/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny bil - i vildrede - Golf VS Peugot 308
Fra : Christian


Dato : 28-11-09 01:08

Jeg er ved at lægge op til udskiftning af min bil. Det skal være en st car
(god plads til barnevogn osv).

Jeg har forsøgt at afsøge markedt og indkredse det til et par modeller som
jeg mener vil kunne opfylde vores behov. Pt har jeg kig på Golf Variant Blue
Motion eller en Peugeot 308 SW. Er der nogle der har erfaringer - gode som
dårlige med disse biler/mærker ?

Golf Variant BM er lidt dyrere, men absolut den bil der designmæssigt
tiltaler mig mest. Som helhed synes jeg det er en både flot og god bil at
køre i. Det der dog bekymrer mig lidt er den her BlueMotion teknologi...Det
er jo fantastisk hvis den kan køre 26 km/l, men nogle af de ting som BM
indeholder er noget som jeg husker var i deres Lupo 3L. Nu har jeg bekendte,
som i den grad har haft problemer med deres Lupo hvilke har kostet både
penge og mange værkstedsbesøg. Bl.a var der problemer med den her stop-start
funktion - dvs det her med at motoren stopper når man holder stille. Jeg er
jo selvfølgelig lidt betænkelig om denne BM teknologi er driftsikkert nok,
ligesom at jeg ikke ønsker en bil der er så sofistikeret at det kun er VW
selv der kan reparere/servicere på den. Er der nogen der kender noget til
det her bluemnotion? Desværre er der 4 mdr leveringstid på denne bil.

Peugeot'en er egentlig en lækker bil - men jeg er ikke 100% vild med
designet - i modsætning til Golf'en. Det der taler for den er, at den er
billigere og at jeg vil få både vinterdæk, træk, panoramaglastag til en
billigere samlet pris end golf'en,som ikke har dette. Derudover ser den ud
til at have en rimelig brændstoføkonomi, den er rummelig og så kan den
leveres med det samme. På den negative side er at den grønne afgift er
dyrere, jeg er ikke 100% begejstret for designet- og så spørger golf'en
stadig i mit hoved som den bil jeg bedst kunne se mig selv køre rundt i -
kan ikke forklare hvorfor. Er der nogen der har erfaring med peugot og
måske 308?

Min drømmebil (realistisk) ville være en Passat st car, men prismæssigt
ligger den alt for højt. Golf'en vil kunne fås, med det tilbehør der nu er
nødvendig for omkring 340.000 kr - hvilket jeg må sige er overliggeren for
mit bilkøb.

Mvh
Christian



 
 
Kent Glerup (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 28-11-09 09:23

Christian skrev:
> Jeg er ved at lægge op til udskiftning af min bil. Det skal være en st
> car (god plads til barnevogn osv).
>
> Jeg har forsøgt at afsøge markedt og indkredse det til et par modeller
> som jeg mener vil kunne opfylde vores behov. Pt har jeg kig på Golf
> Variant Blue Motion eller en Peugeot 308 SW. Er der nogle der har
> erfaringer - gode som dårlige med disse biler/mærker ?

Køb det Bilmagasinet der er ude nu, der er begge testet, Golf dog som
benzin. De konkluderer forøvrigt at Kia Ceed og Skoda Octavia Greenline
er de bedste køb. Har selv en spritny Octavia Greenline og det er altså
en rigtig skøn vogn. Har du prøvet sådan én?

> Golf Variant BM er lidt dyrere, men absolut den bil der designmæssigt
> tiltaler mig mest. Som helhed synes jeg det er en både flot og god bil
> at køre i. Det der dog bekymrer mig lidt er den her BlueMotion
> teknologi...Det er jo fantastisk hvis den kan køre 26 km/l, men nogle af
> de ting som BM indeholder er noget som jeg husker var i deres Lupo 3L.
> Nu har jeg bekendte, som i den grad har haft problemer med deres Lupo
> hvilke har kostet både penge og mange værkstedsbesøg. Bl.a var der
> problemer med den her stop-start funktion - dvs det her med at motoren
> stopper når man holder stille. Jeg er jo selvfølgelig lidt betænkelig om
> denne BM teknologi er driftsikkert nok, ligesom at jeg ikke ønsker en
> bil der er så sofistikeret at det kun er VW selv der kan
> reparere/servicere på den. Er der nogen der kender noget til det her
> bluemnotion? Desværre er der 4 mdr leveringstid på denne bil.

Problemet med Lupo'en var vist nærmere at VW's egne værksteder ikke
altid var særligt gode til at reparere på den. Til gengæld var der
dygtige uautoriserede der sagtens kunne holde dem kørende, vel at mærke
til en pris der ville være ren utopi på et VW værksted.

- Snip en masse om Peugeot som jeg ikke har erfaring med -

> Min drømmebil (realistisk) ville være en Passat st car, men prismæssigt
> ligger den alt for højt. Golf'en vil kunne fås, med det tilbehør der nu
> er nødvendig for omkring 340.000 kr - hvilket jeg må sige er
> overliggeren for mit bilkøb.

Jeg ville som sagt tage Octavia Greenline, eller eventuelt 1,6TDI
Elegance, med i overvejelserne.

/Kent Glerup

Mogens (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-09 10:08

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen
news:4b10de01$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Køb det Bilmagasinet der er ude nu, der er begge testet, Golf dog som
> benzin. De konkluderer forøvrigt at Kia Ceed og Skoda Octavia Greenline er
> de bedste køb.

Jeg er helt uenig - det ér kun den kommende køber SELV, der kan afgøre dette
(hvad "bedste køb" så end er?). Ikke et blad...


Kent Glerup (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 28-11-09 20:57

Mogens skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b10de01$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Køb det Bilmagasinet der er ude nu, der er begge testet, Golf dog som
>> benzin. De konkluderer forøvrigt at Kia Ceed og Skoda Octavia
>> Greenline er de bedste køb.
>
> Jeg er helt uenig - det ér kun den kommende køber SELV, der kan afgøre
> dette (hvad "bedste køb" så end er?). Ikke et blad...

Det kan jeg selvfølgelig kun være enig med dig i!
Men det skader jo ikke at gennemlæse en sammenligning af relevante
modeller og skabe sin egen konklusion deraf. Det kan jo sagtens være man
har andre præferencer end BM :)

/Kent Glerup

Klaus D. Mikkelsen (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-11-09 10:01

Christian skriver:
>
> Golf Variant BM er lidt dyrere, men absolut den bil der designmæssigt
> tiltaler mig mest. Som helhed synes jeg det er en både flot og god bil at
> køre i. Det der dog bekymrer mig lidt er den her BlueMotion teknologi...

Så køb den uden BM!

> Det
> er jo fantastisk hvis den kan køre 26 km/l, men nogle af de ting som BM
> indeholder er noget som jeg husker var i deres Lupo 3L. Nu har jeg bekendte,
> som i den grad har haft problemer med deres Lupo hvilke har kostet både
> penge og mange værkstedsbesøg. Bl.a var der problemer med den her stop-start
> funktion - dvs det her med at motoren stopper når man holder stille. Jeg er
> jo selvfølgelig lidt betænkelig om denne BM teknologi er driftsikkert nok,
> ligesom at jeg ikke ønsker en bil der er så sofistikeret at det kun er VW
> selv der kan reparere/servicere på den. Er der nogen der kender noget til
> det her bluemnotion? Desværre er der 4 mdr leveringstid på denne bil.

For det første var det vidst en fejl at køre på en VW værksted med en
3L, de fleste der kunne ikke finde ud af den (heller ikke den) og
skiftede dyre stumper i vildrede.

> Min drømmebil (realistisk) ville være en Passat st car, men prismæssigt
> ligger den alt for højt. Golf'en vil kunne fås, med det tilbehør der nu er
> nødvendig for omkring 340.000 kr - hvilket jeg må sige er overliggeren for
> mit bilkøb.

Når nu du har tvivlen med Golfen og 308'eren, hvorfor så ikke kigge
andetsteds?

Octavia er en Golf, med andre former, teknikken bag den er i store træk
den samme som i Golf, blot er der lidt bedre plads. Spørger du mig er
Octavia minds lige så pæn som en Golf Stationcar - den er blot en smule
billigere.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-09 10:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B10E6DF.7C051FC6@du.kan.finde.den...

> Så køb den uden BM!

Den Passat Vriant BM jeg på et tidspunkt i '08 lejede og kørte knap 1.000 km
i, gik ikke 20 km/l. Det var vinter og snevejr den week-end, så det var sgu
ikke, fordi foden var tung...

> Når nu du har tvivlen med Golfen og 308'eren, hvorfor så ikke kigge
> andetsteds?

Den 308 der kører altså ganske suveræn -> havde den mindste diesel een dag
og var dybt overrasket over dens formåen. Klassevogn !

> Octavia er en Golf, med andre former, teknikken bag den er i store træk
> den samme som i Golf, blot er der lidt bedre plads.

Men har du kørt en Octavia, Klaus?
Jeg finder, at en Golf kører langt bedre end en Octavia, og jeg har virkelig
noget at ha det i, da jeg har kørt flere udgaver af begge bilmodeller.

> Spørger du mig er Octavia mindst lige så pæn som en Golf Stationcar

Enig - Octavia st car er meget pænt designet...


Klaus D. Mikkelsen (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-11-09 10:28

Mogens skriver:
>
> Den Passat Vriant BM jeg på et tidspunkt i '08 lejede og kørte knap 1.000 km
> i, gik ikke 20 km/l. Det var vinter og snevejr den week-end, så det var sgu
> ikke, fordi foden var tung...

Den Passat BM jeg kørte i for kanpt en måned siden, gik pænt langt på
literen (var dog ike over 20 km/l) til gengæld skal man da lede længe
efter en så bovlam diesel.

> Men har du kørt en Octavia, Klaus?

Både den nye og den gamle - ja flere gange.

> Jeg finder, at en Golf kører langt bedre end en Octavia, og jeg har virkelig
> noget at ha det i, da jeg har kørt flere udgaver af begge bilmodeller.

Jeg har til gode at prøve Golf i stc.

> Enig - Octavia st car er meget pænt designet...

Pænere - ikke pænt, der er et par "kiks" hvis du spørger mig, men den er
noget pænere end både 3008 og Golf stc.

Hvem i alverden har da designet den der holdet til sidespejlene på en
Pug. En firkantet plasticklods, med et pålimet sideblink.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Kent Glerup (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 28-11-09 21:01

Mogens skrev:

>> Octavia er en Golf, med andre former, teknikken bag den er i store træk
>> den samme som i Golf, blot er der lidt bedre plads.
>
> Men har du kørt en Octavia, Klaus?
> Jeg finder, at en Golf kører langt bedre end en Octavia, og jeg har
> virkelig noget at ha det i, da jeg har kørt flere udgaver af begge
> bilmodeller.

På hvilke punkter er Octavia'en ringere? Har også prøvet begge og kan
virkelig ikke mærke den store forskel! Bunden er i store træk den samme,
lidt afhængig af model. Derudover finder jeg lyddæmpningen lidt bedre i
Octavia, men det er måske bare mig :)

>> Spørger du mig er Octavia mindst lige så pæn som en Golf Stationcar
>
> Enig - Octavia st car er meget pænt designet...

Har faktisk vænnet mig til Golf'ens bagende efterhånden, men designerne
kunne ha' sluppet mere heldigt fra den..

/Kent Glerup

Mogens (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-09 22:03

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen
news:4b118170$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> På hvilke punkter er Octavia'en ringere?

Alle områder - uden undtagelse


Kent Glerup (28-11-2009)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 28-11-09 23:34

Mogens skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b118170$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> På hvilke punkter er Octavia'en ringere?
>
> Alle områder - uden undtagelse

Det var ikke så lidt :)
Men hvad. Heldigvis er biler en dejlig subjektiv ting hvor vi alle har
vore egne favoritter. Man må så håbe at Christian giver sig god tid ved
forhandlerne så han træffer et, for ham, godt valg.

/Kent Glerup

Mogens (29-11-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-11-09 09:04

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen
news:4b11a54a$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var ikke så lidt :)

Jow, men jeg er helt klart farvet af de dårlige oplevelse, jeg har haft med
Octavia gennem tiden. Det startede jo med en test af turbo-udgaven, som ikke
var andet end "mange" hk i en elendig forklædening (dårlig undervogn).
Seneste test blev Octavia Flexifuel E85 st car (en lejebil fra AVIS) var
ligeledes en dårlig slaskende vogn i mine øjne.

Jég oplever Golf som langt mere fast i undervognen og direkte i styringen -
både de almindelige udgaver som R32. Sidstnvænte er helt suveræn og kræs for
kendere - udstødningslyden et kapitel for sig :)

Instrumentering og andet er det samme
Husker ikke sæderne - den eventuelle forskel dér.

> Men hvad. Heldigvis er biler en dejlig subjektiv ting hvor vi alle har
> vore egne favoritter.

Jow jow - og jeg har helt klart en anden indgangsvinkel end andre, hvilket
naturligvis skimmer igennem i min kritik af biler. Derfor er det jo vigtigt,
når man skal udvælge sin nye, at man ikke falder for journalistens ord, men
SELV gør sig sine tanker.

Især ift. fænomenet "bedste valg". Køw den man kan lide istedet for den som
muligvis har det bedste afskrivningsforløb, for vi lever jo kun een gang :)
(det sidste mener jeg så ikke - vi lever flere gange)

> Man må så håbe at Christian giver sig god tid ved forhandlerne så han
> træffer et, for ham, godt valg.

Ja, det tog så ca. 2 minutter for mig sidste gang. Jeg prøvede ikke engang
vognen inden valget, fordi jeg valgte den "på papiret"



Kent Glerup (29-11-2009)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 29-11-09 10:51

Mogens skrev:
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b11a54a$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det var ikke så lidt :)

> Jég oplever Golf som langt mere fast i undervognen og direkte i
> styringen - både de almindelige udgaver som R32. Sidstnvænte er helt
> suveræn og kræs for kendere - udstødningslyden et kapitel for sig :)

Smut ud og prøv en Octavia Greenline. Undervognen er en let sænket og
opstrammet Golf V undervogn, den er der absolut ikke noget slasket over
:) Så kan du samtidig opleve afløseren for den gamle 1,9PD motor.

> Instrumentering og andet er det samme
> Husker ikke sæderne - den eventuelle forskel dér.

Efter de har skiftet til hvis bekysning i instrumenterne, så findes jeg
at de er kommet helt op på VW niveau.

>> Men hvad. Heldigvis er biler en dejlig subjektiv ting hvor vi alle har
>> vore egne favoritter.
>
> Jow jow - og jeg har helt klart en anden indgangsvinkel end andre,
> hvilket naturligvis skimmer igennem i min kritik af biler. Derfor er det
> jo vigtigt, når man skal udvælge sin nye, at man ikke falder for
> journalistens ord, men SELV gør sig sine tanker.

Det er jo klart. Men sådan en artikel kan jo fortælle om en masse
praktiske ting vedrørende de forskellige biler, hvis altså den slags har
betydning for valget :)

>> Man må så håbe at Christian giver sig god tid ved forhandlerne så han
>> træffer et, for ham, godt valg.
>
> Ja, det tog så ca. 2 minutter for mig sidste gang. Jeg prøvede ikke
> engang vognen inden valget, fordi jeg valgte den "på papiret"

:)
Men man kan da håbe at Christian ofrer dagen hos de respektive forhandlere.

/Kent Glerup

søren brix (28-11-2009)
Kommentar
Fra : søren brix


Dato : 28-11-09 14:08

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1069cf$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er ved at lægge op til udskiftning af min bil. Det skal være en st car
> (god plads til barnevogn osv).
>
> Jeg har forsøgt at afsøge markedt og indkredse det til et par modeller som
> jeg mener vil kunne opfylde vores behov. Pt har jeg kig på Golf Variant
> Blue Motion eller en Peugeot 308 SW. Er der nogle der har erfaringer -
> gode som dårlige med disse biler/mærker ?
>
> Golf Variant BM er lidt dyrere, men absolut den bil der designmæssigt
> tiltaler mig mest. Som helhed synes jeg det er en både flot og god bil at
> køre i. Det der dog bekymrer mig lidt er den her BlueMotion
> teknologi...Det er jo fantastisk hvis den kan køre 26 km/l, men nogle af
> de ting som BM indeholder er noget som jeg husker var i deres Lupo 3L. Nu
> har jeg bekendte, som i den grad har haft problemer med deres Lupo hvilke
> har kostet både penge og mange værkstedsbesøg. Bl.a var der problemer med
> den her stop-start funktion - dvs det her med at motoren stopper når man
> holder stille. Jeg er jo selvfølgelig lidt betænkelig om denne BM
> teknologi er driftsikkert nok, ligesom at jeg ikke ønsker en bil der er så
> sofistikeret at det kun er VW selv der kan reparere/servicere på den. Er
> der nogen der kender noget til det her bluemnotion? Desværre er der 4 mdr
> leveringstid på denne bil.
>
> Peugeot'en er egentlig en lækker bil - men jeg er ikke 100% vild med
> designet - i modsætning til Golf'en. Det der taler for den er, at den er
> billigere og at jeg vil få både vinterdæk, træk, panoramaglastag til en
> billigere samlet pris end golf'en,som ikke har dette. Derudover ser den ud
> til at have en rimelig brændstoføkonomi, den er rummelig og så kan den
> leveres med det samme. På den negative side er at den grønne afgift er
> dyrere, jeg er ikke 100% begejstret for designet- og så spørger golf'en
> stadig i mit hoved som den bil jeg bedst kunne se mig selv køre rundt i -
> kan ikke forklare hvorfor. Er der nogen der har erfaring med peugot og
> måske 308?
>
> Min drømmebil (realistisk) ville være en Passat st car, men prismæssigt
> ligger den alt for højt. Golf'en vil kunne fås, med det tilbehør der nu er
> nødvendig for omkring 340.000 kr - hvilket jeg må sige er overliggeren for
> mit bilkøb.


Hej Christian

hvorfor er det så lige at du ikke køber en let brugt passat st.car ??? der
er masser af dem tilsalg på bilbasen med kilometertal op til 50000 fås for
ca 300000-320000.-kr ........

mvh

Søren Brix Hviid
volvo v70 2,4t


Frodo Nifinger (29-11-2009)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 29-11-09 00:33


"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4b1069cf$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er ved at lægge op til udskiftning af min bil. Det skal være en st car
> (god plads til barnevogn osv).
>
> Jeg har forsøgt at afsøge markedt og indkredse det til et par modeller som
> jeg mener vil kunne opfylde vores behov. Pt har jeg kig på Golf Variant
> Blue Motion eller en Peugeot 308 SW. Er der nogle der har erfaringer -
> gode som dårlige med disse biler/mærker ?
>
> Golf Variant BM er lidt dyrere, men absolut den bil der designmæssigt
> tiltaler mig mest. Som helhed synes jeg det er en både flot og god bil at
> køre i. Det der dog bekymrer mig lidt er den her BlueMotion
> teknologi...Det er jo fantastisk hvis den kan køre 26 km/l, men nogle af
> de ting som BM indeholder er noget som jeg husker var i deres Lupo 3L. Nu
> har jeg bekendte, som i den grad har haft problemer med deres Lupo hvilke
> har kostet både penge og mange værkstedsbesøg. Bl.a var der problemer med
> den her stop-start funktion - dvs det her med at motoren stopper når man
> holder stille. Jeg er jo selvfølgelig lidt betænkelig om denne BM
> teknologi er driftsikkert nok, ligesom at jeg ikke ønsker en bil der er så
> sofistikeret at det kun er VW selv der kan reparere/servicere på den. Er
> der nogen der kender noget til det her bluemnotion? Desværre er der 4 mdr
> leveringstid på denne bil.
>
> Peugeot'en er egentlig en lækker bil - men jeg er ikke 100% vild med
> designet - i modsætning til Golf'en. Det der taler for den er, at den er
> billigere og at jeg vil få både vinterdæk, træk, panoramaglastag til en
> billigere samlet pris end golf'en,som ikke har dette. Derudover ser den ud
> til at have en rimelig brændstoføkonomi, den er rummelig og så kan den
> leveres med det samme. På den negative side er at den grønne afgift er
> dyrere, jeg er ikke 100% begejstret for designet- og så spørger golf'en
> stadig i mit hoved som den bil jeg bedst kunne se mig selv køre rundt i -
> kan ikke forklare hvorfor. Er der nogen der har erfaring med peugot og
> måske 308?
>
> Min drømmebil (realistisk) ville være en Passat st car, men prismæssigt
> ligger den alt for højt. Golf'en vil kunne fås, med det tilbehør der nu er
> nødvendig for omkring 340.000 kr - hvilket jeg må sige er overliggeren for
> mit bilkøb.
>
Franske biler kan være ganske forførende. Franskmændene kan noget med
komfortabel kørsel uden helt at smide det sportslige, men de kan ikke lave
entriør, der holder!

Min erfaring er - Jeg kører selv en C3 - at stuen får meget mere præg at at
ha kørt 175000 km i en fransk potte, end i en tysk eller japansk. De lyse
stoffer, det grå rat og andre småting, kommer bare til at se slidt ud.
Det skal man lige ha med i tankerne, når man køber bil - Med mindre man
skifter den ud igen, inden den har kørt 100kkm.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



KASO (29-11-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-11-09 18:42

> Franske biler kan være ganske forførende. Franskmændene kan noget med
> komfortabel kørsel uden helt at smide det sportslige, men de kan ikke lave
> entriør, der holder!
>
> Min erfaring er - Jeg kører selv en C3 - at stuen får meget mere præg at
> at ha kørt 175000 km i en fransk potte, end i en tysk eller japansk. De
> lyse stoffer, det grå rat og andre småting, kommer bare til at se slidt
> ud.
> Det skal man lige ha med i tankerne, når man køber bil - Med mindre man
> skifter den ud igen, inden den har kørt 100kkm.

Jeg har set flere Passat'er med betragteligt færre km, hvor kabinen lignede
noget, der var løgn. Vi har omvendt haft en del Renault'er, der efter
80-115.000km så ud som nye - det afhænger jo også af, hvordan man behandler
sin bil.

Jeg har nu også set flere Citroën'er, hvor rattet relativt hurtigt så meget
slidt ud - men det er jo så til at skifte, hvis det skulle være - ifht.
prisforskellen til en VW, er der råd til at skifte temmeligt meget


Frank Leegaard (29-11-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 29-11-09 19:01

KASO wrote:
>> Franske biler kan være ganske forførende. Franskmændene kan noget med
>> komfortabel kørsel uden helt at smide det sportslige, men de kan
>> ikke lave entriør, der holder!
>>
>> Min erfaring er - Jeg kører selv en C3 - at stuen får meget mere
>> præg at at ha kørt 175000 km i en fransk potte, end i en tysk eller
>> japansk. De lyse stoffer, det grå rat og andre småting, kommer bare
>> til at se slidt ud.
>> Det skal man lige ha med i tankerne, når man køber bil - Med mindre
>> man skifter den ud igen, inden den har kørt 100kkm.
>
> Jeg har set flere Passat'er med betragteligt færre km, hvor kabinen
> lignede noget, der var løgn. Vi har omvendt haft en del Renault'er,
> der efter 80-115.000km så ud som nye - det afhænger jo også af,
> hvordan man behandler sin bil.
>
> Jeg har nu også set flere Citroën'er, hvor rattet relativt hurtigt så
> meget slidt ud - men det er jo så til at skifte, hvis det skulle være
> - ifht. prisforskellen til en VW, er der råd til at skifte temmeligt
> meget

Hvad værre er. Betrækket på sæderne i mange "franskere" er hypermoderne lige
når de bliver solgt, men til at brække sig over 5 år senere. Det kan man så
pines over de næste 5-10 år. Havde det været en Passat eller Galph, havde
det jo været langt længere tid ..



--
- Frank



KASO (30-11-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-11-09 08:04


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b12b6d4$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KASO wrote:
>>> Franske biler kan være ganske forførende. Franskmændene kan noget med
>>> komfortabel kørsel uden helt at smide det sportslige, men de kan
>>> ikke lave entriør, der holder!
>>>
>>> Min erfaring er - Jeg kører selv en C3 - at stuen får meget mere
>>> præg at at ha kørt 175000 km i en fransk potte, end i en tysk eller
>>> japansk. De lyse stoffer, det grå rat og andre småting, kommer bare
>>> til at se slidt ud.
>>> Det skal man lige ha med i tankerne, når man køber bil - Med mindre
>>> man skifter den ud igen, inden den har kørt 100kkm.
>>
>> Jeg har set flere Passat'er med betragteligt færre km, hvor kabinen
>> lignede noget, der var løgn. Vi har omvendt haft en del Renault'er,
>> der efter 80-115.000km så ud som nye - det afhænger jo også af,
>> hvordan man behandler sin bil.
>>
>> Jeg har nu også set flere Citroën'er, hvor rattet relativt hurtigt så
>> meget slidt ud - men det er jo så til at skifte, hvis det skulle være
>> - ifht. prisforskellen til en VW, er der råd til at skifte temmeligt
>> meget
>
> Hvad værre er. Betrækket på sæderne i mange "franskere" er hypermoderne
> lige når de bliver solgt, men til at brække sig over 5 år senere. Det kan
> man så pines over de næste 5-10 år. Havde det været en Passat eller Galph,
> havde det jo været langt længere tid ..
>

Det er vist mange år siden, at du har siddet i en fransk bil kan jeg
fornemme......

Dels er rustbeskyttelsen på mange af de franske mindst på højde med VW -
dels er levetiden bestemt ikke ringere. Indtrækket - tjah - der var engang,
hvor det meget "fantasirigt" - (det har VW nu også kunnet præstere), men
idag er de også blevet ganske "noble"/kedelige.
(Og for en god ordens skyld: Jeg har ingen franske biler idag - jeg har en
tysk og en japansk (fremstillet i hhv. Spanien og Frankrig ).


Frank Leegaard (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 30-11-09 18:22

KASO wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b12b6d4$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> KASO wrote:
>>>> Franske biler kan være ganske forførende. Franskmændene kan noget
>>>> med komfortabel kørsel uden helt at smide det sportslige, men de
>>>> kan ikke lave entriør, der holder!
>>>>
>>>> Min erfaring er - Jeg kører selv en C3 - at stuen får meget mere
>>>> præg at at ha kørt 175000 km i en fransk potte, end i en tysk eller
>>>> japansk. De lyse stoffer, det grå rat og andre småting, kommer bare
>>>> til at se slidt ud.
>>>> Det skal man lige ha med i tankerne, når man køber bil - Med mindre
>>>> man skifter den ud igen, inden den har kørt 100kkm.
>>>
>>> Jeg har set flere Passat'er med betragteligt færre km, hvor kabinen
>>> lignede noget, der var løgn. Vi har omvendt haft en del Renault'er,
>>> der efter 80-115.000km så ud som nye - det afhænger jo også af,
>>> hvordan man behandler sin bil.
>>>
>>> Jeg har nu også set flere Citroën'er, hvor rattet relativt hurtigt
>>> så meget slidt ud - men det er jo så til at skifte, hvis det skulle
>>> være - ifht. prisforskellen til en VW, er der råd til at skifte
>>> temmeligt meget
>>
>> Hvad værre er. Betrækket på sæderne i mange "franskere" er
>> hypermoderne lige når de bliver solgt, men til at brække sig over 5
>> år senere. Det kan man så pines over de næste 5-10 år. Havde det
>> været en Passat eller Galph, havde det jo været langt længere tid ..
>>
>
> Det er vist mange år siden, at du har siddet i en fransk bil kan jeg
> fornemme......
>
> Dels er rustbeskyttelsen på mange af de franske mindst på højde med
> VW - dels er levetiden bestemt ikke ringere. Indtrækket - tjah - der
> var engang, hvor det meget "fantasirigt" - (det har VW nu også kunnet
> præstere), men idag er de også blevet ganske "noble"/kedelige.
> (Og for en god ordens skyld: Jeg har ingen franske biler idag - jeg
> har en tysk og en japansk (fremstillet i hhv. Spanien og Frankrig
> ).

Ork ja .. Peugeot kunne i mange år hamle op med rustbeskyttelsen blandt de
bedste. De havde så også været blandt de allerværste.

Næe du - Franske biler dør af allehånde andre grunde.

De bliver simpelthen "livstrætte" :-9

--
- Frank



KASO (03-12-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 03-12-09 07:57


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b13ff54$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KASO wrote:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b12b6d4$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> KASO wrote:
>>>>> Franske biler kan være ganske forførende. Franskmændene kan noget
>>>>> med komfortabel kørsel uden helt at smide det sportslige, men de
>>>>> kan ikke lave entriør, der holder!
>>>>>
>>>>> Min erfaring er - Jeg kører selv en C3 - at stuen får meget mere
>>>>> præg at at ha kørt 175000 km i en fransk potte, end i en tysk eller
>>>>> japansk. De lyse stoffer, det grå rat og andre småting, kommer bare
>>>>> til at se slidt ud.
>>>>> Det skal man lige ha med i tankerne, når man køber bil - Med mindre
>>>>> man skifter den ud igen, inden den har kørt 100kkm.
>>>>
>>>> Jeg har set flere Passat'er med betragteligt færre km, hvor kabinen
>>>> lignede noget, der var løgn. Vi har omvendt haft en del Renault'er,
>>>> der efter 80-115.000km så ud som nye - det afhænger jo også af,
>>>> hvordan man behandler sin bil.
>>>>
>>>> Jeg har nu også set flere Citroën'er, hvor rattet relativt hurtigt
>>>> så meget slidt ud - men det er jo så til at skifte, hvis det skulle
>>>> være - ifht. prisforskellen til en VW, er der råd til at skifte
>>>> temmeligt meget
>>>
>>> Hvad værre er. Betrækket på sæderne i mange "franskere" er
>>> hypermoderne lige når de bliver solgt, men til at brække sig over 5
>>> år senere. Det kan man så pines over de næste 5-10 år. Havde det
>>> været en Passat eller Galph, havde det jo været langt længere tid ..
>>>
>>
>> Det er vist mange år siden, at du har siddet i en fransk bil kan jeg
>> fornemme......
>>
>> Dels er rustbeskyttelsen på mange af de franske mindst på højde med
>> VW - dels er levetiden bestemt ikke ringere. Indtrækket - tjah - der
>> var engang, hvor det meget "fantasirigt" - (det har VW nu også kunnet
>> præstere), men idag er de også blevet ganske "noble"/kedelige.
>> (Og for en god ordens skyld: Jeg har ingen franske biler idag - jeg
>> har en tysk og en japansk (fremstillet i hhv. Spanien og Frankrig
>> ).
>
> Ork ja .. Peugeot kunne i mange år hamle op med rustbeskyttelsen blandt de
> bedste. De havde så også været blandt de allerværste.
>
> Næe du - Franske biler dør af allehånde andre grunde.
>

Ligesom de fleste andre biler - bortset fra Ford, der ruster væk før
(MB forsøger samme trick, men bliver holdt "kunstigt i live" (jeg har selv
et eksemplar, der har fået omlakeret døre efter kun 5 år)

> De bliver simpelthen "livstrætte" :-9
>

Jeps - men ikke hurtigere end andre. Se blot, hvor mange 205, 405, 306, 206,
BX, ZX, Renault 19, 406 etc. der stadig kører på vejene......


Klaus D. Mikkelsen (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-12-09 15:36

KASO skriver:
>
> Jeps - men ikke hurtigere end andre. Se blot, hvor mange 205, 405, 306, 206,
> BX, ZX, Renault 19, 406 etc. der stadig kører på vejene......

BX, og Renault 19 møder jeg meget sjældent.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-12-09 15:39

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B17CCD4.99DFEA05@du.kan.finde.den...

>> Jeps - men ikke hurtigere end andre. Se blot, hvor mange 205, 405, 306,
>> 206,
>> BX, ZX, Renault 19, 406 etc. der stadig kører på vejene......
>
> BX, og Renault 19 møder jeg meget sjældent.

Der er efterhånden også laaangt i mellem 205 og 405...

--
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-12-09 15:41

"Henrik B." skriver:
>
> Der er efterhånden også laaangt i mellem 205 og 405...

405 ser jeg et par stykker af en gang i mellem, men 205 er så godt som
væk. Jeg mødte til gengæld en 504 i dag.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-12-09 17:14

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B17CE18.26FD860@du.kan.finde.den...

> 405 ser jeg et par stykker af en gang i mellem, men 205 er så godt som
> væk. Jeg mødte til gengæld en 504 i dag.....

Hmmm, ja dén er godt nok sjælden efterhånden...

--
http://www.saabklub.dk/


Brian (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-12-09 20:03



"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

>> 405 ser jeg et par stykker af en gang i mellem, men 205 er så godt som
>> væk. Jeg mødte til gengæld en 504 i dag.....
>
> Hmmm, ja dén er godt nok sjælden efterhånden...

På en nylig tur til Argentina, kørte der abnormt mange 504 rundt. Det var
sgu lidt et specielt syn, at se de gamle kasser kører rundt blandt moderne
biler.
Jeg fik at vide at de har været produceret dernede, helt frem til sidst i
90'erne!

/Brian


Henrik B. (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-12-09 20:08

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b180b70$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

> På en nylig tur til Argentina, kørte der abnormt mange 504 rundt. Det var
> sgu lidt et specielt syn, at se de gamle kasser kører rundt blandt moderne
> biler.
> Jeg fik at vide at de har været produceret dernede, helt frem til sidst i
> 90'erne!

Hmmm, interessant. Gad vide hvordan samle kvaliteten er på dem, sammenlignet
med de fransk producerede?

--
http://www.saabklub.dk/


Brian (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-12-09 21:01



"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hmmm, interessant. Gad vide hvordan samle kvaliteten er på dem,
> sammenlignet
> med de fransk producerede?

Jeg husker kun svagt 504 i gadebilledet herhjemme, og kender intet til dem.
Kvaliteten bør dog være nogenlunde OK, for at de kan holde til at køre i
Argentina med hårdt klima og ringe veje. Dem jeg så var ikke ligefrem i mint
condition, men det er meget få biler på de breddegrader.

/Brian


Mogens (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-12-09 21:40

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b181905$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg husker kun svagt 504 i gadebilledet herhjemme, og kender intet til
> dem. Kvaliteten bør dog være nogenlunde OK, for at de kan holde til at
> køre i Argentina med hårdt klima og ringe veje. Dem jeg så var ikke
> ligefrem i mint condition, men det er meget få biler på de breddegrader.

Bilen blev i stor stil anvendt som taxa i DK - og motoren blev senere
anvendt i Ford Granada, da Fords egen diesel var noget skod. En 504 diesel
var "uopslidelig"


KASO (03-12-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 03-12-09 21:52


"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:pmVRm.13298$U5.198465@newsb.telia.net...
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
> news:4b181905$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg husker kun svagt 504 i gadebilledet herhjemme, og kender intet til
>> dem. Kvaliteten bør dog være nogenlunde OK, for at de kan holde til at
>> køre i Argentina med hårdt klima og ringe veje. Dem jeg så var ikke
>> ligefrem i mint condition, men det er meget få biler på de breddegrader.
>
> Bilen blev i stor stil anvendt som taxa i DK - og motoren blev senere
> anvendt i Ford Granada, da Fords egen diesel var noget skod. En 504 diesel
> var "uopslidelig"

Og undervognen konstrueret til at kunne klare at køre i de tidligere franske
kolonier i Nordafrika....

Taxaerne herhjemme var iøvrigt ofte st.cars med 3 rækker sæder.


Mogens (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-12-09 21:57

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b1824f5$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Bilen blev i stor stil anvendt som taxa i DK - og motoren blev senere
>> anvendt i Ford Granada, da Fords egen diesel var noget skod. En 504
>> diesel var "uopslidelig"

> Taxaerne herhjemme var iøvrigt ofte st.cars med 3 rækker sæder.

Vel egentlig den eneste af slagsen? (3 rækker sæder).
Der var oceaner af plads i en 504 st car med ratgear...


Henrik B. (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-12-09 22:04

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:gCVRm.13301$U5.198298@newsb.telia.net...

>> Taxaerne herhjemme var iøvrigt ofte st.cars med 3 rækker sæder.
>
> Vel egentlig den eneste af slagsen? (3 rækker sæder).

Havde Volvo og MB ikke også det allerede dengang?

--
http://www.saabklub.dk/


Mogens (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-12-09 22:10

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1827de$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Havde Volvo og MB ikke også det allerede dengang?

P504 blev produceret fra 1968 til 1983. Jeg mener ikke MB 123 havde 3 alm.
sæderækker som 504, og Volvo 240 havde kun mulighed for bagvendte børnesæder
bagerst, IMO...


Armand (15-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-12-09 19:59

KASO skrev:
>
>
> Og undervognen konstrueret til at kunne klare at køre i de tidligere
> franske kolonier i Nordafrika....
>
> Taxaerne herhjemme var iøvrigt ofte st.cars med 3 rækker sæder.

Jup!
Dét samt pick-up'modellen, der i grunden kun havde Rugbrøds-pick-up'en
som konkurrent er nok dén forekomst man oftest har set 504'eren i herhjemme!

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-12-09 23:04

Brian skriver:
>
> Jeg husker kun svagt 504 i gadebilledet herhjemme, og kender intet til dem.
> Kvaliteten bør dog være nogenlunde OK, for at de kan holde til at køre i
> Argentina med hårdt klima og ringe veje. Dem jeg så var ikke ligefrem i mint
> condition, men det er meget få biler på de breddegrader.

Så vidt jeg husker rodede der også masser af dem rundt nede i
nordafrika.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Armand (15-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-12-09 20:01

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Brian skriver:
>> Jeg husker kun svagt 504 i gadebilledet herhjemme, og kender intet til dem.
>> Kvaliteten bør dog være nogenlunde OK, for at de kan holde til at køre i
>> Argentina med hårdt klima og ringe veje. Dem jeg så var ikke ligefrem i mint
>> condition, men det er meget få biler på de breddegrader.
>
> Så vidt jeg husker rodede der også masser af dem rundt nede i
> nordafrika.
>
Jup!
Privatklassen i Paris-Dakar blev vundet af et par lokale i sådan en
pick-up et år

--
Armand.

Armand (15-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-12-09 19:50

Brian skrev:
>
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>
>>> 405 ser jeg et par stykker af en gang i mellem, men 205 er så godt som
>>> væk. Jeg mødte til gengæld en 504 i dag.....
>>
>> Hmmm, ja dén er godt nok sjælden efterhånden...
>
> På en nylig tur til Argentina, kørte der abnormt mange 504 rundt. Det
> var sgu lidt et specielt syn, at se de gamle kasser kører rundt blandt
> moderne biler.
> Jeg fik at vide at de har været produceret dernede, helt frem til sidst
> i 90'erne!
>
Akkurat som med Folkeboble'r i Mexico!

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (15-12-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-12-09 19:51

Armand skriver:
>
> Akkurat som med Folkeboble'r i Mexico!

Har du været på ferie?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Armand (16-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-12-09 15:28

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>> Akkurat som med Folkeboble'r i Mexico!
>
> Har du været på ferie?
>
Nope!
Har haft nabo med mexikansk kone, og bed allerede mærke i fænomænet da
snakken om de nye taxa-regler (á fire-døres karosseri) ville slagte
produktionen af Boblen, som indtil da havde været uhyre populær blandt
taxa-vognmænd!

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (16-12-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-12-09 16:02

Armand skriver:
>
> Nope!

Okay

Det var nu mest fordi du har svaret på en masse gamle tråde.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Armand (16-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-12-09 20:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>> Nope!
>
> Okay
>
> Det var nu mest fordi du har svaret på en masse gamle tråde.
>
Der findes mange årsager til at være hjemmefra i en periode

Og SÅ gamle kan de vel ikke være :-|

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (16-12-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-12-09 20:53

Armand skriver:
>
> Og SÅ gamle kan de vel ikke være :-|

Knapt 14 dage.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Frank Leegaard (16-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 16-12-09 23:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Armand skriver:
>>
>> Og SÅ gamle kan de vel ikke være :-|
>
> Knapt 14 dage.....
>
>

Passer det lige med en spritdom ...



--
- Frank



Frank Leegaard (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 03-12-09 22:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:
>>
>> Der er efterhånden også laaangt i mellem 205 og 405...
>
> 405 ser jeg et par stykker af en gang i mellem, men 205 er så godt som
> væk. Jeg mødte til gengæld en 504 i dag.....

504 havde fremragende køreegenskaber, men rustede som fanden.



--
- Frank




N/A (15-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-12-09 19:22



N/A (15-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-12-09 19:22



Henrik B. (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-11-09 16:49

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1069cf$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er ved at lægge op til udskiftning af min bil. Det skal være en st car
> (god plads til barnevogn osv).

Mit forslag er ikke en Stc. men der er alligevel masser af plads til en
barnevogn...

> Min drømmebil (realistisk) ville være en Passat st car, men prismæssigt
> ligger den alt for højt. Golf'en vil kunne fås, med det tilbehør der nu er
> nødvendig for omkring 340.000 kr - hvilket jeg må sige er overliggeren for
> mit bilkøb.

Til dén pris havde jeg valgt Kongevognen - en Skoda Superb. Der er også mere
plads end der er i Passat (som i mine øjne er en dødsyg bil).

--
http://www.saabklub.dk/


Mogens (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-11-09 17:48

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b13e96a$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Mit forslag er ikke en Stc. men der er alligevel masser af plads til en
> barnevogn...

Lavere afskrivning på en st car

> Til dén pris havde jeg valgt Kongevognen - en Skoda Superb.

Rolig nu !!

> Der er også mere plads end der er i Passat
(som i mine øjne er en dødsyg bil).

Som i min øjne er langt mere "kongevogn" end en Skoda


Henrik B. (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-11-09 17:59

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:UGSQm.13213$U5.196715@newsb.telia.net...

>> Til dén pris havde jeg valgt Kongevognen - en Skoda Superb.
>
> Rolig nu !!

Du får ikke tilsvarende til (fra) 300.000,-

--
http://www.saabklub.dk/


Mogens (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-11-09 18:04

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b13f9c4$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du får ikke tilsvarende til (fra) 300.000,-

Jow jow -> hellere brugtvogn end en Skoda


Henrik B. (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-11-09 18:11

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:DVSQm.13216$U5.196787@newsb.telia.net...

>> Du får ikke tilsvarende til (fra) 300.000,-
>
> Jow jow -> hellere brugtvogn end en Skoda

Så'n er vi jo så forskellige...

--
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 30-11-09 18:24

Mogens wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b13e96a$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Mit forslag er ikke en Stc. men der er alligevel masser af plads til
>> en barnevogn...
>
> Lavere afskrivning på en st car
>
>> Til dén pris havde jeg valgt Kongevognen - en Skoda Superb.
>
> Rolig nu !!
>
>> Der er også mere plads end der er i Passat
> (som i mine øjne er en dødsyg bil).
>
> Som i min øjne er langt mere "kongevogn" end en Skoda

Jeg giver dig ret i at Passaten er mere kongevogn end en Skoda Superb. Men
giver omvendt Henrik ret i at en Passat er dødssyg.


--
- Frank



Mogens (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-11-09 18:26

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b13ffa6$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg giver dig ret i at Passaten er mere kongevogn end en Skoda Superb. Men
> giver omvendt Henrik ret i at en Passat er dødssyg.

Altså en dødssyg kongevogn med et udueligt låsesystem


Frank Leegaard (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 30-11-09 18:47

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b13ffa6$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg giver dig ret i at Passaten er mere kongevogn end en Skoda
>> Superb. Men giver omvendt Henrik ret i at en Passat er dødssyg.
>
> Altså en dødssyg kongevogn med et udueligt låsesystem

Det dødssyge er mest "Familien middelklassedanmark med en smule friværdi"




Så tag da for helvede og tænk noget mere kreativt.

Selvom en Alfa eller en C5 nok er lige kreativt nok for mig ..



--
- Frank



Henrik B. (30-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-11-09 16:52

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1069cf$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Glemte lige:
http://www.bilbasen.dk/NewCars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=10083

Kan sikkert presses i pris, så du kan større motor eller bedre udstyret
model..

Hvis du i øvrigt er nervøs for BM-teknikken, så skal du da slet ikke
overveje en Pøsjø...

--
http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (03-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-12-09 01:28

On 3 Dec., 07:57, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> > De bliver simpelthen "livstrætte"  :-9
>
> Jeps - men ikke hurtigere end andre. Se blot, hvor mange 205, 405, 306, 206,
> BX, ZX, Renault 19, 406 etc. der stadig kører på vejene......- Skjul tekst i anførselstegn -

At der fortsat kører mange er vel blot et tegn på, at der er solgt
mange. Man er nødt til at holde det op imod, hvor mange der er solgt
kontra hvad der solrtsat kører...

--
http://www.saabklub.dk/

Armand (15-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-12-09 19:22

Henrik B. skrev:
> On 3 Dec., 07:57, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
>
>>> De bliver simpelthen "livstrætte" :-9
>> Jeps - men ikke hurtigere end andre. Se blot, hvor mange 205, 405, 306, 206,
>> BX, ZX, Renault 19, 406 etc. der stadig kører på vejene......- Skjul tekst i anførselstegn -
>
Jup, men så er vi også ude i hvor stortsælgende Peugeot er hvorefter at
andre byder ind med kommentarer om lort og fluer - Det ér svært at
angive et decideret kvalitetstegn der er entydig.
Før jeg endte med at købe 206'eren var jeg kort forbi Renault Clio og
som jeg ser tilfældig rust på mange Clio'er i trafikkken, er jeg glad
for at det endte med 206'eren :-|

205'eren er fra '83 - '97; 405'eren fra '87 - '97; Zx'en fra '91 - '98.
Med mindst(!) 12 år på bagen synes jeg man ser mange reelle forekomster
af dém i trafikken :-|

--
Armand.

N/A (15-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-12-09 19:22



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste