Agrasiv salgkontakt
Fra : Brian Svendsen

Dato : 26-11-09 21:56

Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at nogen kan hjælpe mig, om der ligger
nogen grænse for hvornår man kan kalde det chikane, så man gentagne gange
bliver kontaktet af en sælger.

F.eks blev jeg i sommers kontaktet af Telia hele 3 gange indenfor samme
måned.
Efter jeg ga sælger et møgfald hørte dette op.
Nu her samme selskab kontaktet mig 3 gange i samme uge.
Hver gang har jeg gjort klar jeg skal ikke have noget med Telia at gøre.
Jeg kan godt accpetere at man bliver kontaktet med jævne mellemrum. Men hvis
det skal udvikle sig til næsten at være dagligt.
Jeg er momsregistreret, så på den ene måde må de godt kontakte mig. Men det
er på min private telefon de gør det.

Nogen som kan hjælpe

/Brian

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-11-09 22:21

Brian Svendsen wrote:
> [...]
> Jeg er momsregistreret, så på den ene måde må de godt kontakte mig. Men
> det er på min private telefon de gør det.

Et ikke-juridisk men praktisk råd:

Spild deres tid. Næste gang de ringer, så stil en masse spørgsmål og lyd
som om du er interesseret, få dem til at sætte en masse ting i gang, og
spring så fra til aller sidst inden samtalen sluttes. det er noget en
telefonsælger HADER... Så skal de nok notere at du er en "lortekunde" i
deres system og lade være at ringe mere.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-11-09 23:12

"Brian Svendsen" <bts-fjern-det@2ft-spam.dk> wrote in message

> Nogen som kan hjælpe

Du skal ind i CVR og slette dit telefon nr, så går det over efterhånden.

Fra : KT

Dato : 27-11-09 06:30

Hvad betyder 'Agrasiv'?

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-09 07:19

KT skrev:
> Hvad betyder 'Agrasiv'?

Det betyder "aggressiv". Der er desværre nogle, der har sværere ved at
forstå retskrivningsreglerne end andre - ligesom nogle har svært ved at
forstå netiketten i nyhedsgrupperne. Forskellen er ofte, at førstnævnte
ikke kan gøre for det, mens sidstnævnte begår fejlene fuldt bevidst. De
fleste af os mener vist, at sidstnævnte er værst.

Og for at holde os lidt til gruppens formål: Der er ingen lov, der
påbyder korrekt stavning i nyhedsgrupperne. Det nærmeste vi kommer en
lov for nyhedsgrupperne er netiketten, og den siger tværtimod, at man
ikke bør påpege andres stavefejl. I din aftale med din internetudbyder,
har du sikkert accepteret, at du vil overholde netiketten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær betydningen af danske ord og ordsprog:

Fra : kk

Dato : 27-11-09 09:04

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Lær betydningen af danske ord og ordsprog:

Hej,
Vel talt, Kim Ludvigsen!
mvh
kk

Fra : Klaus H

Dato : 27-11-09 15:26

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse news:2OSdnQLa_v_48pLWnZ2dnUVZ_oxi4p2d@giganews.com...

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Lær betydningen af danske ord og ordsprog:

Godt svar Kim. Jeg er helt på linje med dig.

Klaus H

Fra : KT

Dato : 27-11-09 20:37

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> påpege andres stavefejl. I din aftale med din internetudbyder, har du
> sikkert accepteret, at du vil overholde netiketten.

Det er fuldt så berettiget at stille opklarende spørgsmål, som at hælde al
den bæ ud som du leverer Kim!

Knud

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-09 21:14

On Fri, 27 Nov 2009 20:37:25 +0100, "KT" <knut.t@privat.dk> wrote:

>Det er fuldt så berettiget at stille opklarende spørgsmål
Hvis disse så er nødvendige, men det var dit så ikke, du og alle andre
kendte godt svaret.

>som at hælde al den bæ ud som du leverer Kim!
Denne kloge udtagelse af Knud lader vi lige stå et øjeblik så alle kan
se visdommen.
Knud selv hælder jo aldrig bæ ud, han kunne end ikke i sin vildeste
fantasi finde på det. Alt er som altid fra Knud, veloverevejet og
velgemmentænkt, ikke en finger kan man sætte på det.

/Hans

Fra : KT

Dato : 28-11-09 10:59

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> fantasi finde på det. Alt er som altid fra Knud, veloverevejet og
> velgemmentænkt, ikke en finger kan man sætte på det.

Du har tilsyneladende fuldt ud forstået det Hans!

Knud

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-11-09 13:06

On Sat, 28 Nov 2009 10:59:22 +0100, "KT" <knut.t@privat.dk> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

>Du har tilsyneladende fuldt ud forstået det Hans!

Man kender sine lus på travet, man ved hvad man står over for, bare
synd at ikke alle kan se det.

/Hans

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-11-09 13:46

Isang tao pinangalanan, KT nagsulat:

>Hvad betyder 'Agrasiv'?
>
>Knud

Det er slang for et fjols, med en meget lille tissemand, der bruger
tid på at påpege og gøre nar af andres stavefejl.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-11-09 05:16

On 26 Nov., 21:55, "Brian Svendsen" <bts-fjern-...@2ft-spam.dk> wrote:
> Jeg er momsregistreret, så på den ene måde må de godt kontakte mig. Men det ....

Af samme grund lavede jeg reklamebeskyttelse
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=29656061

Derefter gælder det at 'Oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder
må ikke bruges til reklamehenvendelser.' - skriver CVR.DK

Det virker nu ikke over Telia!

Jeg har funderet over om der findes nogen love som firmaer som Telia
overtræder, når de uopfordret i reklameøjemed kontakter firmaer med
reklamebeskyttelse og om foreliggelse af lov-overtrædelse er betinget
af at det kan bevises at Telia har anvendt kontaktinfo fra cvr.dk og
er bekendt med reklamebeskyttelsen.

... for det bliver lidt svært at bevise, som firma er man jo synlig så
ens kundesegment kan finde én (krak dgs web)

Ved andre juragruppe læsere det? Om Telia overtræder loven når de
ringer til reklamebeskyttede virksomheder.

Fra : Leif Neland

Dato : 29-11-09 17:32

Benny Andersen skrev:

> [...]
>
> Derefter gælder det at 'Oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder
> må ikke bruges til reklamehenvendelser.' - skriver CVR.DK

Så er det dejligt, når man har sin egen asterisk-telefoncentral.
Jeg har lavet et lokalnr, jeg kan stille om til:

<afskyelig pausemusik>
Du er i øjeblikket nr 1 i køen
<afskyelig pausemusik>
Du er i øjeblikket nr 2 i køen
<afskyelig pausemusik>
Du er i øjeblikket nr 3 i køen
<afskyelig pausemusik>
Du er i øjeblikket nr 4 i køen
<afskyelig pausemusik>
Du er i øjeblikket nr 5 i køen
Så hører man sjældent til dem mere

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-11-09 21:03

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> [...]
> man ikke bør påpege andres stavefejl. I din aftale med din
> internetudbyder, har du sikkert accepteret, at du vil overholde

Som ryger ved jeg at de mest irriterende ikke-rygere er dem der lige
er blevet det. Jeg vil på baggrund af den observation fremsætte en
hypotese om at der ikke findes værre stave-pedanter end dem der selv
har det slemt på det felt.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-09 21:30

Anders Wegge Keller skrev:

> [...]
> er blevet det. Jeg vil på baggrund af den observation fremsætte en
> hypotese om at der ikke findes værre stave-pedanter end dem der selv

Der tror jeg du tager fejl. Den gruppe der stiftede Fiduso, er
habile stavere, og af de beskeder jeg modtager fra diverse
medlemmer og ikke-medlemmer om sprogfejl, er der få der er fejl
i.

Selv om der er mange forskellige holdninger blandt medlemmerne
til hvordan man forholder sig til fejl man opdager, så tror jeg
at vi alle kvalificerer til betegnelsen stavepedanter.

--
Bertel

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-11-09 22:32

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> writes:

> [...]

> til hvordan man forholder sig til fejl man opdager, så tror jeg
> at vi alle kvalificerer til betegnelsen stavepedanter.

Jeg tror du misforstår mig. Fidusos medlemmer er som oftest meget
lidt agrasive med deres pedanteri. Det centrale begreb i min tese er
"overkompensering".

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-11-09 05:15

KT skrev

> Det er fuldt så berettiget at stille opklarende spørgsmål

Nu da du så har fået svar på hvad "Agrasiv" betyder er der andre
sproglige ting i indlægget der forhindrer dig at svare Brian - eller
var det bare for at kværulere?

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-11-09 05:21

Brian Svendsen skrev

> Hver gang har jeg gjort klar jeg skal ikke have noget med Telia at gøre..

Lige for en ordens skyld
Undlad at flytte telefon til Telia hverken privat eller erhverv hvis
telefonen er et vigtigt hjælpemiddel, intet af det der bliver lovet
har bund i virkeligheden
Og det koster altid lidt ekstra at komme ud af deres aftaler

- Peter

Fra : cpeter

Dato : 28-11-09 12:30

On Nov 28, 1:14 pm, Peter Lykkegaard <plykkega...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Nu da du så har fået svar på hvad "Agrasiv" betyder er der andre
> sproglige ting i indlægget der forhindrer dig at svare Brian - eller

KT har været juragruppens tågehorn i mindst lige så lang tid som alle
de som diskuterer med ham. Forløbet er altid det samme. KT afsporer
enhver tråd han deltager i, men det gør han ved hjælp af alle dem, som
genoptager diskussionen med ham - altid om det samme emne hvert år:
netiketten. Det er som at se en lille gruppe børn drille
landsbytossen, som kommer og prutter hver gang der er en gruppe
forsamlet. Landsbytossen fatter intet, men børnene bliver bare ved og
ved, og tossen bliver ved og ved.

At manden mangler en brik er så hans problem. Men hvorfor gør I det
til alles problem, ved at give ham et forum?

DON'T FEED THE TROLL!

Fra : KT

Dato : 29-11-09 09:29

Du er åh så dygtig Peter - du kan gøre et helt objektivt emne til et
personligt angreb på alt og alle - hvor mon der i netetiketten står noget om
hvordan den slags skal håndteres?

Knud

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-11-09 14:38

cpeter skrev

> At manden mangler en brik er så hans problem. Men hvorfor gør I det
> til alles problem, ved at give ham et forum?

Du glemte at sætte FUT til d.a.n

- Peter