Fejlkode i skoda octavia
Fra : Flemming Sunke

Dato : 27-11-09 14:23

Hej NG

Er der en venlig sjæl der kan bekræfte eller efkræfte betydningen af
følgende fejlkode:

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 35-10 - - - Intermittent

Er de Lambda sonden der er defekt eller ligger fejlen andetsteds.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 22:44

Flemming Sunke wrote:
> [...]
> P0139 - 35-10 - - - Intermittent
>
> Er de Lambda sonden der er defekt eller ligger fejlen andetsteds.

Vi kan ikke spå ... fortæl noget mere

--
- Frank

Fra : Flemming Sunke

Dato : 28-11-09 03:12

On 27 Nov., 22:43, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Vi kan ikke spå ... fortæl noget mere
>
> --
>  - Frank

Hej

Historien er at min motorstyrings lampe er begyndt at lyse.
Efterfølgende har der en gang i mellem været nogle enkelte fejl-
tændinger under kørsel. Muligvis pga. forkert benzin/ luft blanding.
Jeg har slukket motorstyrings lampen 2x for at se om problemet er
konsistent. Det er det. Derfor vil jeg blot høre andres erfaringer ved
lignede scenarier.

Mvh F.S.
..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-11-09 11:20

Flemming Sunke wrote:

> [...]
> Jeg har slukket motorstyrings lampen 2x for at se om problemet er
> konsistent. Det er det. Derfor vil jeg blot høre andres erfaringer ved

En lamdasonde koster vel hos hovwdiaudi eller biltema under 500

Skift den og test igen. Det kan være udstødningsmanifold og lignende der er
utæt, men det er sikkert sonden. En LS er som et tændrør - en sliddel.

Lyt til om du kan høre "pssst" ellers er det lamdasonden.

Hvis een har et VCDS kan i sætte VAGSCOPE til og se om sonden reagerer. Du
kan også tage et screendump og poste herinde.

--
- Frank