Hva' sku' afholde mig fra at lease denne?
Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 16:54

Dodge Caliber SRT4 !!
"Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på markedet.
Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre forslag?
www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm

Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 16:59

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre

Desuden:
www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2095
http://bilmagasinet.dk/article/24884

Hmm - dansk forhandler?

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 17:01

www.dodge.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 27-11-09 19:00

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hmm - dansk forhandler?

Ejner Hessel... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 17:06

On Fri, 27 Nov 2009 15:54:03 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>
>Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
>sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Anmeldelserne af køreegenskaberne har jo ikke været positive.
BilMagasinet havde den på handling day og synes da den havde meget
power - den powerslidede ud af svingene i 3. gear, hvad der nok ikke
er så godt med forhjulstræk
Hvis du vil have en quartermile-racer, køb den, hvis du skal bruge den
til andet, lad den stå var nærmest konklusionen.

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:27

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Anmeldelserne af køreegenskaberne har jo ikke været positive.

Nøh...

> BilMagasinet havde den på handling day og synes da den havde meget
> power - den powerslidede ud af svingene i 3. gear, hvad der nok ikke
> er så godt med forhjulstræk

Fedt

> Hvis du vil have en quartermile-racer, køb den, hvis du skal bruge den
> til andet, lad den stå var nærmest konklusionen.

Jeg forestiller mig, at den er forrygende på motorvejen, hvor jég lægger 97%
af mine km...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-11-09 17:10

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Først og fremmest - prøv den først...
Jeg har levet med en spritny Dodge Avenger en uges tid som lejebil i US -
jeg var meget begejstret over udseendet da jeg træt gik ud i
parkeringskælderen, men begejstringen fortog sig lynhurtigt da jeg kom
ombord og følte på sagerne - det var plastik som vi var vant til her i
europa for 20 år siden.
Interiørmæssigt lignede den meget de billeder der vises af Caliber'en...
Begejstringen fik yderligere et skud for boven da jeg kom ud på
Interstate'en - styretøjet mindede i den grad om noget fra en gammel
hjuldamper....
Så prøv den grundigt først, og døm selv - jeg har en mistanke om at du
bliver meget skuffet over køreegenskaber og feeling, når du sammenligner med
din Auto Emoción...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:28

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Begejstringen fik yderligere et skud for boven da jeg kom ud på
> Interstate'en - styretøjet mindede i den grad om noget fra en gammel

Kanon - jeg må en tur til Hørsholm

> Så prøv den grundigt først, og døm selv - jeg har en mistanke om at du
> bliver meget skuffet over køreegenskaber og feeling, når du sammenligner
> med din Auto Emoción...

Det sidste ord måtte jeg sgu lige slå op engang.
Kendte det ikke

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-11-09 20:02

> Det sidste ord måtte jeg sgu lige slå op engang.
> Kendte det ikke

Det er ellers meget brugt i reklamerne nå man ser F1 fra RTL - jeg tror
faktisk ikke jeg har oplevet een reklameblok uden Auto Emoción.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Armand

Dato : 28-11-09 15:21

Andreas M. Hansen skrev:

> Det er ellers meget brugt i reklamerne nå man ser F1 fra RTL - jeg tror
> faktisk ikke jeg har oplevet een reklameblok uden Auto Emoción.....

Det er Seats slagord p.t. andet er der ikke i dét.

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:17

Mogens wrote:
> [...]
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Så køb dig en europæisk bil med masser af muskler. Den anden er da en
møgøse.

Har du kørt større amr. biler?

Ikke noget der tiltaler mig i alle fald.

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:17

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Så køb dig en europæisk bil med masser af muskler. Den anden er da en
> møgøse.

Jeg søger nogle argumenter for, at jeg skulle afholde mig.
Hvilken europær har tilnærmelsesvis det antal hk udover Cupra?

> Har du kørt større amr. biler?

Jeg har ejet en '98 Camaro Z28 V8

> Ikke noget der tiltaler mig i alle fald.

Hvad kører du i?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:33

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg søger nogle argumenter for, at jeg skulle afholde mig.
> Hvilken europær har tilnærmelsesvis det antal hk udover Cupra?

En Audi - lettere brugt - på gule plader.

> Jeg har ejet en '98 Camaro Z28 V8

> Hvad kører du i?

Golf diesel St. car. Ikke noget vildt og voldsomt. Havde en G60 en
årrække. Engang var den hurtig ...

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:46

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> En Audi - lettere brugt - på gule plader.

Vi taler ny bil da det er leasing. Ikke alle firmaer tillader leasing brugt
firmabil

> Golf diesel St. car. Ikke noget vildt og voldsomt. Havde en G60 en
> årrække. Engang var den hurtig ...

OK

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-11-09 19:34

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg søger nogle argumenter for, at jeg skulle afholde mig.
> Hvilken europær har tilnærmelsesvis det antal hk udover Cupra?

Ford Focus RS = 305Hk
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut. - samme motor som Forcus RS

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:37

Brian Sørup wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Ford Focus RS = 305Hk

Mangefold bedre

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:49

> [...]

Det er altid en god idé at læse, inden man svarer.
En Focus RS koster LANGT mere end de 450.000 kr, jeg sætter som grænse.
www.bilbasen.dk/NewCars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=8018

> Mangefold bedre

JA, det er en superbil, men hva fanden hjælper det, når grænsen ligger
125.000 lavere !

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 20:01

Mogens wrote:
> [...]
> grænse. www.bilbasen.dk/NewCars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=8018

> JA, det er en superbil, men hva fanden hjælper det, når grænsen ligger

Den koster sgu da ikke over 450 på gule plader, det får du mig ikke til at
tro.

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:26

> Den koster sgu da ikke over 450 på gule plader, det får du mig ikke til at
> tro.

Jeg skriver, at bilen skal være på hvide plader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 20:38

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg skriver, at bilen skal være på hvide plader

Hvor?

[...]

Tværtimod er det sidste med til at indikere at gule plader er fint.

Skriv hvad du mener i sted for at give vildledende informationer.

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:41

> Skriv hvad du mener i sted for at give vildledende informationer.

Hvis man læser nedenståendesamt åbner linket, vil man se, at den er på hvide
plader. Nuvel - kom videre i dit liv

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 20:51

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man læser nedenståendesamt åbner linket, vil man se, at den er
> på hvide plader. Nuvel - kom videre i dit liv

Du ønskede alternativer til denne. Uden særlig behov for bagsæde.

Så lær at udtrykke dig.

- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:52

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Så lær at udtrykke dig.

LOL

Fra : TDN

Dato : 27-11-09 18:58

> [...]
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Her er FDM's mening om den:

"Rå gaderacer
Charmen ved SRT4-udgaven af
Dodge Caliber er manglen på finesse.
Uanset hvordan man vurderer
bilens egenskaber, er den
rå og langt efter de traditionelle
konkurrenter. Tag bare motoren -
en 2.4-liters firecylindret sag med
en stor turbolader. Den leverer
kræfter råt uden sødemidler, og
på fugtige veje laver den hjulspind
i første, andet og gud hjælpe mig
også i tredje gear.
Køreegenskaberne efterlader
et stort ønske om forbedring. Man
kan godt acceptere, at en rå GTI
ikke er komfortabel. Men måden,
den takler fartbump og ujævnheder
på, gør, at man er i tvivl om,
hvorvidt ingeniørerne overhovedet
havde almindelig kørsel i tankerne,
da de udviklede bilen. Og med hensyn
til de dynamiske egenskaber i
sving savnes der feedback i rattet
og delikatesse i balancen mellem
under- og overstyring.
Bilen er kort sagt bygget til at
køre 1?4-mile-ræs i. Vil du mere med
din bil, så vælg en anden. kml
SRT4 vakte stor begejstring blandt
børnene, hvor end vi kom frem
- voksne havde en mere hovedrystende
reaktion
En ægte
vildbasse"

Mvh.
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:20

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Her er FDM's mening om den:

FDM ville aldrig nogen sinde gi' den en fair behandling.
De har ikke forstand på at vurdere bilen objektivt.
Sjovt nok nævner de ikke noget om bilens evner som campingvognstrækker :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:33

Mogens wrote:
> [...]
> De har ikke forstand på at vurdere bilen objektivt.
> Sjovt nok nævner de ikke noget om bilens evner som

Fordi netop en bil med svage styreegenskaber er gift for en cv

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 27-11-09 19:01

> [...]

> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre

Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk kartofler
(sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende power)...
Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:29

> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk kartofler
> (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende power)...

Og hvad er det?

> Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...

Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så mange hk
i så lille en motor...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:36

Mogens wrote:

> Og hvad er det?

> Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så
> mange hk i så lille en motor...

Se - det er der trods alt lidt ræson i efter min mening. Problemet er så at
de ikke har ekspertisen som europæerne har til trykladede motorer.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 27-11-09 20:24

> Og hvad er det?

Alt muligt andet med tilsvarende Hk. Jeg har ikke lige tid til at kigge
efter alternativer (skal til Hamburg på weekend, med alt betalt inkl.
Michelin stjerner ) )

> Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så mange
> hk i så lille en motor...

Motoren er ok, der er ikke problemer med den - vi har solgt nogle stykker.
Derimod er stort set alt andet på bilen en ordentlig stak skrammel....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 28-11-09 15:14

Mogens skrev:

> Og hvad er det?

> Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så
> mange hk i så lille en motor...

Lille - Og ikke en V8!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:35

Henrik B. wrote:
> [...]
> kartofler (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende
> power)... Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg

Undtagelsesvis er jeg og Henrik B 110% enige.

Køb da en voldsom Saab eller Volvo lettere brugt på gule plader i steder. Få
den peppet lidt op.

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 19:51

> Køb da en voldsom Saab eller Volvo lettere brugt på gule plader i steder.
> Få den peppet lidt op.

1) Ikke flere biler på gule plader
2) Ikke en brugt bil
3) Ufornuftigt at tune på en bil, der ikke er eens egen IMO
4) Tænk før du taler

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 19:56

On Fri, 27 Nov 2009 18:51:06 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>
>1) Ikke flere biler på gule plader
>2) Ikke en brugt bil
>3) Ufornuftigt at tune på en bil, der ikke er eens egen IMO

Skal det være, så skal det være SRT-8. Havde fornøjelsen på bagsædet
af en "alm" 300C forleden. Lædersæder, lydløs og o-tælleren lignede
Puntoens - ikke meget over 2000. Selv om vi faktisk kom fremad )
Den kunne ikke helt skjule V8-lyden - fed bil, bare ikke for mit
benzinkort

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:04

> Skal det være, så skal det være SRT-8

Ku' du finde en nypris på den mon....................................

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 20:20

On Fri, 27 Nov 2009 19:04:28 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Ku' du finde en nypris på den mon....................................

Næh - det er du sikkert bedre til - du har forbindelserne, jeg kan
bare slå op og se de reklamerer med en brugt 300C til en skatteværdi
på 475k.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-11-09 20:26

> Ku' du finde en nypris på den mon....................................

1.288.000,- + alt det løse....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:28

> 1.288.000,- + alt det løse....

Og derfor LANGT over grænsen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 20:34

On Fri, 27 Nov 2009 19:28:18 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

>Og derfor LANGT over grænsen

Jamen så se da på standard 300c'eren med 340 HK i en
mmmmmmmm....karosse. Den har bare den ulempe, den laver hjulspind
hvorsomhelst og nårsomhelst med 22" fælge.
Jeg aner ikke, hvor hurtig den er - men den er ganske nydelig at sætte
sig ind i. Men.........det er en Chrysler og sikkert stabil derefter.
Som lettere brugt kan den erhverves indenfor grænsen, vil jeg tro.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 20:03

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> 1) Ikke flere biler på gule plader
> 2) Ikke en brugt bil
> 3) Ufornuftigt at tune på en bil, der ikke er eens egen IMO

Hvor stod de præmisser opstillet henne?

> 4) Tænk før du taler

Tænk før du spørger. !!

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:27

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor stod de præmisser opstillet henne?

I denne tråd :)

> Tænk før du spørger. !!

Rolig nu :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 20:40

Mogens wrote:

> I denne tråd :)

Ikke i trådstart i alle fald.

> Rolig nu :)

Jeg er rolig som ind i helvede ...

Nahr .. Der skal MEGET til at hidse mig op.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 27-11-09 15:46

On 27 Nov., 20:33, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg aner ikke, hvor hurtig den er - men den er ganske nydelig at sætte
> sig ind i. Men.........det er en Chrysler og sikkert stabil derefter.

Den er delvis en Mercedes W210. Dog i en helt anden "kvalitet",
ligesom gear og motor er Chrysler egen på benzin'erne.
Og bed i øvrigt til, at du ikke selv skal betale for udskiftning af
f.eks. bærekugler.....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-11-09 20:24

On Fri, 27 Nov 2009 14:45:41 -0800 (PST), "Henrik B."
<saab95aeroestate@gmail.com> wrote:

> [...]
>ligesom gear og motor er Chrysler egen på benzin'erne.
>Og bed i øvrigt til, at du ikke selv skal betale for udskiftning af

Turen på bagsædet var en god oplevelse - men jeg ville da også
mistænke den for alverdens dårligdomme, og du vil nok aldrig finde
sådan et apparat i min indkørsel. Men når der nu er en sponsor kan man
jo være ret ligeglad med om den repareres, bare der er lånebil. Men
klart klart - en Chrysler kan blive en dyr oplevelse.

Fra : Armand

Dato : 28-11-09 15:11

Henrik B. skrev:
> [...]
> (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende power)...
> Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...

Hæ!
Jeg mindes den første beskrivelse jeg så af Crysler PT Cruiser:
"Den ligner noget fra 50'erne; den sluger bensin som en fra 50'erne og
den kører som en fra 50'erne. Derudover må man frygte at den også ruster
som en bil fra 50'erne!"

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 01:26

Armand wrote:

> [...]
> "Den ligner noget fra 50'erne; den sluger bensin som en fra 50'erne og
> den kører som en fra 50'erne. Derudover må man frygte at den også

Alle fire ting kom så vel til at holde stik?

--
- Frank

Fra : Jensb

Dato : 27-11-09 20:27

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Jeg har desværre ikke prøvet nogle af dem, men hvis jeg gik efter noget i
den stil, så ville jeg nok også tage et kig på disse 2 fra www.usvan.dk før
jeg traf min beslutning. Designmæssigt synes jeg de er federe, men det er
selvfølgelig smag og behag:

Chrysler 300C 3,5 SRT - 399.900 kr.
http://billisten.bilinfo.dk/www.usautocenter.dk/usautocenter.asp?ID=459900947&nyb=1

Dodge Charger 2,7 V6 - 399.900 kr.
http://billisten.bilinfo.dk/www.usautocenter.dk/usautocenter.asp?ID=459900972&nyb=1

Men jeg har som sagt ikke prøvet dem, så ved ikke hvor meget power de har.

Jens

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:33

"Jensb" <ingen@spam.til.mig> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men jeg har som sagt ikke prøvet dem, så ved ikke hvor meget power de har.

Du er inde på noget af det helt rigtige - kanon !

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-09 20:19

> Du er inde på noget af det helt rigtige - kanon !

Ændrer jo for pokker ikke ved, at de nævnte biler er stort set lige så
ringe, som den oprindeligt nævnte...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : .J.S...

Dato : 27-11-09 22:15

"Jensb" <ingen@spam.til.mig> wrote in message

> Dodge Charger 2,7 V6 - 399.900 kr.
> http://billisten.bilinfo.dk/www.usautocenter.dk/usautocenter.asp?ID=459900972&nyb=1

Ser pinligt små ud de skiver i forhold til fælgen..

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-11-09 20:44

> [...]
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

http://www.usautocenter.dk/Leasingbiler/tabid/21853/language/da-DK/Default.aspx

Prisen står der ikke, men leasingpriser gør.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - de fede julegaver til drengerøvene

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:50

".°o.O Thomas O.o°." <[pudekamp]@it.invalid> skrev i meddelelsen

> http://www.usautocenter.dk/Leasingbiler/tabid/21853/language/da-DK/Default.aspx
> Prisen står der ikke, men leasingpriser gør.

He he - mon jeg ka være i den?
(2 meter høj)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 20:51

On Fri, 27 Nov 2009 19:49:43 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>".°o.O Thomas O.o°." <[pudekamp]@it.invalid> skrev i meddelelsen

>He he - mon jeg ka være i den?
>(2 meter høj)

"hug en hæl og klip en tå" - vistnok fra Askepot! )

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 20:54

> "hug en hæl og klip en tå" - vistnok fra Askepot! )

Men virkeligt godt alternativ må jeg sige.
Den rykker sgu pænt på papiret:
www.fastestlaps.com/car47da26f3446b5.html

Fra : Armand

Dato : 28-11-09 15:25

Mogens skrev:
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Men virkeligt godt alternativ må jeg sige.
> Den rykker sgu pænt på papiret:
> www.fastestlaps.com/car47da26f3446b5.html

En af mine yndlinge - Men er lille!

--
Armand.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-11-09 09:09

> ".°o.O Thomas O.o°." <[pudekamp]@it.invalid> skrev i meddelelsen

> He he - mon jeg ka være i den?
> (2 meter høj)

Det er der jo kun én måde at finde ud af på - afsted

Fra : TDN

Dato : 27-11-09 21:02

> [...]
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Forslag:

Chevrolet HHR SS, 264 hk, 240 km/t, 6,3 sek. 353Nm/2000, ca. 450.000
Honda Civic Type R Plus, 201 hk, 235 km/t 6,6 sek, 193Nm/5600, ca 390.000
Mazda 3 MPS, 260 hk, 250 km/t, 6,1 sek, 380Nm/3000, ca. 416.000
Opek Astra GTC OPC, 240 hk, 244 km/t, 6,4 sek, 320Nm/2400, ca. 397.000
Seat Leon 2,0 TSI Cupra R, 265 hk, 250 km/t, 6,2 sek, 350Nm/2500,ca. 450.000
Skoda Octavia RS, 200 hk, 242 km/t, 7,3 sek., 280Nm/1800, ca. 415.000
Volvo C30 T5, 230 hk, 240 km/t, 6,7 sek, 320Nm/1500, Ca. 425.000
VW Scirocco 2,0 TSI, 200 hk, 235 km/t, 7,2 sek, 280Nm/1700, ca. 420.000

Mvh
Thomas

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 21:15

On Fri, 27 Nov 2009 21:01:56 +0100, "TDN"
<tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote:

> [...]
>Volvo C30 T5, 230 hk, 240 km/t, 6,7 sek, 320Nm/1500, Ca. 425.000
>VW Scirocco 2,0 TSI, 200 hk, 235 km/t, 7,2 sek, 280Nm/1700, ca. 420.000

Ja med det valg og som gammel Opel Omega fører sad jeg i Astra'en pr.
omgående, men min arbejdsgiver vil desværre ikke betale, så Puntoen må
tage 100000 km mere )

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 21:18

> Ja med det valg og som gammel Opel Omega fører sad jeg i Astra'en pr.
> omgående

Drømmer fra tid til anden stadig tilbage på min '92 Opel Omega 3000 24V med
de 205 hk/270 nm. Motorvejsexpressen der tjente os fantastisk i mange år/km.
Det var ik' gratis...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 21:25

On Fri, 27 Nov 2009 20:18:07 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>de 205 hk/270 nm. Motorvejsexpressen der tjente os fantastisk i mange år/km.

Ifølge rygterne skulle den nærmest tappes på benzinstationerne og
havde ikke behov for reparationer - hvad gik der galt?

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 21:35

> Ifølge rygterne skulle den nærmest tappes på benzinstationerne

Bilen havde en fin brændstoføkonomi ift. størrelse og kræfter

> og havde ikke behov for reparationer - hvad gik der galt?

Den rustede en del, og desværre røg bagtøjet sig en tur. Nye tændrørskabler
kostede en bondegård og blev skiftet på mistanke, da bilen udviste en
periodisk fejl, som tændte den gule motorlampe. Efter mange værkstedsbesøg
fandt man i Esbjerg (fredag eftermiddag og langt fra hjemmet) tilfældigt
fejlen, der viste sig at være en dårlig stelforbindelse gennem et relæ -
mekanikeren støttede sig / hvilede opgivende til relæet

Det var faktisk lidt morsomt, fordi det autoriserede Opel værksted i Esbjerg
indledningsvist nævnte, at de aldrig havde set en Omega 3.0i-24 før, ligesom
de ikke vidste, at den fandtes. Imidlertid havde de et ledningsdiagram på
PC'en, så da mekanikeren tilfældigt fandt det defekte kontaktsæt i relæ'et,
kunne fejlen valideres vha. diagrammet. Nyt relæ blev monteret, og bilen
fejlede ikke desangående efterfølgende...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 21:38

On Fri, 27 Nov 2009 20:34:37 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Bilen havde en fin brændstoføkonomi ift. størrelse og kræfter

Så huskede jeg rigtigt )

> [...]
>kunne fejlen valideres vha. diagrammet. Nyt relæ blev monteret, og bilen
>fejlede ikke desangående efterfølgende...

Hmm.....den berømte tur forbi Vejen, hvor du tankede med 0 km tilbage
på computeren?

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 21:43

> Hmm.....den berømte tur forbi Vejen, hvor du tankede med 0 km tilbage
> på computeren?

LOL - du husker det

Nej det var ik' på den tur. Boardcomputer-testen var på vej hjem fra en
ferie sydpå, hvor vi liiige rundede den vestjyske familie inden endestation
"København" :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 21:45

On Fri, 27 Nov 2009 20:43:19 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>ferie sydpå, hvor vi liiige rundede den vestjyske familie inden endestation

Det var sq da for pokker en af de første mere seriøse erfaringer med
tripcomputere, hvorfor pokker tror du jeg har tilladt Puntoen at nå
under 50 km tilbage med +1100 på trip før jeg tankede )

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 21:58

> Det var sq da for pokker en af de første mere seriøse erfaringer med
> tripcomputere, hvorfor pokker tror du jeg har tilladt Puntoen at nå
> under 50 km tilbage med +1100 på trip før jeg tankede )

He he - så jeg dannede altså ligefrem skole med det stunt dér
(min frue syntes nu ik', det var morsomt - dengang)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 22:04

On Fri, 27 Nov 2009 20:57:42 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>He he - så jeg dannede altså ligefrem skole med det stunt dér
>(min frue syntes nu ik', det var morsomt - dengang)

Jeg mener at erindre, at du var tæt på et besøg hos ørelægen
Puntoen har sq samme feature tror jeg, den stod på 38 km tilbage, 1148
på tælleren og tog 48, 5 l på en 50 liters tank. Og den gjorde næsten
det samme på næste tank - 1083 km på 43 l. Og det værste den har budt
mig er 6 l/100 km med 130+ på en endagstur til/fra Nordjylland (og
130+ er naturligvis med behørig respekt for fartgrænserne - fortolket
af en sort Passat, vi fulgte ))

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 22:08

> Jeg mener at erindre, at du var tæt på et besøg hos ørelægen

He he

> Puntoen har sq samme feature tror jeg, den stod på 38 km tilbage, 1148
> på tælleren og tog 48, 5 l på en 50 liters tank.

23,67 km/l - dét er vel okay

> Og den gjorde næsten det samme på næste tank - 1083 km på 43 l.

25,18 - men hva sagde bilens boardcomputer?

> Og det værste den har budt mig er 6 l/100 km med 130+

OK - det er så lidt bedre end en Leon TDI 170 FR

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 22:12

On Fri, 27 Nov 2009 21:07:51 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>He he

>23,67 km/l - dét er vel okay

>25,18 - men hva sagde bilens boardcomputer?

22.2 Og sådan er det hele vejen igennem med den 'puter - den sagde
også 17.5 på turen til Nordjylland. Men hvis jeg skulle fylde op efter
'puteren så skylder jeg efterhånden 3-5 tanke diesel til Alfredo

>OK - det er så lidt bedre end en Leon TDI 170 FR

Jeg tror Leon har en anelse mere at give af når det strammer til
Men kun en anelse - jeg har godt nok set nogle stykker blive
forbløffet over at en skide Punto kan mere end følge med fra 70-120 et
par steder )) (at de forventer en 1.sløv kan jeg jo ikke gøre for)

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 22:29

> 22.2 Og sådan er det hele vejen igennem med den 'puter - den sagde
> også 17.5 på turen til Nordjylland. Men hvis jeg skulle fylde op efter
> 'puteren så skylder jeg efterhånden 3-5 tanke diesel til Alfredo

Skidt

> Jeg tror Leon har en anelse mere at give af når det strammer til

Den bruger altså en del :)

> Men kun en anelse - jeg har godt nok set nogle stykker blive
> forbløffet over at en skide Punto kan mere end følge med fra 70-120 et
> par steder )) (at de forventer en 1.sløv kan jeg jo ikke gøre for)

Åh, du mente noget andet end brændstoføkonomi.
Ja en diesel kan godt rykke og overraske medtrafikanterne.
Selv en Smart CDi -> overraske

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-11-09 22:31

On Fri, 27 Nov 2009 21:29:04 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>
>Den bruger altså en del :)

>Åh, du mente noget andet end brændstoføkonomi.
>Ja en diesel kan godt rykke og overraske medtrafikanterne.

Åhh, nope!! Havde fornøjelsen af at gnave nye riller i mandens
underbukser forleden - for han troede på dig ) Den kan ikke en skid
over 100 altså ) Og slet ikke ude mellem "bilerne" ))

Fra : Anders Majland

Dato : 28-11-09 21:12

> Jeg mener at erindre, at du var tæt på et besøg hos ørelægen
> Puntoen har sq samme feature tror jeg, den stod på 38 km tilbage, 1148
> på tælleren og tog 48, 5 l på en 50 liters tank.

Man kan da ligeså godt bruge det man har i tanken inden man tanker igen ...
C5'en holder op med at gærre på hvor langt man kan nå på de sidste litre .
Den skifter bare fra 50 til -

Smarten viser det i 0,5liter skridt. Der er pt mindst 2,0 liter tilbage så
den tanker jeg nok mens knægten er til fodlbold mandag. Men i den har jeg i
snit tanket når der var 3,1 liter tilbage ... Men den når jo også ret langt
på en liter blot der ikke er kø ...

/A

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 21:15

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen news:4b103040$0$271

> Forslag:

Kanon

> Chevrolet HHR SS, 264 hk, 240 km/t, 6,3 sek. 353Nm/2000, ca. 450.000

Kendte jeg ikke !
Meeen en 2 liters motor med så mange hk?

> Honda Civic Type R Plus, 201 hk, 235 km/t 6,6 sek, 193Nm/5600, ca 390.000

For få hypper/kræfter...

> Mazda 3 MPS, 260 hk, 250 km/t, 6,1 sek, 380Nm/3000, ca. 416.000

Har jeg tænkt på før, men den får ikke ubetinget en god kritik

> Opek Astra GTC OPC, 240 hk, 244 km/t, 6,4 sek, 320Nm/2400, ca. 397.000

Jep !

> Seat Leon 2,0 TSI Cupra R, 265 hk, 250 km/t, 6,2 sek, 350Nm/2500,ca.
> 450.000

Nøglesagen udelukker en VAG igen...

> Skoda Octavia RS, 200 hk, 242 km/t, 7,3 sek., 280Nm/1800, ca. 415.000

Nøglesagen udelukker en VAG...

> Volvo C30 T5, 230 hk, 240 km/t, 6,7 sek, 320Nm/1500, Ca. 425.000

Yes !

> VW Scirocco 2,0 TSI, 200 hk, 235 km/t, 7,2 sek, 280Nm/1700, ca. 420.000

Jeg bryder mig ikke om den, og så har den for få kræfter...

Lige nu er jeg oppe at ringe over den Crossfire dér.

Fra : TDN

Dato : 27-11-09 21:43

> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Har jeg tænkt på før, men den får ikke ubetinget en god kritik

Næh, der er lige kommet en ny version hvor kritikpunkterne fra 1 gen. er
rettet, den skulle være helt fin nu. 1. gen var helt umulig til at tumle
kræfterne og fik hug for det.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 27-11-09 22:03

> Næh, der er lige kommet en ny version hvor kritikpunkterne fra 1 gen. er
> rettet, den skulle være helt fin nu. 1. gen var helt umulig til at tumle
> kræfterne og fik hug for det.

OK - havde jeg ik' læst, men det står faktisk nævnt i Bilrevyen 2010.
Ladetrykket er nu i 2. generationsudgaven begrænset i 1. og 2. gear.

MPS har en særlig interesse her, fordi jeg var vild med Mazda 6 MPS. Og der
kører et par stykker af dem her i området, hvor jeg bor. Lækker øse IMO:
www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1094

Fra : Mikael

Dato : 29-11-09 04:00

On 27 Nov., 16:54, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> [...]
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)

Jeg får tics bare ved tanken om at skulle køre i en amerikaner, det
stammer nok fra min tid som bl.a. Chrysler mekanikker, det er
simpelthen det værste lort på denne jord og jeg fatter ikke at de kan
sælge biler i europa.

Men nej jeg kender intet til den pågældende model, men jeg forstå godt
hvorfor amerikansk bilindustri er i krise.

Find en europæisk bil eller en japaner, hvad med en Subaru, de får
stor ros alle vegne og faktisk nogle fornuftige priser.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 29-11-09 12:24

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men nej jeg kender intet til den pågældende model, men jeg forstå godt
> hvorfor amerikansk bilindustri er i krise.

Jeg var nu meget glad for min Chevrolet Camaro Z28

> Find en europæisk bil eller en japaner

Ingen japser til mig

> hvad med en Subaru, de får stor ros alle vegne og faktisk nogle fornuftige
> priser.

De tider hvor man kunne erhverve sig en Impreza GT turbo til fornuftige
priser, ér ovre. Nu om stunder sælger Subaru ikke en kraftig bil til under
450.000 kr, som er grænsen. DOG ka een på gule plader erhverves for 449.000
kr -
www.biltorvet.dk/Biler/NyeBiler/Detaljevisning.aspx?type=vare&brand=51&model=491&variant=230882

Fra : Mogens

Dato : 03-12-09 21:54

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Dodge Caliber SRT4 !!

Så den forleden og den er da udemærket

Hmm - mon jeg ville nyde dette valg:
www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=7964

Fra : Brian

Dato : 03-12-09 23:00

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hmm - mon jeg ville nyde dette valg:
> www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=7964

Nej - deres benzinmotorer egner sig ikke til så relativ store biler, IMO.
Jeg prøvede motoren i FR-V, og det hele virker lidt for anstrengt - der er
intet overskud.

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-12-09 20:39

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> OG har du et bedre forslag?
> Parametre ér masser af power og drivers feeling...

Hmm - måske man må gi køb på "masser" af power og istedet vælge middel
powermæssigt: www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=10695

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-09 21:29

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hmm - måske man må gi køb på "masser" af power og istedet vælge middel
> powermæssigt:
> www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=10695

Motoren får ihvertfald ros - mere end selve bilen...

--
http://www.saabklub.dk/