Drikkeligt rævepis?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-11-09 19:07

Krisen kradser stadig, omend det nu drejer sig om konsolidering og ikke
desperat overlevelse. Vi for fortfarende i sparetilstand og nøjes.

Vi har vel konsumeret mere end 200 liter af Terrapura fra Dansk
Supermarked, som - når den er på tilbud - kan fåes til en hund for 5 liter.
Sidste gang (vi køber altid 4-5 katoner ad gangen) var imidlertid en
katastrofe. Den havde fuldstændig ændret karakter og det er jo det man
risikerer med billig bællevin, men nu skal vi have fundet en anden
bællevin.

Jeg/vi kan ikke fordrage sur, skarp og besk vin. Ja, ja, jeg ved godt at
det hedder "tør", men jeg er ikke velbevardret i termerne. Jeg vil have en
fyldig, krydret og kraftig vin. Ikke sød, men gerne med en snert - i hvert
fald ikke knastør.

Kravet er max. 100 kr. for 3 liter bag-in-box. Nogle bud med angivelse af
hvor den kan købes (kun kæder der er repræsenteret på den jyske halvø)?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Emil

Dato : 25-11-09 20:32

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

>Kravet er max. 100 kr. for 3 liter bag-in-box. Nogle bud med angivelse af
>hvor den kan købes (kun kæder der er repræsenteret på den jyske halvø)?

En rimelig bællevin er den australske Diamond Hill BIB (vælg mellem
Shiraz/Merlot eller den hvide Chardonnay). 3 liter for kr. 65 i
www.KIWI.dk Gælder 23/11 til 28/11 2009.

m.v.h. Emil

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-11-09 09:51

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det hedder "tør", men jeg er ikke velbevardret i termerne. Jeg vil
> have en fyldig, krydret og kraftig vin. Ikke sød, men gerne med en

Jeg ville kigge efter noget med Merlot, hvis jeg var dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Nicolai Barfod

Dato : 26-11-09 13:58

Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Kravet er max. 100 kr. for 3 liter bag-in-box. Nogle bud med angivelse af
> hvor den kan købes (kun kæder der er repræsenteret på den jyske halvø)?

Superbest har i en del år haft et rimeligt udvalg af bag-in-box. NUGANs
rødvine af shiraz eller cabernet-sauvignon har efter min mening et fint
kvalitets/pris-forhold, men desværre er normalprisen ca 130 kr for 3
liter. Jeg har dog aldrig betalt over 100 kr, da de i min Superbest
jævnligt er på tilbud til 89,75 eller 99,75.

Jeg ser for øvrigt, at Superbest her i uge 48 har tilbud på 3 liter
Rhone-vin. Den lyder navnet La Cuvee og koster 79,95. Jeg har aldrig
smagt den, men jeg vil tro, at den godt kunne tænkes at opfylde dine
kriterier.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-09 18:10

"Nicolai Barfod" <nicolai@post.FJERNtele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ser for øvrigt, at Superbest her i uge 48 har tilbud på 3 liter
> Rhone-vin. Den lyder navnet La Cuvee og koster 79,95. Jeg har aldrig smagt
> den, men jeg vil tro, at den godt kunne tænkes at opfylde dine kriterier.

Den er faktisk ganske hæderlig med en glimrende QPR

vh
Jan

--
Jan Bøgh
http://album.boegh.net

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-11-09 15:54

Kurt Hansen skrev:

> Kravet er max. 100 kr. for 3 liter bag-in-box. Nogle bud
> med angivelse af hvor den kan købes (kun kæder der er
> repræsenteret på den jyske halvø)?

Jeg kan ikke hjælpe, når prisen skal under 100 kr.
Men det hænder da at min yndlingsdagligvin er på
tilbud i Superbrugsen eller Kvickly til 99 kr. Så blir
der hamstret.

Det er vinen fra Puglien, den italienske støvlehæl,
"Primitivo Doppio Passo". Den koster 149 kr., når den
ikke er på tilbud. Ellers gerne mellem 99 og 129 kr.

Jeg bliver *aldrig* træt af den, og gider ikke mere
købe noget tilfældigt surt sprøjt til under 99 kr.

Herluf Holdt

Luk Aftenshowet nu!

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-12-09 21:48

On Thu, 26 Nov 2009 15:54:29 +0100, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> "Primitivo Doppio Passo". Den koster 149 kr., når den
> ikke er på tilbud. Ellers gerne mellem 99 og 129 kr.

> Jeg bliver *aldrig* træt af den, og gider ikke mere
> købe noget tilfældigt surt sprøjt til under 99 kr.

Druen primitivo (Italien), alias Zinfandel (Californien m.fl.) alias
Crljenak (Kroatien - det er ikke en trykfejl) giver efter min erfaring
kedelige vine - jeg kender så ikke lige din.

Så ville jeg langt hellere smide en flad hund i Super Best for 3 liter
"Casa Nogal", et spansk mix uden druenavn, velsmagende no nonsens rødvin.

--
vh pl

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-12-09 13:46

Peter Loumann skrev:
> Herluf Holdt, 3140 wrote:

[om 3-liters BIB-vine]

> Druen primitivo (Italien), alias Zinfandel (Californien m.fl.)
> alias Crljenak (Kroatien - det er ikke en trykfejl) giver
> efter min erfaring kedelige vine - jeg kender så ikke lige
> din.

Prøv den alligevel, hvis du kommer forbi en Brugs/Coop.
Måske har jordbunden og klimaet i Puglien en god indflydelse
på primitivodruen. Jeg tror ikke du bliver skuffet.

> Så ville jeg langt hellere smide en flad hund i Super Best
> for 3 liter "Casa Nogal", et spansk mix uden druenavn,
> velsmagende no nonsens rødvin.

Den købte jeg så i Super Best forleden. De ville kun have
80 kroner for den. Jeg er ikke vild med den. Lidt for tør og
lidt tynd i eftersmagen. Jeg vil hellere betale lidt mere.
Fandt i øvrigt en Atacama Carménère fra Chile til 100 kr.
(i Brugsen). Den er nu skrevet på min liste, hvis min elskede
"Doppio Passo" en dag er udsolgt - eller ej er på tilbud.

--
'rluf :·)
- bedre nytår med en ny tår

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 27-11-09 11:30

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> Kravet er max. 100 kr. for 3 liter bag-in-box. Nogle bud med angivelse af
> hvor den kan købes (kun kæder der er repræsenteret på den jyske halvø)?

Har altid en kasse Sovereign Estate eller to i skuret til madlavning, eller
hvis tørsten melder sig.
http://www.superbest.dk/produkt/sovereign-estate-shirazcabernet