Boganbefaling
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-09 22:55

Sådan fordi jeg skulle til at læse lidt om "Wilson gearbox" i
forbindelse med nogle skinnebusser kom jeg til at låne en bog på
biblioteket.

"Light & heavy vehicle technology" af M J Nunney.

Udgaven jeg lånte er fra 1998, men til trods for sin fremskredne alder
er mange teknologier beskrevet. Den er af amerikansk oprindelse, men
indeholder alligevel tegninger og beskrivelser af både traditionelle
europæiske og japanske teknikker.

Jeg overvejer sådan set om jeg skal bestille (i ved - købe) nyeste
udgave hjem til reolen.....

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 25-11-09 19:21

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jeg overvejer sådan set om jeg skal bestille (i ved - købe) nyeste
> udgave hjem til reolen.....

Og jég fik så årets første julegave af min viv idag:
Bilrevyen 2010

Jeg har alle eksemplarer fra 1977 - 2010

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-11-09 19:46

Mogens skriver:

> Jeg har alle eksemplarer fra 1977 - 2010

Hver sin samlermani....

Har du meldt dig til næste ugens "kontant", med indbrud i biler?

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 25-11-09 19:58

> Hver sin samlermani....

Jep

> Har du meldt dig til næste ugens "kontant", med indbrud i biler?

Nope for jeg ka ikke bidrage med noget.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-11-09 19:59

Mogens skriver:

> Nope for jeg ka ikke bidrage med noget.

Er du ikke "den" Mogens?

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 25-11-09 20:03

> Er du ikke "den" Mogens?

Som jeg forstår det, ønsker TV kontakt med folk, der er blevet afvist af
forsikringsselskabet, fordi der ikke var synlige tegn på indbrud. Jeg er
ikke blevet afvist af forsikringsselskabet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-11-09 20:23

Mogens skriver:

> Som jeg forstår det, ønsker TV kontakt med folk, der er blevet afvist af
> forsikringsselskabet, fordi der ikke var synlige tegn på indbrud. Jeg er
> ikke blevet afvist af forsikringsselskabet

Som jeg forstod det ønsker de kontakt med folk der har oplevet
indbruddene.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 25-11-09 20:27

> Som jeg forstod det ønsker de kontakt med folk der har oplevet
> indbruddene.

Citat:
DRs forbrugerprogram Kontant kigger nærmere på indbrud i biler uden synlige
tegn på opbrud. Det betyder ofte problemer med at få forsikringen til at
dække tyveriet. I den forbindelse vil vi gerne i kontakt med så mange som
muligt, der har oplevet dette.

Fra : Mogens

Dato : 25-11-09 20:38

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> til at dække tyveriet. I den forbindelse vil vi gerne i kontakt med så
> mange som muligt, der har oplevet dette.

Kontant har fået en mail

Fra : Mogens

Dato : 26-11-09 18:42

> Kontant har fået en mail

DR søger primært efter bilejere, hvor forsikringen ikke vil betale grundet
manglende synlige tegn på indbrud

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:48

Mogens wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> DR søger primært efter bilejere, hvor forsikringen ikke vil betale
> grundet manglende synlige tegn på indbrud

Underligt de ikke kan se vinklingen. For når dit gør, må det jo netop være
en erkendelse fra dit selskab om at fænomenet eksisterer.

Det må dem der nægter - jo ikke mene.

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 26-11-09 18:55

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Underligt de ikke kan se vinklingen.

At forsikringsselskabet ikke kan?

> Det må dem der nægter - jo ikke mene.

Jamen det handler da udelukkende om een ting -> penge !

Naturligvis kan selskabet se sammenhængen, men de har jo fået gjort en
aftale med en bilejer, som ikke var opmærksom på den passus, at der skal
være synlige indbrudstegn, hvis forsikringsselskabet skal acceptere en sag.

"Så man ka jo blive nødt til at "tabe en hammer i en rude, i fald at..."