Symptomer ved slidt hjulleje?
Fra : Carsten Andersen

Dato : 24-11-09 18:29

Hej,

Når jeg drejer til højre og belastningen dermed er på venstre forhjul, kan
mærkes en svag rysten i rattet samt høres en let knurrende lyd. Det
forekommer både ved gasgivning, og hvis koblingen trædes i bund. Selvsagt er
det værre jo mere fart der er på, og ved motorvejs hastighed synes jeg at
der er en svag syngen, som når et hjulleje er slidt. Jeg havde også tænkt på
at knokleleddet måske var synderen, men hvad lyder mest rigtigt?
Bilen er synet d. 9 nov hos FDM - men uden fejl

Bilen er en Mondeo 2,0 tdci st.car årgang 2004

mvh

Carsten Andersen

Fra : Brian

Dato : 24-11-09 22:10

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at der er en svag syngen, som når et hjulleje er slidt. Jeg havde også
> tænkt på at knokleleddet måske var synderen, men hvad lyder mest rigtigt?

Jeg har nøjagtig samme symptomer på en baghjulstrækker, og har netop idag
fået diagnosticeret det som hjullejet.

Umiddelbart vil jeg mene at et knokkelled vil være mest mærkbart under
acceleration.

/Brian

Fra : Carsten Andersen

Dato : 28-11-09 14:34

Hej,

Det var lejet som var slidt, og det er blevet udskiftet idag. Kunne bare
ikke forstå at det skulle ryste i rettet, men det er ihvertfald væk nu.

mvh

Carsten