dæk ryster
Fra : tp

Dato : 24-11-09 16:41

Hejsa

4 dæk er røget på og der er en ubalance. Kan I bedømme hvor det er?

1 - Kører fint ved lave hastigheder
2 - ved høje hastigheder er det som om bilen hopper lidt op og ned
3 - særligt udbredt ved acceleration (forhjulstrækker)
4 - ikke noget at mærke i rat

Fra : Martin Bjerre

Dato : 24-11-09 17:39

"tp" <tp@tp.tp> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 - ved høje hastigheder er det som om bilen hopper lidt op og ned
> 3 - særligt udbredt ved acceleration (forhjulstrækker)

Umiddelbart vil jeg tro at det ihvertifald ikke er reservehjulet.....

Martin

Fra : Jens Hansen

Dato : 24-11-09 17:41

"tp"
> [...]
> 2 - ved høje hastigheder er det som om bilen hopper lidt op og ned
> 3 - særligt udbredt ved acceleration (forhjulstrækker)

Er det på samme fælge ?
Passer fælgene til bilen (Altså passer centerhullet.)(uden mellemringe som
måske er glemt)?
Har du selv skiftet dem. og husket at kryds-spænde til rette moment?

Eller er det bare baghjulene der ikke er afbalanceret "for det er jo kun
baghjul og de kan man jo godt spare det på" :-\.

Hilsen
Jens

Fra : tp

Dato : 24-11-09 19:19

> Er det på samme fælge ?

andre fælge, men passer til bilen

> Har du selv skiftet dem. og husket at kryds-spænde til rette moment?

jep og jep, men jeg prøver da lige at hive dem af og på igen...

> Eller er det bare baghjulene der ikke er afbalanceret "for det er jo kun
> baghjul og de kan man jo godt spare det på" :-\.

tja en mulighed.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-09 17:48

"tp" <tp@tp.tp> wrote in message
> [...]
> 2 - ved høje hastigheder er det som om bilen hopper lidt op og ned
> 3 - særligt udbredt ved acceleration (forhjulstrækker)

Jeg fik for en del år siden nogle dæk på hvor der var en "bule" i, de
larmede frygteligt lige omkring 80km/t

Kasper

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 24-11-09 19:42

"Kasper" <Tjae> skrev

> Jeg fik for en del år siden nogle dæk på hvor der var en "bule" i, de
> larmede frygteligt lige omkring 80km/t

Det holder heldigvis hurtigt op, .........når dækket eksploderer....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders

Dato : 25-11-09 08:37

Preben R. Sørensen skrev:

> Det holder heldigvis hurtigt op, .........når dækket eksploderer....

Ja, og det er relativt ubehageligt når det sker på motórstien med 170
km/t :-/
- Anders

Fra : Brian

Dato : 24-11-09 22:14

"tp" <tp@tp.tp> skrev i meddelelsen

> [...]
> 2 - ved høje hastigheder er det som om bilen hopper lidt op og ned
> 3 - særligt udbredt ved acceleration (forhjulstrækker)

En _meget_ general tommelfinger regel; Kan det mærkes i rattet er det foran,
kan det mærkes i bagdelen, er det bagpå.

/Brian

Fra : Ulrik Friis

Dato : 25-11-09 10:42

> [...]
> 2 - ved høje hastigheder er det som om bilen hopper lidt op og ned
> 3 - særligt udbredt ved acceleration (forhjulstrækker)

Det kan være enormt besværligt og tidskrævende at finde fejlen, men prøv:
- afbalancering? Mangler 20 gr. kan det tydeligt mærkes.
- er hjulet rundt? Hvis nej => er det dæk eller fælg som er årsagen?
- hvis fælge er alu med centreringsring i plast => få drejet nogle nye i
aluminium hos en smed

Ulrik