svar fra skat - jubii
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-09 07:15

Hej

Lige opfølgning på tråden her...

Jeg fik først et svar fra skat, at man ikke kunne slippe.. men svarede
og fik så dette svar tilbage;

Hej Bjarke

Vejledningen om multimediebeskatning er netop kommet på nettet. Du
dinder den på skat.dk under Borger og på næte side under Pjecer og så
unde M. Her finder du på side 5 svaret på dit spørgsmål, som er:

Eksempel 7
Din arbejdsgiver har stillet en firmabil/lastbil til rådighed for dig
til brug for arbejdet. Bilen
parkeres ved din bopæl, da din arbejdsdag begynder og slutter der. I
bilen er der fastmonteret en
mobiltelefon og/eller en pc, på en sådan måde, at de ikke kan tages ud
af bilen. Du bruger
telefonen/ pc’en i dit daglige arbejde. Der er indgået en aftale om,
at mobiltelefonen/pc’en ikke må
fjernes fra bilen, og at de ikke må anvendes privat.
-Du har ikke multimedier til rådighed for privat brug, og din
arbejdsgiver skal ikke føre yderligere
kontrol med brugen af multimedierne.

Med venlig hilsen
Jørgen Remod

Fra : Anders Majland

Dato : 25-11-09 16:51

> I bilen er der fastmonteret en mobiltelefon og/eller en pc, på en sådan
> måde.
> at de ikke kan tages ud af bilen.

Hehe - Den skal nok blive sjov i praksis. En mobiltelefon der er
fastmonteret så den ikke kan tages ud ...

Det gør helt sikkert også dagligdagen nemmere for vagten/montøren at han i
løbet af dagen kan slippe for at tale i telefon da han ikke kan tage et
opkald så snart han har forladt bilen

/A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-09 09:02

On 25 Nov., 16:50, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> løbet af dagen kan slippe for at tale i telefon da han ikke kan tage et

det med mobilen forstår jeg, hvis firmaet kontrolere dette forbrug kun
er privat og man har underskrevet det kun bruges privat er den go
´nok... Så er udfordringen at få firmaet til at fastmontere alle pc
´erene.. Vi har lige valgt ny tillidsmand idag, så det for han nok at
se til tror jeg på.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-09 21:33

> [...]
> ´nok... Så er udfordringen at få firmaet til at fastmontere alle pc
> ´erene.. Vi har lige valgt ny tillidsmand idag, så det for han nok at

En opringning, der måske er privat, er jo nok til at udløse skatten. Hvem
skal bevise at opkaldet ikke er privat? og vil et enkelt opkald fra en
medarbejder betyder at alle rammes?

En anden detalje. Hvorfor skal arbejdsgiveren bruge tid og dermed penge på
at arbejdstager slipper for at betale skat af 250 kr?

Mvh Maria

Fra : Hauge

Dato : 25-11-09 21:39

Maria Frederiksen skrev:
> En anden detalje. Hvorfor skal arbejdsgiveren bruge tid og dermed penge
> på at arbejdstager slipper for at betale skat af 250 kr?

Da det er i arbejdsgiverens interesse at medarbejderen har denne mobil..
Hvorfor skal medarbejderen betale skat af et stykke værktøj ifm. arbejdet?

/Hauge

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-11-09 22:02

> Da det er i arbejdsgiverens interesse at medarbejderen har denne mobil..
> Hvorfor skal medarbejderen betale skat af et stykke værktøj ifm. arbejdet?
>
> /Hauge

Og hvorfor skal mureren og elektrikeren IKKE betale skat af det værktøj de
har med hjemme hver dag??
For mig er min mobil og min pc værktøj til brug på arbejdet på lige fod med
elektrikerens værktøj. Jeg slukker min pc og mobil når jeg kommer hjem fra
arbejde, ligesåvel som elektrikeren "slipper" sit værktøj....

Tjaaaaaa, jeg forstår ikke den lovgivning om at jeg har "mulighed" for at
bruge mobil og pc i fritiden. Jeg har også "mulighed" for at køre for
stærkt, så jeg må hellere få en fartbøde med det samme....

Lars Hansen
(Som er rasende over at skulle beskattes af noget jeg ikke kunne drømme om
at bruge privat, men er "tvunget" til at have med hjem hver dag på grund af
skiftende arbejdssteder hver dag).

Fra : J

Dato : 26-11-09 00:00

> [...]
>
> En anden detalje. Hvorfor skal arbejdsgiveren bruge tid og dermed penge på
> at arbejdstager slipper for at betale skat af 250 kr?

Dansk misundelse.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-11-09 19:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

=====

Smart .... det er jo en foræring til tyveknægtene .. :(

--
Per

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 25-11-09 21:42

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> writes:

> Da det er i arbejdsgiverens interesse at medarbejderen har denne
> mobil.. Hvorfor skal medarbejderen betale skat af et stykke værktøj
> ifm. arbejdet?

Sikkert fotrdi firmaet ikke har nedsat medarbejderens bruttoløn som
kompensation for den bortfaldne mellemskat.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-09 14:17

On 25 Nov., 22:01, "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote:

> [...]
> elektrikerens værktøj. Jeg slukker min pc og mobil når jeg kommer hjem fra
> arbejde, ligesåvel som elektrikeren "slipper" sit værktøj....

Ja netop, hvorfor skal man så betale skat af det? Elektrikeren her,
der skal tage imod en pc for at passe og rapportere sit arbejde med
dette stykke værktøj...
Nu er det jo faktiskt ikke så gavnligt alligevel at den skal
fastmonteres, for der er jo flere opgaver hvor det kræver man tager pc
´en med i kælderen eller loftet hvor noget udstyr fx skal
programmeres.

ja det ER da muligt at tjekke facebook i frokostpausen.... Meen det er
det jo nok alle andre steder alligevel!

> Tjaaaaaa, jeg forstår ikke den lovgivning om at jeg har "mulighed" for at
> bruge mobil og pc i fritiden. Jeg har også "mulighed" for at køre for
> stærkt, så jeg må hellere få en fartbøde med det samme....

Ja jeg tror nu frustrationen er den samme hos stort set alle i Landet.
Dette årti mest tåbelige lov!

> [...]
> at bruge privat, men er "tvunget" til at have med hjem hver dag på grund af

Ja ligesom elektrikeren og murens og elektrikerens pc og mobil!

PC og mobil bruges stort set af ALLE i erhverv idag, så det er en
SIKKER indtægtskilde, derfor genial... Men ikke videre fair eller IT
fremmende.

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 26-11-09 09:19

"Bjarke Hansen" skrev
>Dette årti mest tåbelige lov!

Ahh, jeg syntes nu der er flere kandidater.
Eksempelvis afgiften for manglende partikelfilter på dieselbiler.
Principielt indført for at få folk til at eftermontere det, men flere tests
viser at det ikke reducerer forureningen. Som svar på hvorfor de så ikke
fjerner afgiften: "Ehh, ja, men nu har vi jo budgetteret med indtægten..."

Eller hva' med den fantastiske lov omkring knive over 7 cm?

Måske vi skulle lave en seperat tråd med afsteming, da jeg er sikker på der
er mange flere eksempler

/Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-09 10:04

Peter D. Jørgensen skrev:

> Måske vi skulle lave en seperat tråd med afsteming, da jeg er sikker på der
> er mange flere eksempler

Det er nemmere at stemme om hvilken nyere lov der er fornuftig.
Jeg kan da nævne ... øh ...

--
Bertel

Fra : Lars Hansen

Dato : 26-11-09 19:43

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:l3hsg5tuje99fp850csv2sro7mi87adr0o@news.stofanet.dk...

> Det er nemmere at stemme om hvilken nyere lov der er fornuftig.
> Jeg kan da nævne ... øh ...
>
> --
> Bertel

Og jeg kan nævne.......... Øv øv øv Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om
nogen....

Åhhhh nej!!!!!!!! Jeg har lige opdaget at jeg ejer en brødkniv....... Det
giver mig jo "mulighed" for at slå min nabo ihjel, så jeg må hellere tage ud
på arresten og bestille et "værelse".....

Elektrikeren må gerne tage sit værktøj (skruetrækker osv.) med hjem uden
beskatning.
Mureren må gerne tage sit værktøj (murerskeer osv.) med hjem uden
beskatning.
Den udekørende IT-mand (mig) må IKKE tage mit værktøj (computer, PDA og
mobil) med hjem uden at blive beskattet.
Hjemmehjælperen må gerne tage sit værktøj (mobil og PDA) med hjem UDEN
beskatning...... HOV, Hvor kom den fra?????

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at tænde mit "værktøj" for at bruge
det privat, det har jeg da mine private "værkstøjer" til....

Men den bedste er dog udtalelsen fra en højtstående SKAT-chef i dag:
"Hvis Skat´s medarbejdere vælger ikke at blive beskattet, så må de jo ikke
tage computer og mobil med på aktioner i marken og tjenesterejser".
Det vil sige at de ikke må bruge deres computer og mobil når de er på
arbejde?????? Ej forstået!!!

Lars Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-12-09 23:08

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen

> Hjemmehjælperen må gerne tage sit værktøj (mobil og PDA) med hjem UDEN
> beskatning...... HOV, Hvor kom den fra?????

Hjemmehjælperen har skrevet under på at hun ikke vil bruge telefonen (Vejle
kommune).

Hjemmehjælperen kan så lade telefonen op på sin egen regning hver aften,
fordi der er jo ikke håndfri i så´en en hjemmehjælperbil. Endnu en
besparelse for det offentlige.

--
Per

Fra : Michael Weber

Dato : 26-11-09 17:55

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> fjernes fra bilen, og at de ikke må anvendes privat.
> -Du har ikke multimedier til rådighed for privat brug, og din

He he...
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1260667.ece

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Snuden

Dato : 26-11-09 20:24

On Thu, 26 Nov 2009 17:55:06 +0100, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>He he...
>http://ekstrabladet.dk/nationen/article1260667.ece

Kan det undre andre end de politikere er "pludselig" opdagede hvor
totalt umuligt kontrolkravet i den lov er? SKATs medarbejdere er da
lige så lidt interesserede i at skulle betale for at passe deres
arbejde som alle mulige andre lønmodtagere.
--
Snuden