Nyheds website.... Hvad system skal man a~
Fra : kpefgu@\"nille\"gmai~

Dato : 24-11-09 12:22

Hej med Jer, har siddet og studeret hvor jeg nu skulle poste denne her
henne og besluttede mig for denne gruppe..

Jeg vil gerne igang med at lave et nyheds website, og http://news.dk/
er præcist det jeg vil frem til.
Nu er det ikke denne type nyheder som det skal omhandle, og det er
heller ikke påregnet til Danmark.

Men basalt set, så skal systemet selv hele tiden undersøge de
nyhedssites for nye nyheder og præsentere dem på mit website.

Der er ikke tale om at stjæle nyheder.. Kilde, link og websites navn
skal naturligvis præsenteres sammen med nyheden - akkurat som på
http://news.dk/

Findes der er gratis CMS lignende system som kan anvendes til dette?

Håber bare på nogle input til i hvad retning jeg skal begynde at søge?

På forhånd tak.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-09 11:36

kpefgu@"nille"gmail.com skrev:
> [...]
> er præcist det jeg vil frem til.
> Nu er det ikke denne type nyheder som det skal omhandle, og det er

Jeg kan ikke hjælpe dig med kodedelen, men du skal være meget opmærksom
på ophavsretsloven i det land, der er din målgruppe. I nogle lande er
det nok at bringe kildeoplysninger, som du påtænker, i andre er det
ikke. Og det afhænger muligvis også af, om du fx har reklamer på din
side. Jeg kan fx forestille mig, at Jubii har indgået en aftale med de
forskellige medier mht. news.dk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Dammark

Dato : 26-11-09 15:18

On Nov 24, 8:22 pm, "kpefgu@\"nille\"gmail.com" <kpe...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Findes der er gratis CMS lignende system som kan anvendes til dette?
>
> Håber bare på nogle input til i hvad retning jeg skal begynde at søge?

Der findes flere systemer som kan bruges.

Det letteste er nok Wordpress eller Blogengine.NET, som godt nok er
blog systemer, og ikke decideret CMS'er.
Men hvis det skal være CMS, så er der Symphony CMS eller Umbraco, men
det kræver begge en del teknisk viden.

// Dammark

Fra : jopa

Dato : 27-11-09 10:17

"Dammark" <dammark@gmail.com> skrev

Det letteste er nok Wordpress eller Blogengine.NET, som godt nok er
blog systemer, og ikke decideret CMS'er.

WordPress kan køre som et alm CMS

--
Mvh-John
www.jp-web.dk