Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
System fryser ved spil, programmer osv. ef~
Fra : Bach

Dato : 02-08-01 19:39

Jeg har OC flg. system

Soltek 75KAV
T-bird 1000@1330, 9,5 *140, 1.75V
512MB PQI ram, 3.4V cas 3 (cas 2 frøs maskinen så jeg måtte resette
BIOS. )
Silverado..cpu/kabinet.....50/27 idle.....ca. 60/31 full load ved 10V.
KUN psu-blæser i kabinettet. (NC Big Atx)
MSI GF2 Pro. 64 MB. 222/435
47GB HD (2xMaxtor)
SCSI Tekram contr. og SCSI Plextor Brænder
3Com Netkort
17" Daewoo i 1280x1024/1024x768
DirectX8,0
Nyeste drivere: Detnator 12.90, Via 4in1 4.32, BIOS 8.1
Win ME med nyeste updates.

Nu her 4 uger efter, er maskinen begyndt at fryse i spil/programmer
osv. Jeg har sat det hele tilbage til Default, men den fryser stadig i
det hele.

Hvad skyldes det?
Og hvad kan jeg gøre ud over at format c: og så håbe på det bedste?

Det startede med 3Dmark2001, som startede op men frøs ved benchmark og
demo. Siden andre programmer. Max Payne vil ikke køre. Heller ikke
Delta Force LW, Operation Flashpoint, Black&White med flere.
;-(((

Er der nogen, som har ideer?

Mvh, Henrik

X-postet i: dk.edb.hardware.overclocking, dk.edb.hardware.grafikkort,
dk.edb.system.ms-windows

Da jeg finder det relevant alle steder!

Fra : ZiCoN

Dato : 02-08-01 20:08

Jeg har prøvet det samme... jeg satte min agp hastighed ned til 2x i bios...
nu kører det uden problemer....

Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-08-01 12:53

"ZiCoN" <zicon@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet det samme... jeg satte min agp hastighed ned til 2x i
bios...
> nu kører det uden problemer....

Yup, jeg havde samme problem og 2xagp løste også mit problem

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-08-01 20:29

"Bach" <heb@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Nu her 4 uger efter, er maskinen begyndt at fryse i spil/programmer
> osv. Jeg har sat det hele tilbage til Default, men den fryser stadig i

***********************************

En 1000'er er i forvejen godt pumpet og udvikler
en del varme...og overklokket sker der virkelig
ting og sager under huden....

Du har nok skadet den, er jeg ræd for...

Folk tror, at går det galt, blir' ustabil,
jamen så er det a piece of cake at gå
tilbage til default hastighed igen...men nej,
ofte er der sket minimal skade, som eks.
udarter sig i frysninger mv...

OC kan IKKE anbefales til dagens
hurtige CPU'er..så hellere en
simpel CELERON eller billig DURON,
hvis der skal leges..

MVH

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 04-08-01 20:42

> En 1000'er er i forvejen godt pumpet og udvikler
> en del varme...og overklokket sker der virkelig
> ting og sager under huden....

Hvor meget har du arbejdet med OC?

> Du har nok skadet den, er jeg ræd for...

Næppe...

> Folk tror, at går det galt, blir' ustabil,
> jamen så er det a piece of cake at gå
> tilbage til default hastighed igen...men nej,

Jo....

> ofte er der sket minimal skade, som eks.
> udarter sig i frysninger mv...

hehe... Det er du da den første jeg hører sige...

> OC kan IKKE anbefales til dagens
> hurtige CPU'er..så hellere en
> simpel CELERON eller billig DURON,
> hvis der skal leges..

Vi kan også tage hinanden i hånden og gå rundt og være paranoide
allesammen...

(ved ikke om mit budskabs forståes...)

// Søren

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 02-08-01 20:39

Hejsa!

Bach wrote:

[klip! Lidt om konfigurationen]

> [...]
> demo. Siden andre programmer. Max Payne vil ikke køre. Heller ikke
> Delta Force LW, Operation Flashpoint, Black&White med flere.

[klip! en undkyldning for at have postet alle relevante steder (ok med
mig)].

Et bud er -- og jeg taler af egen erfaring -- er at din ram måske har gået
sig en tur. Prøv MemTest-86 v2.7, som du kan finde ved at søge på Google
(jeg kan også sende programmet til dig).

Jeg havde fornylig defekt ram hvilket gav udslag i nedbrud som
mistænkeligt meget minder om dine. Jeg testede med MemTest, og vupti: Fejl
på fejl på fejl. Jeg skal lige bemærke at disse fejl også kan skyldes
defekter andre steder (cpu, mb), men så ved du i hvertfald at der
forekommer en hardware-fejl. Og hvad skete der med min ram?: Det blev
byttet efter en test i butikken -- og nu er jeg glad (igen).

mvh
Martin

Fra : lars

Dato : 02-08-01 22:30

prøv at opdatere driver til dit lydkort en typisk fejl

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-08-01 11:12

Hvad med en for lille psu???