? vedr Mercedes 320 CLS, cdi
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-09 20:15

Jeg er så småt ved at planlægge vores tur til udlandet. Vi skal bo der en
periode og agter at købe en 320 cls cdi i årg. 2005 - 2007 med et km tal
omkring de 50 - 80000 - vi skal bruge den 2v +1ung til at køre op og ned ad
"kysten" og med mellemrum længere strækninger på 1500+ km.

Er der nogen i gruppen der har længere tids erfaring med en Merc. 320 cls -
cdi

Noget man bør være opmærksom på mht modelændringer fra 2005 frem til 2007 -
?

Er der noget der er et "kendt" problem med modellen ?

Hvad med motoren - er der sket nogle ændringer på den i perioden man bør
være opmærksom på ?

Tak for evt. input -

mvh
Per Krabbe

Fra : Mogens

Dato : 24-11-09 17:55

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc snabel a scanboat punktum com> skrev i
meddelelsen news:4b0adf3e$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Er der noget der er et "kendt" problem med modellen ?
> Hvad med motoren - er der sket nogle ændringer på den i perioden man bør

Jeg mener ikke, der er nogle her i gruppen, der kører sådan en dyt.

På vort svenske forum er der nogle, som kører CLS 500, og jeg tror aldrig,
jeg har læst noget skidt om CLS overhovedet. I min verden ville jeg købe den
faceliftede udgave, og den skulle have ALT muligt udstyr inkl.
massagesæderne. Kørte forleden i en taxa med de "luftbårne" massagesæder -
de er sgu da for nice :)

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-09 10:30

On 24 Nov., 17:54, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> [...]
> faceliftede udgave, og den skulle have ALT muligt udstyr inkl.
> massagesæderne. Kørte forleden i en taxa med de "luftbårne" massagesæder -

Næææh, der er generelt ikke problemer med CLS, som jo er baseret på E-
klassen (211).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 24-11-09 19:39

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen
> On 24 Nov., 17:54, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Næææh, der er generelt ikke problemer med CLS, som jo er baseret på E-
> klassen (211).

Okay! - den var ny for mig, men kan læse, at du har ret:
http://bilmagasinet.dk/article/30009
"E-klassen giver en fantastisk komfort på lange stræk, og selv om den
firedørs coupé-version af E-klasse, som CLS er, har mindre kabineplads,
savnede vi ikke rum. Derimod giver CLS noget ekstra i forhold til
E-klassen..."

Jeg har altid troet, at det var en S-klasse, som lå bag - CLS er IMO langt
pænere end en MB S 320 CDI

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-09 12:50

On 24 Nov., 19:38, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Jeg har altid troet, at det var en S-klasse, som lå bag - CLS er IMO langt
> pænere end en MB S 320 CDI

Det tror de fleste. )
Men det er kun en fordel at den er baseret på E-klassen, uden jeg skal
komme nærmere ind på hvorfor...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 24-11-09 22:24

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc snabel a scanboat punktum com> skrev i
meddelelsen

> Er der noget der er et "kendt" problem med modellen ?

Jeg ved ikke om det er et kendt problem, eller om den bare er designet
sådan, men lyset er fornærmende ringe på den.

Jeg er den seneste uges tid blevet transporteret rundt i sådan et svin, med
ALT udstyr - altså også xenonlygter. Jeg havde selv tænkt på at lyset da var
ufatteligt ringe, og så nævner chaufføren tilfældigvis at lyset er ringe i
forhold til hans øvrige biler - bl.a C4/C8. Han havde været på værkstedet
gentagne gange og prøvet flere forskellige fabrikater af pærer, men alle med
samme resultat.

Bilen var fra '06 med lidt over 200.000 på tælleren.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-09 15:08

On 24 Nov., 22:23, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> [...]
> samme resultat.
>
> Bilen var fra '06 med lidt over 200.000 på tælleren.

Med det kilometertal vil nye lygter givetvis gøre underværker...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 24-11-09 23:43

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Med det kilometertal vil nye lygter givetvis gøre underværker...

Muligvis, men det er nok en ret bekostelig affære, og under alle
omstændigheder ret tidligt.
Lysudbyttet var virkelig ringe, og der var ingen reflektering fra vejskilte,
som der ellers plejer at være rigeligt af ved xenon lygter.

Du ved nok bedre end jeg, om det er en general fejl. At det alene kan
tilskrives ridset lygteglas, tvivler jeg på.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-09 12:25

> [...]
>
> Du ved nok bedre end jeg, om det er en general fejl. At det alene kan
> tilskrives ridset lygteglas, tvivler jeg på.

Good point - det vil da huske at være opmærksom på om der er noget der bør
skiftes -

Når du nu giver bilen dyrenavn - var det så i respekt eller foragt? Jeg har
kun kørt 3-400 km i den og jeg var egentlig ganske godt tilfreds med
komfort. Hvad var din oplevelse ?

Fra : Brian

Dato : 25-11-09 12:56

> [...]

> Når du nu giver bilen dyrenavn - var det så i respekt eller foragt? Jeg
> har kun kørt 3-400 km i den og jeg var egentlig ganske godt tilfreds med

"Svin" var ment som en kompliment - det er virkelig en dejlig og hamrende
flot bil. Som skrevet før havde bilen gået lidt over 200.000, men
automatkassen var stadig 100% fri for ryk, som kun en Mercedes kan være.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 25-11-09 04:32

On 24 Nov., 23:43, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Muligvis, men det er nok en ret bekostelig affære, og under alle
> omstændigheder ret tidligt.

Njaaahhh, Mercedes er rent faktisk ikke så dyr i sliddele - herunder
lygter. Jeg ser det stort set dagligt på Taxa'er...

> Du ved nok bedre end jeg, om det er en general fejl. At det alene kan
> tilskrives ridset lygteglas, tvivler jeg på.

Sagtens - takket være at de fleste Xenon lygter har plastik foran, i
stedet for glas. Og når du siger tidlig tænker du på alder, hvor du
skal kigge på kilometertallet. Tvivl du bare, men det er et
faktum. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 25-11-09 13:04

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Njaaahhh, Mercedes er rent faktisk ikke så dyr i sliddele - herunder
> lygter. Jeg ser det stort set dagligt på Taxa'er...

Nå - så kan plastdelen vel også købes løst, istedet for en komplet lygte ?

> [...]
> stedet for glas. Og når du siger tidlig tænker du på alder, hvor du
> skal kigge på kilometertallet. Tvivl du bare, men det er et

Den kan jo have tilbragt 180.000Km i byen ved lave hastigheder, så hverken
kilometer eller alder kan sige om det er berettiget eller ej.

Min nuværende vogn har gået 160.000Km på 10 år med samme type lygter.
Lygterne ligner noget der er kørt et stykke sandpapir henover, men
lysudbyttet er ikke nær så ringe, som omtalte Mercedes. Det samme galdt min
Saab 9-3SS.

Jeg ville ønske jeg havde taget et billede, så du kunne bringes ud af din
Rasmus Modsat verden

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 25-11-09 06:45

On 25 Nov., 13:03, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Nå - så kan plastdelen vel også købes løst, istedet for en komplet lygte ?

Nej, det er ikke ligesom i gamle dage med glas. Jeg tror ikke du kan
skifte plastikken ved nogen modeller...

'> Den kan jo have tilbragt 180.000Km i byen ved lave hastigheder, så
hverken
> kilometer eller alder kan sige om det er berettiget eller ej.

Taxa'erne har jo også kørt deres km i byen...

> Jeg ville ønske jeg havde taget et billede, så du kunne bringes ud af din
> Rasmus Modsat verden

Selvfølgelig kan der være fejl på systemet, jeg fortæller blot hvad
der er mest sandsynligt - har intet med Rasmus modsat at gøre. Jeg ser
det trods alt på næsten ugentlig basis....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 25-11-09 16:11

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, det er ikke ligesom i gamle dage med glas. Jeg tror ikke du kan
> skifte plastikken ved nogen modeller...

Gudskelov man har købt en bil, hvor det er muligt.
Mercedes burde også gøre det, hvis deres lygter virkelig slides på en måde,
der giver dramatisk mindre lys.

/Brian

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-11-09 15:49

> [...]
> Lygterne ligner noget der er kørt et stykke sandpapir henover, men
> lysudbyttet er ikke nær så ringe, som omtalte Mercedes. Det samme galdt

Med et så ringe lysudbytte som du fortæller om, så har det da absolut
heller intet med lygternes slid at gøre.

Min gamle 9000'er med 300kkm på klokken og meget sandblæst front havde
ikke et lysfald hvor man blev straffet som du beretter om.

Nu jeg tænker nærmere efter så har jeg aldrig kørt i en bil, nyere som
ældre hvor en slidt lygte har givet et så markant ringere lysudbytte.

Hvis vi skal tale om noget der batter så vil jeg kigge nærmere på
parabolen..

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-11-09 16:20

> Ikke parabolen, men linsen

Kan du beskrive hvilken del vi snakker om? Jeg tænker på "den blanke
baggrund" i lygten - den jeg kalder parabolen?

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-11-09 17:29

> http://carzone.dk/images/s/swmb06.gif Den mørke linse i midten. Det er
> jo inde bag den at pæren sidder, når vi taler xenon - på de fleste
> biler.

Nu er jeg med på hvad du mener - jeg snakkede lige generelt lygte og ikke
bare xenon. Parabolen er jo den der kaster lyset frem normalt.

Men ja.

--
Martin

Fra : Martin [6000]