Baggrund i IE8...
Fra : Kim Madsen

Dato : 23-11-09 17:56

Hej,

Jeg er relativt ny mht. at programmere i HTML...

Jeg har taget noget kode fra en bog, og der er én ting, der IKKE fungerer,
når jeg uploader til webserveren. Det drejer sig om, at jeg har sat en
lyseblå baggrund ind i venstre side. Den vises korrekt, når jeg viser siden
fra PC'ens harddisk i min browser (IE8), men den vises ikke korrekt, når jeg
viser siden fra webserveren - så er der ikke en lyseblå baggrund.

Er der nogen, der kan fortælle, hvorfor det forholder sig sådan...?

Jeg har også prøvet rendering i Adobe Browserlab og heri er der heller ikke
den lyseblå baggrund, heller ikke i IE7 eller i Firefox eller i Safari.

PS Koden har jeg haft igennem W3C's validering og den skulle være ok.

Fra : Kim Madsen

Dato : 23-11-09 17:57

Ups, glemte lige at henvise til stedet, hvor siden kan ses

Det er hér: http://madsens.eu/test3/index.htm

Fra : Kim Madsen

Dato : 23-11-09 18:04

Og så skal jeg måske også lige tilføje, at det er i dét element, der hedder
"container", at jeg definerer den lyseblå baggrund.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-11-09 18:12

Filen findes ikke på serveren.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-11-09 18:26

Kim Madsen wrote:

> Ups, glemte lige at henvise til stedet, hvor siden kan ses
>
> Det er hér: http://madsens.eu/test3/index.htm

Du har glemt af uploade din gif fil(baggrundlyseblaa.gif):
background-image:url(baggrundlyseblaa.gif);
Stig Johansen

Fra : Kim Madsen

Dato : 23-11-09 20:33

Hej Jens og Stig,

Tak for jeres svar. Problemet lå i hvert fald i gif-filen. Jeg havde
uploadet en ældre version, hvis filnavn startede med stort...Ja ja, det
ligger i de små detaljer

Kim