Regning og rykker
Fra : apollo14

Dato : 23-11-09 10:00

Hej Alle. Hvordan er det nu, at man modtager et brev med lukkevarsel,
men ikke har modtaget hverken regninger eller rykkere. Og der er blevet
flere breve væk, d.v.s de er aldrig blevet leveret af postvæsenet.

Her i byen er det både, Bring og PostDK der leverer post, og der er vist
et firma mere. Man aner jo ikke hvem der leverer hvad.

Pt. mangler jeg flere vigtige breve, som simpelthen er blevet sendt, og
et prøvebrev som jeg selv har sendt, er ej hellere kommet frem til mig selv.

Fra : alexbo

Dato : 23-11-09 11:34

"apollo14" skrev

> Hej Alle. Hvordan er det nu, at man modtager et brev med lukkevarsel, men
> ikke har modtaget hverken regninger eller rykkere.

Så skal man skynde sig at betale.
Det var da heldigt at du fik lukkevarslet.

> Pt. mangler jeg flere vigtige breve, som simpelthen er blevet sendt, og et
> prøvebrev som jeg selv har sendt, er ej hellere kommet frem til mig selv.

Så er du åbenbart opmærksom på at du kan miste opkrævninger, så det vil være
en ide om du kigger på om der er andre opkrævninger der mangler.
Det er din pligt at sørge for at betale de leveringsaftaler du indgår.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jet

Dato : 23-11-09 07:55

On 23 Nov., 10:00, apollo14 <apollo1...@gmail.com> wrote:
> [...]
> et prøvebrev som jeg selv har sendt, er ej hellere kommet frem til mig selv.

Pengeskyld er bringeskyld dvs. det er din pligt at betale og rykke for
regning(er) hvis ikke de(n) er kommet dig i hænde !

Fra : Peter W.

Dato : 25-11-09 03:25

On 23 Nov., 15:55, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:

> Pengeskyld er bringeskyld dvs. det er din pligt at betale og rykke for
> regning(er) hvis ikke de(n) er kommet dig i hænde !

Men et påkrav i medfør af KBL § 12/GBL § 5, får først retsvirkninger
ved fremkomst, så det afhænger af, om betalingstiden er aftalt på
forhånd.