Anbefaling af affugter
Fra : Bjarne K.

Dato : 22-11-09 21:11

Nogen der kan anbefale en god affugter. Det vigtigste er at den ikke larmer
for meget, og kan holde mere end 1 år. Priser er underordnet (sådan da) Vi
har efterhånden prøvet forskellige Bauhaus/Silvan modeller, og de er bare
ikke pengene værd

Bjarne K.

Fra : jos

Dato : 22-11-09 21:35

Bjarne K. wrote:
> [...]
> larmer for meget, og kan holde mere end 1 år. Priser er underordnet
> (sådan da) Vi har efterhånden prøvet forskellige Bauhaus/Silvan modeller,

Må vel afhænge noget af opgaven!

min HN tapper 2-5 litter af luften i et lille kælderlokale, og sænker rel% t
fra ca 76 til 36.
det holder så i en uges tid eller mere, afh af nedbørssituationen.

finn

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-11-09 22:21

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message
> [...]
> da) Vi har efterhånden prøvet forskellige Bauhaus/Silvan modeller, og de

Hov, jeg må vel hellere lige sige, at de Bauhaus/Silvan modeller vi har
prøvet, har været de billige modeller, så det kan sagtes være at de omtalte
butikker har noget brugbart.

Den sidste var ret lydløs sådan de første 5 min efter den startede, men
efterfølgende var der et eller andet der gik i selvsving (resonans), så den
larmede som et jordskælv. Den holdt under et år. (kan nok ikke få den
byttet, fordi det er en garantibytter for en anden bauhaus model som holdt
lidt længere)

Bjarne K.

Fra : bannimann

Dato : 23-11-09 07:51

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> [...]
> byttet, fordi det er en garantibytter for en anden bauhaus model som holdt

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad Bauhaus har bildt dig ind, men får du
byttet en defekt vare, under garantien, så udløser det en ny
reklamationsperiode på 2 år.

- altså den der larmede som et "jordskælv" har OGSÅ 2 års reklamationsret.
Så bare ned i Bauhaus og kræv din ret!

Fra Forbrugerrådet:

"Når en forhandler ombytter en vare, skal der byttes til en ny vare, ikke
til en brugt. Ved ombytning løber en ny reklamationsfrist på to år fra
ombytningsdatoen."

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-11-09 17:37

"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> "Når en forhandler ombytter en vare, skal der byttes til en ny vare, ikke
> til en brugt. Ved ombytning løber en ny reklamationsfrist på to år fra

Tror bare at det bliver et problem, at den model jeg kommer med, ikke er den
der står på kvitteringen, og jeg glemte selvfølgelig, at få et bevis på
ombytningen. Så der er nok ikke så meget at komme efter.

Men rart at vide til en anden gang.