indrykning
Fra : JB

Dato : 22-11-09 18:23

Da tekst ikke stå samme sted i forskellige browser hvilken kode for ikke at
bruge mange <br>'er

JbP

Fra : JB

Dato : 22-11-09 18:49

"JB" <xxx@xxxx.dk> skrev i meddelelsen
> Da tekst ikke stå samme sted i forskellige browser hvilken kode for ikke
> at bruge mange <br>'er
>
> JbP

hej igen
det var ikke <br> men &nbsp;&nbsp

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-11-09 18:58

JB frembragte:

> hej igen
> det var ikke <br> men &nbsp;&nbsp

Et link, så man kan se problemet?
Umiddelbart, er det noget med at sætte margin og padding i CSS, og ikke
stole på default værdier, da de ikke er ens.
Men, hvis jeg forstår din beskrivelse af problemet, løses det ikke af
&nbsp;, så vi må nok se det, for at forstå hvad det går ud på..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : JB

Dato : 22-11-09 19:03

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men, hvis jeg forstår din beskrivelse af problemet, løses det ikke af
> &nbsp;, så vi må nok se det, for at forstå hvad det går ud på..

hej
Jeg er stadigvæk gammel dags, har ikke lær CSS i nu, i må bære over med mig
et stykke tid i nu.
det djere sig om http://www.oz7aik.dk/FVC2605/links/index.htm

JbP

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-11-09 01:16

Den 22-11-2009, skrev JB:
> [...]
>>

> hej
> Jeg er stadigvæk gammel dags, har ikke lær CSS i nu, i må bære over med mig

Jo, det er tydeligt.
Du bliver nødt til at starte med en doctype.
Den almindeligst foretrukne er HTML 4.01 strict.
Den ser sådan ud, og skal stå som den allerførste linie.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Den kræver, at du laver al formattering i CSS.
Så måske skal du starte med at holde dig til Transistional - der er
mange af de "gamle" måder at gøre tingene på, stadig lovlige.
Første linie skal så se sådan ud:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Doctypen fortæller browserne hvordan de skal dekode din HTML - og uden
doctype gætter de bare på noget der var engang (kaldes quirks mode).
Det kunne være meget godt - men forskellige browsere gætter desværre
meget forskelligt, og chancen for at det ser ens ud i forskellige
browsere er ikke så stor. Det har du observeret...

Det er fint nok, at fortælle os, at du er gammeldags. Men det er ikke
os, der skal vise din side - det er browserne, og jeg har prøvet at
fortælle min at forfatteren til siden er gammeldags, men det hjalp
ikke. Eller måske hørte den ikke efter. :D

Den eneste måde, du kan få din side "up to date", er at skrive kode der
er det. Så hvis det er noget du vil, bliver du nødt til at lære en
masse...
Forslår du bruger Google eller en anden søgemaskine, og finder steder
at læse om HTML og CSS. Man kan også gå på biblioteket.
På nettet, er den bedste side jeg kender Jørgen Farum Jensens
http://webdesign101.dk.
http://hjemmesideskolen.dk/ og http://html.dk er også muligheder.

Lidt ad gangen i dit eget tempo - og spørg hvis der er problemer. Så
skal det nok gå.

God fornøjelse.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-11-09 19:58

JB skrev:

> det var ikke <br> men &nbsp;&nbsp

Fjern alle &nbsp; igen, og centrer din <h4> i
stedet!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : JB

Dato : 22-11-09 20:34

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Fjern alle &nbsp; igen, og centrer din <h4> i
> stedet!
>
> --
> Allan Vebel
> http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Det har jeg prøvet , problemmet er at jeg har flere celler og det bliver
centreret i venstre celle, og på hele skærme,
det visses forskelige

JbP

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-11-09 23:54

JB skrev:

> Det har jeg prøvet , problemmet er at jeg har
> flere celler og det bliver centreret i venstre
> celle, og på hele skærme, det visses forskelige

..style1 h4 {
text-align:center;
}

gør arbejdet på din side - jeg har lige prøvet at
fjerne alle &nbsp; - og det centrerer fint.

I øvrigt trænger det hele til en ordentlig overhaling,
men det er du sikkert klar over?

Fra : JB

Dato : 23-11-09 08:14

> [...]
> fjerne alle &nbsp; - og det centrerer fint.
>
> I øvrigt trænger det hele til en ordentlig overhaling,

Birger og Allan
I må ikke være så hårde mod mig Jo i må, 1000 tak for svarene.
Jeg bruger nu SharePoint Designer 2007, før var det FromtPage 2003
Jeg må nok lade siderne være et stykke tid og få læst på det,
og starte forfra.

JB