Målepind til pejling af samletank
Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-11-09 17:55

Jeg har nu Googlet en del efter en målepind til at pejle
vores samletank. Desværre ved jeg ikke hvad den kaldes i fagsproget
så jeg har måtte forsøge mig med forskellige muligheder.
Trod dette er det ikke lykkedes mig at finde en sådan pind.
Er der nogen der kan hjælpe mig på vej??
Vores nuværende som næsten ikke kan aflæses mere har små 7 cm mellem
hvert 200 liters mærke.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-11-09 17:59

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe mig på vej??
> Vores nuværende som næsten ikke kan aflæses mere har små 7 cm mellem

Kan du ikke bare købe en pind i et byggemarked og så selv mærke den op?
--
mvh/Preben

Fra : Ralph

Dato : 22-11-09 18:05

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu Googlet en del efter en målepind til at pejle
> vores samletank. Desværre ved jeg ikke hvad den kaldes i fagsproget

Er det en olietank du mener?
Er der en tappehane i bunden?

Hvis ja, så monterede jeg en gennemsigtig plastslange på "bundhanen" og lod
den gå lodret op til lidt over toppen af tanken, så kan man se hvor tæt på
bunden man er.

--
Ralph

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-11-09 19:23

Andersen [3650] skrev den 22-11-2009:
> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe mig på vej??
> Vores nuværende som næsten ikke kan aflæses mere har små 7 cm mellem

Som skrevet står i oveenstående tekst, så er det en samletank, altså
der hvor alt toiletvand, badevand og køkkenvaskvand løber ud i.
Tanken er nedgravet, og der er kun det ene rør ned som slamsugeren
bruger. Resten er utilgængeligt. En hjemmelavet pind er det vi har pt,
men tidens tand gør at det bliver ulæselig, derfor vil vi gerne have
en mere prof udgave.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-11-09 20:03

On Sun, 22 Nov 2009 19:23:00 +0100, Andersen [3650] wrote:

> En hjemmelavet pind er det vi har pt,
> men tidens tand gør at det bliver ulæselig, derfor vil vi gerne have
> en mere prof udgave.

Hvordan har du lavet den i sin tid? Kopi af en original?

Hvor langt der skal være mellem hvert 100/200 liters mærker afhænger jo
udelukkende af diameteren på tanken. Har du diameteren, kan du selv regne
resten ud.

En pind er vel en pind, med mindre man har for mange penge?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-11-09 20:43

Kurt Hansen har bragt dette til os:
> En pind er vel en pind, med mindre man har for mange penge?

Hvis du er så langsomt opfattende, så ja vi har for mange penge.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-09 21:00

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> resten ud.
>
> En pind er vel en pind, med mindre man har for mange penge?

Dem jeg har set har et metalbånd med cm. angivelse på. Så du kunne vel tage
en 4-kant pind og så skrue et alu målebånd på. Men det ville da være
smartere at have med angivelse af liter. Jeg ville nok bare lave en stok med
hakker i. Eller 1 skrue i for 100 liter 2 for 200 liter mv.

Mvh
Mads

Fra : S.B.

Dato : 23-11-09 14:10

"Mads Kristiansen" <Ingen> skrev i en meddelelse

> [...]
> smartere at have med angivelse af liter. Jeg ville nok bare lave en stok
> med hakker i. Eller 1 skrue i for 100 liter 2 for 200 liter mv.

Man kan jo ikke bare købe en pejlestok, som er deres navn og så regne med at
det passer hvad der står der.
Kommer jo helt an på størrelsen og diameteren af tanken, som den stok man
får med, jo er afpasset efter.

Søren

Fra : CC

Dato : 23-11-09 01:50

"Andersen [3650]" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe mig på vej??
> Vores nuværende som næsten ikke kan aflæses mere har små 7 cm mellem

Har fabrikanten ikke en "autoriseret" pejlestang ?

Alternativt kan du jo installerer en niveauføler, der automatisk sender en
SMS, som meddeler, at tanken snart er fuld og skal tømmes

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-09 18:14

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message

> Har fabrikanten ikke en "autoriseret" pejlestang ?
>
> Alternativt kan du jo installerer en niveauføler, der automatisk sender en
> SMS, som meddeler, at tanken snart er fuld og skal tømmes

Hmm... når man sidder på tønden får man en besked med at nu er tanken fyld,
venligst stop ;)

Kasper