Køb af VW Polo fra 10.97
Fra : Christian Juel

Dato : 22-11-09 17:10

Hej med jer i gruppen.

Jeg har fået tilbudt en "bil nr. to" af en ven.

Da jeg ikke er sindsygt bilkyndig, kunne det være rart, at høre om der er
noget specielt jeg skal være opmærksom på ved netop denne model.

Det drejer sig om en VW Polo fra 10. mdr. '97 (1998 model)
1,6 - 75 hk
255.000 KM
Nysynet sidste mandag

1) Hvad mener I sådan en bil skal koste?

2) Hvad skal jeg være opmærksom på - er det "garanti" nok, at den er
nysynet?

Tak for svar :)

Venlig hilsen

Christian Juel

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-09 17:39

"Christian Juel" <chr.juel@_remove_gmail.com> wrote in message
> [...]
> Nysynet sidste mandag
>
> 1) Hvad mener I sådan en bil skal koste?
>
> 2) Hvad skal jeg være opmærksom på - er det "garanti" nok, at den er

Et råd er at lade være med at købe bil / andre ting af ens venner.. det kan
nemmest give ballade så man ikke er venner mere...

Om ikke andet, så tænk det igennem først :)

Kasper

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-11-09 17:58

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> Et råd er at lade være med at købe bil / andre ting af ens venner.. det
> kan nemmest give ballade så man ikke er venner mere...
>
> Om ikke andet, så tænk det igennem først :)

Nemlig !
Tænk grundigt efter og find ud af om du kan "glemme" hvem du har købt bilen
af hvis nu gearkassen brækker sig efter en uge eller 2.....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Mogens

Dato : 22-11-09 18:05

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nemlig !
> Tænk grundigt efter og find ud af om du kan "glemme" hvem du har købt
> bilen af hvis nu gearkassen brækker sig efter en uge eller 2.....

Man skal kende hinanden rigtig godt og aftale handlens præmisser. Så ka det
ik gå helt galt - helt enig med jer :)

Fra : Christian Juel

Dato : 22-11-09 19:26

> Et råd er at lade være med at købe bil / andre ting af ens venner.. det
> kan nemmest give ballade så man ikke er venner mere...
>
> Om ikke andet, så tænk det igennem først :)
Hej Kasper

Det er jeg helt med på - sådan er det jo når man køber biler (og andre ting)
af "ældre dato" :)

Tak for alle kommentarene - jeg skal gi' 15.000 kr. for bilen - vurderer I,
at det for meget?

Han har en hund - og bilen bærer præg af at ha' været (meget) brugt
indvendigt.

Gearkasse skulle være i orden

Venlig hilsen

Christian J

Fra : TDN

Dato : 22-11-09 17:45

"Christian Juel" <chr.juel@_remove_gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Nysynet sidste mandag
>
> 1) Hvad mener I sådan en bil skal koste?
>
> 2) Hvad skal jeg være opmærksom på - er det "garanti" nok, at den er

Har haft sådan en. 1.6 gearkassen er svag og dyr at skifte/reppe så den skal
gå helt perfekt i gearkassen. Derudover kan jeg se mange af de første Polo
6N ruster lystigt især i bagskærmene så kig efter rust. Har ikke hørt om
problemer med motor. Ellers er det en lille fin bil, jeg var glad for min.

Mvh
Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-11-09 19:04

> [...]
> første Polo 6N ruster lystigt især i bagskærmene så kig efter rust. Har
> ikke hørt om problemer med motor. Ellers er det en lille fin bil, jeg

Enig mht gearkassen, men tror ikke så meget at det var skiftemekaniken
der var problemet, mere lejerne i kassen.
Så alle gear skal prøves med og uden belastning, godt og grundigt.
Dejlig bil ellers! Går ikke forfærdelig langt per liter, men motoren
spiller rigtig godt i den lille bil.

/Kent Glerup

Fra : Henning

Dato : 22-11-09 18:06

www.bilpriser.dk

>2) Hvad skal jeg være opmærksom på - er det "garanti" nok, at den er
>nysynet?

Nej, der checker man kun om den lever op til færdselslovens krav.
Send den til FDM-check, og hav på forhånd en aftale om
udgiftfordeling.