Belgisk øl
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-09 12:17

Hej,

Jeg overvejer om man skulle en tur til belgien og hente øl :)

Nogle der har erfaringer med priser / hvor man skal købe for at få billigst
etc...

Findes der grænsehandler som DK/DE ?

Kasper

Fra : Erik Poulsen

Dato : 22-11-09 12:42

> Jeg overvejer om man skulle en tur til belgien og hente øl :)

Bare det var mig.........

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-09 12:46

"Kasper" <Tjae> wrote in message
> [...]
>
> Jeg overvejer om man skulle en tur til belgien og hente øl :)
>
> Nogle der har erfaringer med priser / hvor man skal købe for at få

Eller om der findes billige steder omkring den tyske grænse

Kasper

Fra : Posten

Dato : 22-11-09 14:44

Du kan få rigtig mange af dem til de bedste priser i almindelige
supermarkeder.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-09 14:47

"Posten" <apost@stribfranet.dk> wrote in message
> Du kan få rigtig mange af dem til de bedste priser i almindelige
> supermarkeder.
>
> Mvh
> Anders

Belgien eller tyskland eller hvorledes?

Kasper

Fra : Posten

Dato : 22-11-09 15:53

I Belgien. Jeg har ikke set det store udvalg i Tyskland

Fra : Margrete Johansen

Dato : 22-11-09 22:44

">> Hej,

> Eller om der findes billige steder omkring den tyske grænse
>
> Kasper
Hej Kasper.

Jeg forstår ikke helt - skal du til Belgien for at købe billigt øl - eller
bare øl?

Kan anbefale de utallige gårdbryggerier rundt omkring - smag dig frem - god
rejse!

Margrete

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-11-09 23:07

Margrete Johansen skrev:

> Jeg forstår ikke helt - skal du til Belgien for at købe
> billigt øl - eller bare øl?
>
> Kan anbefale de utallige gårdbryggerier rundt omkring
> - smag dig frem - god rejse!

Jeg så for få år siden et tv-program om øl, som rigtige
munke bryggede i klostrene i Belgien. Kan det passe
at det hed "trappist-øl"?

Nogle steder bryggede de ikke nok til efterspørgslen,
så der var bestemte dage, hvor folk kunne møde op
og handle.

--
Herluf :·)

Fra : Edward Jensen

Dato : 23-11-09 04:38

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message
> Jeg så for få år siden et tv-program om øl, som rigtige
> munke bryggede i klostrene i Belgien. Kan det passe
> at det hed "trappist-øl"?

Ja, det er en anerkendt betegnelse:
http://en.wikipedia.org/wiki/Trappist_beer

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-11-09 13:28

Kasper <Tjae> skrev i en meddelelse
4b091dc5$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Jeg overvejer om man skulle en tur til belgien og hente øl :)

Hvis du bare skal derned for at hente øl, tror jeg ikke, du sparer meget,
hvis du medregner transportudgifterne. Jeg fyldte engang min bil på vej hjem
fra ferie i Sydeuropa, og mit benzinforbrug på strækningen Belgien-Danmark
steg voldsomt. Faktisk så voldsomt, at jeg stort set ikke sparede noget,
selvom jeg stædigt fastholdt det overfor konen

> Nogle der har erfaringer med priser / hvor man skal købe for at få
> billigst etc...

Priserne er ca. 1/3 af de danske priser. Nogen gange 1/4. Vi bliver flået i
Danmark. Køb i de store supermarkeder i yderkanterne af de større byer. De
har næsten alle et kæmpeudvalg, og der er god konkurrence, så priserne er
lave.

Nogle særlige øl (bl.a. Westvleteren) kan du kun få på produktionsstedet
(trappistklosteret).

> Findes der grænsehandler som DK/DE ?

Det har jeg aldrig set, men jeg skal da ikke afvise, at de findes. Husk dog
på, at Belgiens naboer alle har lave priser på (godt) øl, så grænsehandel
med øl i Belgien giver ikke rigtig mening. Mit indtryk er, at f.eks tyskerne
generelt holder sig til egne produkter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-09 16:30

> [...]
> Belgien-Danmark steg voldsomt. Faktisk så voldsomt, at jeg stort set ikke
> sparede noget, selvom jeg stædigt fastholdt det overfor konen

Jeg så bare at en 33cl god øl på en hjemmeside i DK kostede 21kr + pant...
Hvis man kan få den til 5-7kr dernede og jeg køber 100stk = ca. 50kg

Så giver det 2100kr i DK og 700kr i belgien.

Så er der 1400kr til at køre 1400km.. så kommer der dog overnatning etc...

Men hvem vil også kun købe 100 øl ;)

Og så har jeg en diesel kværn, så under forudsætning af man kan få det til
den pris, så kan det vidst hænge sammen....

Men kan godt være jeg skulle vente til foråret så man kan have en lille tur
ud af det og måske sove i telt..

> [...]
> grænsehandel med øl i Belgien giver ikke rigtig mening. Mit indtryk er, at
> f.eks tyskerne generelt holder sig til egne produkter.

Ja, der er nu heller ikke noget i vejen med en paul aner foreks.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 23-11-09 18:10

Jens Bruun skrev:
> [...]
> på, at Belgiens naboer alle har lave priser på (godt) øl, så grænsehandel

Der er en del grænsebutikker i Luxembourg! - i al fald mod Tyskland -
det er som at se Flensborg med modsat fortegn

Så vidt jeg husker også mod Belgien, men hæng mig ikke op på det.