Skift af pengeinstitut
Fra : Tomas.

Dato : 22-11-09 05:44

Hejsa

Min kæreste og jeg er ved at skifte pengeinstitut, men vi er i tvivl
om hvilket af de 2 tilbageværende, vi skal vælge. Vi har været ude at
snakke med flere forskellige og har sammenlignet dem med vores
nuværende. De 2 tilbageværende pengeinstitutter tilbyder mere eller
mindre samme rentesats på vore lån. Derfor skal vi nu have afgjort
hvilket, vi bør vælge.
De tilbageværende er:

Sparekassen Kronjylland og
Sparekassen Østjylland.

Er der nogle af jer herinde, der har erfaringer med disse
pengeinstitutter, der kan råde for/imod for et af disse, vil vi blive
meget glade.

Mvh.
Tomas

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-11-09 17:57

Tomas. tastede følgende:
> [...]
>
> Er der nogle af jer herinde, der har erfaringer med disse
> pengeinstitutter, der kan råde for/imod for et af disse, vil vi blive

Prøv evt. af finde ud af hvor pengene sidder mest løs, og vælg så
den anden ............ Var der nogen der sagde Roskilde Bank.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Sode

Dato : 22-11-09 18:23

Efter familien blev pelset for 400k + (læs roskilde) kan det kun anbefales,
at tage et af de store institutter,
de går, om ikke andet, senere på måsen. Følgen er lidt højere renter men
bedre sikkerhed !

VH/Sode

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-09 16:23

"Sode" <sode@xxxhas.dk> wrote in message
> [...]
> anbefales, at tage et af de store institutter,
> de går, om ikke andet, senere på måsen. Følgen er lidt højere renter men

Man skal bare skynde sig at bruge pengene istedet have dem stående..

Kasper

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 24-11-09 11:39

Kasper wrote:
> "Sode" <sode@xxxhas.dk> wrote in message
>
> Man skal bare skynde sig at bruge pengene istedet have dem stående..
>
> Kasper

Eller også skal man undlade at have >300.000 stående i ét pengeinstitut.
(ikke noget "problem" for mig )
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : S.

Dato : 25-11-09 01:47

On 22 Nov., 17:57, Andersen [3650] <FJERNander...@FJERNnospam.dk>
wrote:
> [...]
>
> Prøv evt. af finde ud af hvor pengene sidder mest løs, og vælg så
> den anden     ............ Var der nogen der sagde Roskilde Bank.

Det er omtrent det samme - derfor spørgsmålet

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-11-09 14:59

"Tomas." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Tjek deres gebyrer - sammenlign og først og fremmest se på hvilke ydelser I
har brug for og hvad de koster hvert sted.. Deres indlånsrenter rekalmerer
de altid med. udlån og gebyrer er de fleste banker lidt langsommere at ryste
op med.
g forøvrigt er de fleste banker til at hndle med og lave individuelle
aftaler med.
Da vi skiftede bank for en del år siden - aftalte vi, at de skulle ikke
pålægge os gebyrer for almindelige bankforretninger - og det har de
overholdt indtil nu..
desuden har vi konti flere pengeinstitutter - hvilket vores "hovedbank"
udmærket ved, så de er ogs klar over, at vores indlån/opsparing bliver
flyttet hvis de ikke er konkurrencedygtige..
Jegbetragter en bankligesom min grønthandler... Hvis varen ikke er iorden,
har jeg ingen betænkeligheder med at handle andre steder...
Det at være loyal overfor kunderne er kun indtil banken ikke ser
indtjeningsmulighed - se bare på de mange trofaste kunder i bl.a. Roskilde
Bank - der nu står med hået i postkassen (Jeg tænker dog ikke de
spekulanter, der også var - dem kan jeg ikke have medlidenhed med)
Så lidt fodarbejde eller ringen rundt kan spare jer for mange penge.

Fra : S.

Dato : 26-11-09 03:10

> [...]
> de altid med. udlån og gebyrer er de fleste banker lidt langsommere at ryste

Jeg har været til møde i 3 banker. Dem har jeg så skåret ned til 2 -
på baggrund af deres udlånsrenter. Indlånsrenterne er alligevel så små
rundt omkring, at du skal have min. 25.000 stående fast i banken for
at få en rente, der batter noget her.

> [...]
> udmærket ved, så de er ogs klar over, at vores indlån/opsparing bliver
> flyttet hvis de ikke er konkurrencedygtige..

Hvorfor flere pengeinstitutter?

> [...]
> spekulanter, der også var - dem kan jeg ikke have medlidenhed med)
> Så lidt fodarbejde eller ringen rundt kan spare jer for mange penge.

Det er også der, vi er lidt på vej hen. Banker er vel købmænd lige som
alle andre handlende, når man skærer ind til benet...