reklamer på tv2...
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-11-09 23:33

måske fri fantasi det her:)

men mener jeg engang har hørt noget om at tv2 ikke må stoppe midt i et
program for at sende reklamer...

men jeg undrer mig over at mange programmer efterhåneden er splittet meget
op...for at de kan sende reklamer midt i dem...

fx station2 det var som jeg husker det en lang udsendelse førhen med på
patrulje og efterlyst ud i et... nu stopper de viser reklamer og så igang
igen...

fx førhen station2-efterlyst-på patrulje fra kl 20 til 21.30

nu station 2 kl 20 til 20.45
station2 efterlyst 20.50 til 21.15
station2 på patrulje 21.20 til 21.30

(tidspunkterne er frit gættet:))

men hvordan kan det være tilladt at de bare splitter det op på den måde når
det førhen var et program... forudsat jeg har ret i min første påstand om at
de ikke må stoppe for at vise reklamer...

Nikolai

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-11-09 23:42

Nikolai R. jensen wrote:
> [...]
> måde når det førhen var et program... forudsat jeg har ret i min
> første påstand om at de ikke må stoppe for at vise reklamer...

Der må ikke vises reklamer i løbet af en udsendelse, kun mellem to
udsendelser. Derimod er der ingen regler for, hvor lange udsendelser skal
være og hvad de skal indeholde. Når TV2 viser fodbold, er der fx også
reklamer i puasen, så de to halvlege betragtes som to forskellige
udsendelser. Man kan være uening i princippet, men ulovligt er det ikke.

Jan

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-11-09 23:50

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> reklamer i puasen, så de to halvlege betragtes som to forskellige
> udsendelser. Man kan være uening i princippet, men ulovligt er det ikke.

men hvad så når et program som førhen var et program uden pauser fx
station2... og så nu er splittet op....

det virker lidt forkert i mine ører... for så kan man jo blive ved...

nyheder indland.. reklamer, nyheder udland.. reklamer, nyheder fra havet af
(:)) fantasien har ingen grænser....

Fra : Ole C

Dato : 21-11-09 00:02

Nikolai R. jensen skrev blandt andet:

> men hvad så når et program som førhen var et program uden pauser fx
> station2... og så nu er splittet op....
>
> det virker lidt forkert i mine ører... for så kan man jo blive ved...

Radio- og TV-nævnet har åbenbart ikke fundet grund til at gribe ind...

> nyheder indland.. reklamer, nyheder udland.. reklamer, nyheder fra
> havet af (:)) fantasien har ingen grænser....

Sig det endelig ikke til TV2-folkene

--
vh
Ole C