De unge overtager slagermusikken
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-09 19:54

Det er egentligt bemærkelsesværdigt som de unge (og især dem af anden
kvindelig etnisk herkomst end mænd - eller hvad det nu hedder på nudansk) er
begyndt at overtage slagermusikken. Evig og altid er der helt nye unge
kvindelige talenter helt i front.
OG især er det at bemærke at de faktisk synger mere traditionelt end
deres voksne kolleger kan finde på en gang imellem. Disse unge kvindelige
talenter eksperiementerer absolut overhovedet ikke med lyden. Det skal lyde
som den rene vare som vi har kendt i det sidste århundrede. Vi så det sidst
med Vannessa Neigert. Men masser af andre synger lige så traditionelt som
hun gør. Prøv selv at lytte her: jeg har fundet lidt eksempler.
Hvad mon det kan skyldes at de helt nunde synger mere tradiotionel
slager end voksne ? - ALTSÅ I TYSKLAND .
Det er lige omvendt i Danmark.
http://www.youtube.com/watch?v=-pgM7vshhYY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=z5nwMjCeCNI
http://www.youtube.com/watch?v=dSCZGA3GEm4
http://www.youtube.com/watch?v=XPNnrw8VT4k&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=b3HbdrM_7so&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vdVg_6KN8pA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=v09_lt2_Ty0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=HogTBAdXOF4&feature=related

For at det ikke skal være løgn er udviklingen den samme i Holland:
http://www.youtube.com/watch?v=STAZ4Xqetl4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=CTEm_YqRLWo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YSVxYaMJTdM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 21-11-09 17:26

On 2009-11-20 19:54:26 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> said:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=HogTBAdXOF4&feature=related
>

> For at det ikke skal være løgn er udviklingen den samme i Holland:

Man kan da håbe (for dig) at du kan tage dk4, de er vist også begyndt
at sende den slags halløj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-09 18:29

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> Man kan da håbe (for dig) at du kan tage dk4, de er vist også begyndt at
> sende den slags halløj

Ja, det går der godt nok vilde rygter om. Især et damemenneske ved navn
Helene. hehe.

men nejjj. Jeg tror ikke jeg ville gide det der DK4 eller for den sags skyld
TV Charley. Jeg tror ikke jeg vil synes at det er stort nok
Jeg er jo vant til at se det tyske halløj-værk og det er så stort og flot at
man er ved at blive væltet omkuld. Hvis det der DK4 og Charly-værk
ikke er lige så stort, så tror jeg ikke jeg gider. Jeg skal have gode
slagere og flot STORslået sceneshow, før min interesse fanges. De ting
har har set fra disse to danske kanaler har ikke ligefrem opfyldt de
kriterier. Tyskland styrer vildt hvad slager angår. Kun Holland kan nå de
højder.
Men tak for tipset

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 22-11-09 14:23

> [...]
> har har set fra disse to danske kanaler har ikke ligefrem opfyldt de
> kriterier. Tyskland styrer vildt hvad slager angår. Kun Holland kan nå de

Jeg synes nu ellers nok at DK4 gør rigtig meget for tysk slagermusik! I går
lørdags sendte de da en hel koncert med Helene Fischer. Men det er måske
ikke storslået nok?

Det gode ved at se det på DK4 er jo også at der så er danske undertekster
på, hvis man ikke lige er så stiv i tysk, hvilket jeg ikke er.

De reklamerer også vildt for tysk slagermusik. Sjovt nok har de fået Helene
til selv at præsentere nogle CD'er og DVD'er. Det sjove består i at noget af
det er på dansk, og Helene gør virkelig en indsats for at få det sagt
rigtigt. Det nye er hvor hun reklamerer for Zaubermond-koncerten, hvor de
har taget alle fraklip med, hvor hun hele tiden siger forkert på dansk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 14:59

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes nu ellers nok at DK4 gør rigtig meget for tysk slagermusik! I
> går lørdags sendte de da en hel koncert med Helene Fischer. Men det er
> måske ikke storslået nok?

Jo, men du ved, jeg skal jo have det der med kæmpe kullisser som forestiller
landskaber og springvand, gamle gadelygter og konfetti som daler ned fra
himlen og 10 til 20 tusinde feststemte mennesker i hallen -og en masse
festivitas eller også skal de ud i naturen og synge ved siden af en kornmark
eller på en caraibisk strand hvor solen skinner og bølgerne skvulper og
palmerne vejer i brisen.

Det er ikke nok at der bare står en gruppe eller sanger på en scene. det
var i "gamle" dage at det var nok. Nu består sådan noget "Halløj" jo af lige
dele sang og storslået show. men jeg er jo nok blevet lidt krævende efter at
havce set så meget højkvalitets-tv fra Pøleselandet. Det er nok derfor.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 15:08

meddelelsen news:4b06e5df$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> er begyndt at overtage slagermusikken. Evig og altid er der helt nye unge

SANGSTEMME PÅ VERDENSPLAN - NY HOLLANDSK STJERNE PÅ VEJ
Og jeg glemte helt Hollands nye mega-stjerne på vej. Hun hedder AUKJE. Hun
har en sangstemme så høj at den kan vælte højhuse og få computeren til at
skulle genstartes. Det er en helt enorm kraftig sangstemme. Der bliver
virkelig sunget til, så mindre stereoanlæn brænder sammen. Hold da kaje,
mand. Jeg tror aldrig jeg har hørt nogen synge så kratigt. Det er da helt
vildt. Men det er så det. Sangstemmen er også fantastisk og den er i
verdensklasse vil jeg mene.
Her er et klip hvor hun synger "Laat me vrij" med Jannes og et hvor hun
synger den samme sang alene. Huuuu ha, hvor det er højt. Hold fast i
computeren. Til forskel fra Danmark bliver den kraftige sangstemme brugt til
noget fornumtigt. Nemlig dejlige behagelige slagere for den almindelige
befolkning. Ikke noget med at snurre rundt på det ene øre mens hun synger -
og al det der.

http://www.youtube.com/watch?v=Z7AbB3IraNo&feature=related (Med Jannes)

http://www.youtube.com/watch?v=RKb9MJ-rNDo&feature=related (Alene)

Hilsen Åge