Store danske CD-bokse
Fra : Steen

Dato : 20-11-09 13:57

DAD har lige udgivet en boks med de samlede værker.
Gasolin, Gnags og Shubidua har gjort det samme.

Har Sods/Sort Sol også gjort det?

Så har ham der Sebastian og så'n-nogen-som-os-fyren (som jeg har glemt
navnet på) vist også gjort det.

Andre?

Fra : Sv-e

Dato : 20-11-09 16:07

Steen skrev:

> Så har ham der Sebastian og så'n-nogen-som-os-fyren (som jeg har glemt
> navnet på) vist også gjort det.

Poul Krebs ?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-11-09 17:22

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i en meddelelse

> Poul Krebs ?

Åh nej sig ikke det navn

Fra : Hauge

Dato : 20-11-09 17:28

Allan Krautwald skrev:
> Åh nej sig ikke det navn

Nå hader du også det amatøragtige skrammel? Det er langt ringere end det
ringeste tyske slager...

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-11-09 22:16

> Nå hader du også det amatøragtige skrammel? Det er langt ringere end det
> ringeste tyske slager...
>
> /Hauge

Ja og så lyder han som om han har polypper!!!

Fra : Hauge

Dato : 20-11-09 22:41

Allan Krautwald skrev:
> Ja og så lyder han som om han har polypper!!!

Er han ikke også vegetar, veganer eller hvad disse syge personer nu kaldes?

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-11-09 23:02

> Er han ikke også vegetar, veganer eller hvad disse syge personer nu
> kaldes?
>
> Mvh Hauge

Aner det ikke....men det er måske årsagen til, at han skal jamre sådan på de
CD'er?

Fra : Lars Frandsen

Dato : 22-11-09 09:00

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke....men det er måske årsagen til, at han skal jamre sådan på
> de CD'er?

"Johnny han var li' ve' at bli' sindssyg!"
Det bliver jeg også, hvis ikke jeg når at få slukket for Krebsen inden for
de første 10 sek.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-09 22:36

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Nå hader du også det amatøragtige skrammel? Det er langt ringere end det
> ringeste tyske slager...
>
> /Hauge

......og ringere end al rockmusik.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 20-11-09 22:42

Åge Halldorsson skrev:
> .....og ringere end al rockmusik.

Nej ikke ringere end alt sammen..

/Hauge

Fra : Peter Heide

Dato : 20-11-09 17:29

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen
> DAD har lige udgivet en boks med de samlede værker.
> Gasolin, Gnags og Shubidua har gjort det samme.
>
> Har Sods/Sort Sol også gjort det?

Nix. Men mener at Lars Top-Galia er igang med at gennmgå outtakes etc
netop med et boxset som kommende udgivelse.

Fra : Tove/Holger

Dato : 20-11-09 17:50

SORT SOL 5CD BLACKBOX +20 BONUS TRACK FRA 197 så jov sort sol har

Fra : Steen

Dato : 20-11-09 18:39

On 2009-11-20 17:50:01 +0100, "Tove/Holger" <tli@privat.dk> said:

> SORT SOL 5CD BLACKBOX +20 BONUS TRACK FRA 197 så jov sort sol har
>
> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

Ahr - det er vel mere en Sods-opsamling, er det ikke?
Mest lidt for fans af de tidligere udgivelser (som jeg egentligt bedst
kunne li').

Fra : Peter Heide

Dato : 20-11-09 20:39

> Ahr - det er vel mere en Sods-opsamling, er det ikke?
> Mest lidt for fans af de tidligere udgivelser (som jeg egentligt bedst
> kunne li').

No idea hvad boxen kommer til at indholde hvis den forøvrigt nogensinde
bliver udsendt. De er jo ikke de bedste venner i det band.
Kunne godt forstille mig at Peter Peter ikke er særligt hot på
ideen......måske bare for at drille

Fra : Steen

Dato : 22-11-09 21:10

On 2009-11-20 17:28:57 +0100, "Peter Heide" <salute@vip.dk> said:

> "Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> Nix. Men mener at Lars Top-Galia er igang med at gennmgå outtakes
> etc netop med et boxset som kommende udgivelse.

http://kpn.dk/popmusik/article1213422.ece

Pladeselskabet Universal Music ville åbenbart gerne have statsstøtte i
2007 til et boksset med Sort Sol.
Indtil videre er der ikke noget nyt under solen - pladeselskaberne jamrer sig

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-09 19:16

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> og så'n-nogen-som-os-fyren (som jeg har glemt navnet på)

Lyder som om det kunne være Søren Kragh Jaconsen ?

> Andre?

Det skulle da lige være Birthe Kjær

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-09 12:17

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har Sods/Sort Sol også gjort det?
>
> Så har ham der Sebastian og så'n-nogen-som-os-fyren (som jeg har glemt

Sebastian, har da i hvert fald, udgivet mindst 3 med 10 albums i hver...

Poul Krebs, må være ham du tænker på....
Og selv om både Allan & Hauge får ham galt i halsen..
Så er den nu slet ikke så tosset endda....

Og jo, der er masser af disse Boxe....

Listen ville blive nærmest endeløs, hvis vi skulle starte nede ved
Osvald Helmuth & Raquel Rastenni... Og op til i dag....

Mange af de gamle, kaldes jo bokse, selv om de " kun " indeholder
3 eller 4 skiver.... Men der er en rigtigt lang række af dem...
Ud over de to første... : Gustav Winckler, Otto Brandenburg,
Gitte Hænning, Birthe Kjær, Grethe & Jørgen Ingmann, både
sammen, og hver for sig, Teddy Edelmann, Rocazino...
På Slaget 12, Peter Belli, John Mogensen, Daimi...
Katy Bødtger o.s.v....

Og der er mange flere... Dertil kommer så også serier som
F.eks 100 Go'e, som alle er 4 CD'er

Så der er mere end rigeligt, til at give Allan og Hauge alt for
meget mavesyre.... Men så kan de løbe deres mindreværds
komplekser af på dem... Så har de også noget at bruge tiden
til.... Så noget godt, er der da ved dem ))

Skal der siges noget ekstra godt om disse sager, så er det at
Sebastians bokse, kun koster Ca Kr 350,- Pr Stk....

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 21-11-09 17:25

On 2009-11-21 12:16:36 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> said:

> [...]
>
> Skal der siges noget ekstra godt om disse sager, så er det at
> Sebastians bokse, kun koster Ca Kr 350,- Pr Stk....

Jeg tror jeg holder mig mest til rockgenren - som Gasolin, DAD - og
måske snart Sort Sol (den førnævnte Blackbox med Sods og tidlig Sort
Sol, er vist nærmest udgået. Mine sædvanlige indkøbssteder, har den i
hvert fald ikke)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-09 18:31

> [...]

ARRRRGGhhhhhh. 350 kr. KUN - Du Godeste

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-11-09 09:22

On Sat, 21 Nov 2009 18:30:48 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

>ARRRRGGhhhhhh. 350 kr. KUN - Du Godeste
>
>Hilsen Åge

Nå ja, 350 kr for 10 album giver KUN 35 kr stykket. Det er da ikke
galt.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 12:58

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> Nå ja, 350 kr for 10 album giver KUN 35 kr stykket. Det er da ikke
> galt.

Det er extremt dyrt i forhold til normalen her i Danmark.

Boxe plejer at koste ca. en hund.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-11-09 12:05

meddelelse news:4b092750$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> Det er extremt dyrt i forhold til normalen her i Danmark.
>
> Boxe plejer at koste ca. en hund.
>
> Hilsen Åge

Sig mig engang Åge...

Er du ikke lidt af en fedterøv )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-09 16:17

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-09 16:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Er du ikke lidt af en fedterøv )
>
> M.V.H....Benny..

Jo. Jeg bor jo i Vestjylland. Her skal tingene jo gerne koste lidt mindre
end hvad de koster

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-09 09:48

meddelelse news:4b0bf9af$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jo. Jeg bor jo i Vestjylland. Her skal tingene jo gerne koste lidt mindre
> end hvad de koster
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Jamen det får du da også, for jeg skrev jo Ca....
Husker jeg ikke helt tosset, er det kun Kr 349,- )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-11-09 15:38

> Husker jeg ikke helt tosset, er det kun Kr 349,- )
>
> M.V.H....Benny..

Okay. I så fald kunne mit rimelige tilbud være 99 kr.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-11-09 13:52

meddelelse news:4b0d4157$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Okay. I så fald kunne mit rimelige tilbud være 99 kr.
>
> Hilsen Åge

Til den pris, kan du lige få 100 Go'e med Teddy Edelbamse

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-11-09 16:21

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Til den pris, kan du lige få 100 Go'e med Teddy Edelbamse
>
> M.V.H....Benny..

Det er mindst 80 kr. for meget

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-11-09 13:47

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er mindst 80 kr. for meget

Hej Allan

Tja, kunne man få den for en 20'er...
Så ville jeg da sige Ja Tak, og det endda selv om jeg
allerede har den

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-11-09 17:40

> Tja, kunne man få den for en 20'er...
> Så ville jeg da sige Ja Tak, og det endda selv om jeg
> allerede har den

Jeg ville jo have 200 kr. for at tage imod den. Jeg så Teddy`en på en
optagelse fra TV Charly. Han sad og legede med sin guitar og sang
Himmelhunden. Han lød meget hæs og helt forkert. Jeg tror ikke han kan synge
mere. Det var en nogen god oplevelse. Jeg synes det lød lidt pinligt. Han
sang også falsk. Det synes jeg ikke han gjorde tidligere.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 27-11-09 18:09

On 2009-11-27 17:39:40 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> said:

> [...]
> synge mere. Det var en nogen god oplevelse. Jeg synes det lød lidt
> pinligt. Han sang også falsk. Det synes jeg ikke han gjorde tidligere.

Jeg har da rent glemt vores store danske samfundsrevser John Mogensen -
han har da vist lavet mindst en cd-boks.
Ren bodega-hygge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-09 00:32

> Jeg har da rent glemt vores store danske samfundsrevser John Mogensen -
> han har da vist lavet mindst en cd-boks.
> Ren bodega-hygge

Tja, om det var ham der gjorde det, er nok tvivlsomt, efter som han havde
været død i mange år.... Men Korrekt, en box, med alle 5 albums.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-09 00:29

meddelelse news:4b1000cb$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> synge mere. Det var en nogen god oplevelse. Jeg synes det lød lidt
> pinligt. Han sang også falsk. Det synes jeg ikke han gjorde tidligere.

Hej Åge

Jamen jeg går ud fra, at Teddy, og for den sags skyld, alle andre...
Lige som en tømrer, somme tider rammer sømmet forkert....
Du synger garanteret også bedre under brusen, end midt på stuegulvet ..
Men Ok, han er trods alt også en model 1941, og nærmer sig med raske
skridt, sin 70 års fødselsdag, som burde komme den 9 September 2011.
Så hvis stemmen og luften, ikke helt står mål med gamle dage, vil jeg
sige... " Det er forståeligt ".... De sidste mange år, kunne Lone Kellermann
heller ikke synge " Se Venedig og dø " Men det fik ikke folk til at lade
være med at opfordre hende til det... Som hun selv sagde det....
" Så er i selv ude om det " )) Så mon ikke Teddy kommer til at synge
om Himmelhunden, resten af den tid, han kan stavre op af trappen til
scenen

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-11-09 17:41

> Så mon ikke Teddy kommer til at synge
> om Himmelhunden, resten af den tid, han kan stavre op af trappen til
> scenen

Det kan man frygte. Jeg forstår så ikke de folk der klamrer sig til fortiden
hvad angår hits.
Jeg selv foretrækker nutidens hits og er fuldstændig ligeglad med en
himmelhund.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-12-09 11:06

meddelelse news:4b13f596$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> fortiden hvad angår hits.
> Jeg selv foretrækker nutidens hits og er fuldstændig ligeglad med en

Hej Åge...

Hvorfor i alverden, har vi så diskuteret Obla-di Obla-da så mange gange ?

Er det ikke den, du lige har startet en tråd om )))))

Vi kan alle se Pump up the jam på TV, hvor intet er troværdigt....
Og uh jo... At se Queen Rock Montreal i HD o.s.v... er da dejligt...
Men intet i sammenligning med at se Queen LIVE på scenen....

Sådan er et også med Teddy... Lige så vel nu, som i 1970....
Han synger med garanti, ikke nær så godt i dag... Men han er
sikkert blevet 40 år bedre....

Han er formodentligt blevet, en John Mogensen, en Peter Belli...
Eller en Kim Larsen. Altså en performer, der giver dig det indtryk,
at det han synger om, har han selv gennemlevet.
Hvad enten det så var godt, eller skidt. Altså kort og godt,
en der kan få salen til at løbe over af glæde, eller græde i takt.

Det er performance....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-12-09 16:13

> Hvorfor i alverden, har vi så diskuteret Obla-di Obla-da så mange gange ?

Jamen det har jo intet at gøre med at jeg kan lide den, fordi den er gammel.
Jeg putter alle hits i een stor tønde og så ryster jeg den. Langt det meste
jeg kan lide er nye hits. Hvis der er et gammelt hit jeg kan lide er det
absolut ikke "fordi det er et gammelt hit", men fordi jeg synes at den er
god. Jeg kommer gammelt og nyt i en stor tønde.
Jeg har altid gået mest op i nutidens hits. Jeg går udelukkende op i om
hitsene er kvalivare. Der er laaaangt mere nyt som er meget bedre end
Himmelhunden. Jeg gider ikke det der nostalgi og kitsch og kult og hvad ved
jeg. De gamle hits drysses kun ind mellem alle de nye hits jeg kan lide.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-09 10:53

meddelelse news:4b15327b$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Himmelhunden. Jeg gider ikke det der nostalgi og kitsch og kult og hvad
> ved jeg. De gamle hits drysses kun ind mellem alle de nye hits jeg kan

Tja, hvordan skal jeg svare på det....
Det tror jeg da mangen en gruppe, eller sanger bliver ked af at høre.
Det fjerner jo lige som meget indhold fra musikken, og degraderer den
til noget betydningsløst bavl.

Ja faktisk tror jeg da, det vil ærgre enhver stilart... Da stort set alt
musik,
et eller andet sted, om ikke andet, så i det mindste, prøver på at fortælle
en historie....

Prøv at høre, Den gamle violin, med John Mogensen...
Klip så violinen ud, den der går gennem marv og ben, og hør den så uden.
Den siger en masse, men var aldrig bare tæt på at være et hit....
Men i mine ører, en komplet fuldtræffer....
Hvilket man jo egentligt kan sige, om næsten alle hans sange.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-11-09 11:53

meddelelse news:4b0823c4$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> ARRRRGGhhhhhh. 350 kr. KUN - Du Godeste
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Jamen selvfølgelig, har du alle 10 i forvejen, er det dyrt for at få
Booklet'en..
Men taget i betragtning, at hvert album koster Kr 50 i butikkerne...
Så sparer du Kr 15,- pr album, og de fylder kun 1/3.... Og så får du jo
også Booklet'en... Og sparer 9 ture til pladepusheren....
Og hvem ved, skiftet nogle gamle, lettere slidte vinyler ud med CD'ere..

Taget i betragtning, at Led Zeppelin's, alene koster mere, end alle
Sebastians
til sammen... Så må det vist siges at være billigt.... Derfor " Kun "
Se bare prisen på den nye box med Beatles.... GYYYyyyyyssssss

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-11-09 13:16

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Se bare prisen på den nye box med Beatles.... GYYYyyyyyssssss
>
> M.V.H....Benny..

Tjah underligt at de stadig kan sælges til fuld pris efter så mange
år....men når man er de største og markedet er tilstede, så vrider man da
citronen endnu engang

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-11-09 11:24

> Tjah underligt at de stadig kan sælges til fuld pris efter så mange
> år....men når man er de største og markedet er tilstede, så vrider man da
> citronen endnu engang

Tja, jeg må jo nok give dig ret....

Selv om jeg gerne så opmærksomheden rettet mod andre steder. For der kan
snart ikke være noget tilbage af den citron.

Humlen ligger jo nok gemt i, at Verden over, er der måske 2 millioner
fanatiske Beatles samlere, så allerede inden udgivelsen, er de sikret et
salg på 2 millioner boxe, for i sådanne samlinger, bliver den jo et
uundværligt " must " På lige fod med masser af Elvis samlinger, hvor
pladerne står i lange lige rækker... Alle indeholdende, præcis de samme
takes, og de ligger sågar i samme rækkefølge på pladerne.... Det eneste der
er ændret, er måske coverets udseende, plademærket, ja værste tilfælde, er
vist bare årstallet på etiketten.... Men som hans ene plade hedder
50.000.000 Elvis fan's, can't be wrong ))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-11-09 17:40

> [...]
> fanatiske Beatles samlere, så allerede inden udgivelsen, er de sikret et
> salg på 2 millioner boxe, for i sådanne samlinger, bliver den jo et

Jeg har sgu ikke købt den
Men du har måske ret, selvom deres One solgte i 27 millioner eksemplarer
eller noget i den retning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-09 09:58

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg har sgu ikke købt den
> Men du har måske ret, selvom deres One solgte i 27 millioner eksemplarer
> eller noget i den retning.

Den var da også til at forstå, det var jo kun de store hits der var derpå...
Den henvendte sig jo både til Fans og folk med en overfladisk interesse.
Og selvfølgelig, den var til Nice Price, for at blive i pladebranchens
sprog.
Uha dog nej, til den pris, skal jeg heller ikke have den....
Som jeg vist skrev engang, det tog godt 10 år, at vænne sig til Elvis, fra
en CD.... Jeg voksede jo op, med at overtage min storebrors singler,
når de var blevet for slemme, eller gamle til ham

Så de kunne godt lyde lidt a la Thomas Eje's parodi på Frank Sinatra.
Støjfrie var de i hvert fald ikke

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 22-11-09 19:42

On 2009-11-22 11:52:57 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> said:

> Se bare prisen på den nye box med Beatles.... GYYYyyyyyssssss
>
> M.V.H....Benny..

Jeg har set den nye samling, udgivet som mp3 på en USB formet som et
grønt æble.
Ufatteligt at sådan nogle digitale stumper koster kassen, så kan man jo
bare hente dem på nettet!
Jeg vil nu engang helst have en CD i hånden - at jeg så evt. laver den
om til mp3'er, så jeg kan høre dem på min iPhone, er en anden snak

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-11-09 11:39

> [...]
> snart Sort Sol (den førnævnte Blackbox med Sods og tidlig Sort Sol, er
> vist nærmest udgået. Mine sædvanlige indkøbssteder, har den i hvert fald

Uha dog, jamen inden for Dansk rock / pop, er der vist også mere end
rigeligt til at sende de fleste økonomier til tælling, helt uden at tænke i
Bokse... Og så må man endda selv vælge, om de skal synge på Engelsk eller
Dansk.... Så mon ikke alle, sådan rent teknisk, bliver tvunget til at sætte
visse begrænsninger ...

M.V.H....Benny..