Nyt tag
Fra : Søren

Dato : 20-11-09 18:54

Hvad vil et nyt eternittage på en alm 110 m2 hus koste?? Det er 'ovre' i
Jylland, hvis det betyder noget........................

-Søren

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-11-09 19:05

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad vil et nyt eternittage på en alm 110 m2 hus koste?? Det er 'ovre' i
> Jylland, hvis det betyder noget........................

150000 +-75000 ....

- Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-11-09 11:44

On 20 Nov., 19:05, "Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> wrote:

> 150000 +-75000 ....

Tror slet ikke det koster så meget.... Ikke hvis det kun er
tagpladerne der skal skiftes..
Jeg skal nok også snart skifte mit eternittag, og en nabo fik det
skiftet for 22.000, det var inkl. nye lægter til at skrue pladerne
fast på... Men kan godt være det var lidt mindre tagflade.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-11-09 21:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

skiftet for 22.000, det var inkl. nye lægter til at skrue pladerne
fast på... Men kan godt være det var lidt mindre tagflade.

Er der ikke noget med at de nyeste byggeregler kræver at man efterisolerer
når man skifter tag?

Steen.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-11-09 21:56

Fri, 20 Nov 2009 20:59:34 +0100, skrev Steen Jakobsen, på 23 linier, i
<4b06f525$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> [...]
>fast på... Men kan godt være det var lidt mindre tagflade.
>
>Er der ikke noget med at de nyeste byggeregler kræver at man efterisolerer

Skifter tag. det er det vel heller ikke

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Vandmanden

Dato : 20-11-09 12:59

On 20 Nov., 19:44, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skiftet for 22.000, det var inkl. nye lægter til at skrue pladerne
> fast på... Men kan godt være det var lidt mindre tagflade.

Nu er der jo mange andre faktorer end antallet af m2 der har betydning
for prisen.

Eks. har det jo en del at sige om det er "lige ud af landevejen" eller
om der er kviste, skotrender osv.
Tilgængeligheden har jo også lidt at sige - altså hvor højt er huset,
hvordan er der at sætte stillads op osv.
Og selvfølgelig er det ret væsentligt om det blot er en udskiftning af
gamle plader eller om det er et helt nyt tag med hvad det indebærer af
tagrender,vindskeder osv.

Per

Fra : Søren

Dato : 22-11-09 10:17

> [...]

Og selvfølgelig er det ret væsentligt om det blot er en udskiftning af
gamle plader eller om det er et helt nyt tag med hvad det indebærer af

Lige ud af landevejen, ingen kviste eller andet forstyrrende, ingen
overetage eller andet.
Måske omkring 25.000 lyder da ikke så galt.....

-Søren

Fra : Klaus G.

Dato : 21-11-09 14:56

> Hvad vil et nyt eternittage på en alm 110 m2 hus koste?? Det er 'ovre' i
> Jylland, hvis det betyder noget........................
Det kan svinge meget. Men når du alligevel får helt nye tagplader på, så gør
dig selv den tjeneste, at få skiftet lægterne ud, nu i er igang. Det er en
minimal merpris vi snakker om, men det er givet utroligt godt ud i sidste
ende. Så skal du slet ikke bekymre dig om, om de gamle lægter, nu kan leve
endnu en tagplades liv, uden at skulle skiftes.

--
Klaus G.

Fra : Martin Bak

Dato : 22-11-09 01:11

> [...]
> sidste ende. Så skal du slet ikke bekymre dig om, om de gamle lægter, nu
> kan leve endnu en tagplades liv, uden at skulle skiftes.

Det er faktisk et krav. Hvis man vælger at lægge taget på de gamle lægter,
kræver det særlige forholdsregler under arbejdets udførelse, af hensyn til
arbejdernes sikkerhed. (medmindre de gamle lægter er T1 eller i øvrigt
opfylder styrkekravene, hvad de praksis aldrig gør).
Der skal således etableres sikkerhedsnet eller airbag eller anden
sikkerhedsordning, hvis de gamle lægter bliver siddende. Det kan måske endda
blive svært at få en håndværker til at påtage sig opgaven, hvis ikke
lægterne skiftes.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Lars Clement

Dato : 22-11-09 19:47

> [...]
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>Jeg skiftede selv taget på mit parcelhus på 130 m2

de gamle plader fyldte jeg i 6 naboers trailere, som gode naboer tømte de
selv trailerne. På den måde blev det gratis at komme af med det gamle tag.
Det nye var halvplader og kostede mig 35.000

mvh

Lars Clement

Fra : Klaus G.

Dato : 23-11-09 22:40

> [...]
> sikkerhedsordning, hvis de gamle lægter bliver siddende. Det kan måske
> endda blive svært at få en håndværker til at påtage sig opgaven, hvis ikke
Enten er du en skolelærer eller også tror du alle folk er ærlige ;)

Specielt i disse tider kan man få håndværkere til alt. Siger kunden "smid
tagplader oven på mine gamle lægter", så bliver det gjort. Hvis ikke, så
står der 10andre i samme kø og vil lave arbejdet som kunden ønsker det.
Desværre.

--
Klaus G.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-11-09 23:01

Klaus G. wrote:

> Specielt i disse tider kan man få håndværkere til alt.

Kan man det?

> Siger kunden
> "smid tagplader oven på mine gamle lægter", så bliver det gjort. Hvis
> ikke, så står der 10andre i samme kø og vil lave arbejdet som kunden
> ønsker det. Desværre.

Jeg har her på det seneste kontaktet 2 forskellige håndværkere for at få et
tilbud på renovering (algeafrensning og maling) af mit 42 år gamle
eternittag. Ingen af dem vidste noget om den anden. Begge svarede, at de i
hvert fald ikke ville røre ved skidtet, det ville ikke holde - men jeg kunne
få et tilbud på udskiftning.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : CC

Dato : 24-11-09 23:28

"Klaus G." skrev i meddelelsen ...
> [...]
> sidste ende. Så skal du slet ikke bekymre dig om, om de gamle lægter, nu
> kan leve endnu en tagplades liv, uden at skulle skiftes.

Samtidg med ny lægter, så få også lavet et undertag. Det fjerne meget
vindsus på loftet.
Husk at holde "kortene" tæt til kroppen, når du skifter tag.
Du får sikkert et fradrag på vurdering for asbestholdingt tag. Det fradrag
er der jo ingne grund til, at fjerne før huset skal sælges.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-09 02:29

On 22 Nov., 10:17, "Søren" <sof...@hotmail.com> wrote:

> Måske omkring 25.000 lyder da ikke så galt.....

Ja prøv at få et par tilbud og meld tilbage hvad du kommer frem til!

jeg glemte måske lige at fortælle at de 22k inkl moms var på et
rækkehus hvor der var 6 i rækken.. så den samlede sum er jo så ca.
130kilo... Det har jo selvfølgelig noget at sige... Men sådan nogle
tagplader koster jo ikke voldsomt meget....

Så materialernes pris og 2dages arbejde for 2 mand... sådan ca.!