Hvilken badeværelsesblæser?
Fra : Morten P

Dato : 19-11-09 07:58

Jeg skal montere en blæder i min udluftningskanal i badeværelset.

Men hvilken er kraftig og temmeligt støjsvag samt har timer, så den kører et
stykke tid?

Den skal tændes af en PIR og skal køre på timer et stykke tid efter lyset er
slukket igen.

Kan man få noget færdigt eller skal man bygge det meste styre elektronik
selv?

Fra : jones_net

Dato : 19-11-09 00:24

On Nov 19, 7:58 am, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:
> [...]
> slukket igen.
>
> Kan man få noget færdigt eller skal man bygge det meste styre elektronik

Duka ventilatorer forhandles bl.a. i XL byggemarked, men sikkert også
mange andre steder.
http://www.dukaventilation.dk/PRODUKTER/Ventilatorer.aspx

Jeg har dog dårlige erfaringer med deres indbyggede fugtmålere (3
styk), så dér har jeg monteret en ekstern fugtmåler - Dukas egen
Hygrostat ST500.
Selve blæserne (har testet EL200 (den bedste) og EL700 (den pæneste))
synes jeg er gode og støjsvage.

/J

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-09 11:04

> Jeg har dog dårlige erfaringer med deres indbyggede fugtmålere (3
> styk),

Samme her

Men Morten spurgte kun efter timer og det kan man sagtens få indbygget.

Fra : Optimus Prime

Dato : 19-11-09 08:29

Morten P skrev:
> [...]
> slukket igen.
>
> Kan man få noget færdigt eller skal man bygge det meste styre elektronik

prøv at kigge på Thermex:
http://thermex.dk/Files/Billeder/PDF_LUFT/Silent_100_-_Luftkatalog_09_6.pdf

Dem fik jeg selv anbefalet her i gruppen engang - deres modeller med
intelligent timer kan gøre det du søger og de er meget støjsvage... Det
koster lidt mere end mange andre; men jeg har ikke fortrudt et sekund
når jeg rundt omkring hos folk hører hvor meget andre ventialtorer
larmer

NB: De kan findes noget under vejledende priser hos diverse on-line
forhandlere

Fra : TT

Dato : 19-11-09 14:07

"Morten P" <spam@spam.spam> wrote in message
> [...]
> er slukket igen.
>
> Kan man få noget færdigt eller skal man bygge det meste styre elektronik

Jeg har Thermex silent med timer og fugtstyring, smat en manuel tænd sluk
kontakt ved lyset (da der ikke er lugtmåler på ) - det virker, og er
støjsvagt.

-Torben

Fra : Morten P

Dato : 19-11-09 15:29

> Jeg har Thermex silent med timer og fugtstyring, smat en manuel tænd sluk
> kontakt ved lyset (da der ikke er lugtmåler på ) - det virker, og er
> støjsvagt.

Tak alle - Det bliver en Thermex

KOster 1300 hos Lavprisvvs og tror ikke man får den meget billigere (ifølge
google) så sådan må det være