Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Falmende print
Fra : Stig Holmberg

Dato : 20-11-09 14:23

Fra : smileymas

Dato : 20-11-09 14:26

Stig Holmberg wrote:
> Måske dette kan have gruppens interesse:
>
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article840155.ece
>
> http://24.dk/article.jsp?articleId=7466
>
> Mvh. Stig

DU ER EN HELT !!!!
Tusind tak for link. -max-

Fra : KsK

Dato : 20-11-09 15:01

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i meddelelsen
> Måske dette kan have gruppens interesse:
>
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article840155.ece
>
> http://24.dk/article.jsp?articleId=7466
>
> Mvh. Stig

mine Billedere der hænge i sollys er ikke falmet en meter Epson r 1800 ..
men mine billedere print på HP er direkt skod

KsK

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-09 19:33

On 20-11-2009 14:22, Stig Holmberg wrote:
> Måske dette kan have gruppens interesse:
>
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article840155.ece
>
> http://24.dk/article.jsp?articleId=7466
>
> Mvh. Stig

I samme boldgade: I digitalfoto nr. 15 testes printeres printholdbarhed,
hvor
Brother MFC-885CW, Canon Pixma i4500, Epson Stylus Photo RX685, HP
Photosmart D7460, Lexmark X9575 og for sjov pixum.com
online-billedtheneste er sammenlignet. Alt i den billige ende, som I
ser, men meget markante forskelle.

Absolut vinder Lexmark X9575, bund: Brother MFC-885CW. Blader beregner
en levetid på 40 år for Lexmark ud fra en matematisk interpolation.
Epson på en andenplads med en beregnet levetid på 16 år.

Så foreslår de i øvrigt, at opbevare ens billeder i fryseren, så jeg er
glad for at eje 3. Her har de ikke beregnet CO2-udslippet!

pixum.com klarede sig elendigt her og kom på anden sidste pladsen

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-11-09 07:49

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
> Måske dette kan have gruppens interesse:
>
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article840155.ece
>
> http://24.dk/article.jsp?articleId=7466
>
> Mvh. Stig

OOh spændene nok, men jeg forstår dem ikke helt. Jeg synes ikke at have set
så falmende farver efter kort tid. Vi har haft en hel væg tappeseret med
billeder, som har hængt i rammer (har de gjort det i testen, eller hang
billedet bare uden glas foran?) og de er efter 3 år overhovedet ikke falmet.

Det er også sjovt hvordan nogle print har bedre holdbarhed end andre? Jeg
har selv lige fået fremkaldt flere steder, og generelt så bruges 3-4 typer
maskiner: Fuji og Kodak er størst, Noritso og Konica er knap så store. Jeg
vil væde min gamle hat på, at de fremstilles på ens metode, altså lazor
og så i nogle væsker og så tørring.. hmm.

Og det er lidt svært at gennemskue hvilke butikker de har brugt til
fremkaldelse. Bingo foto har jo flere butikker, men hvilken har lavet
printene til testen? Alle Bingo butikker har jo ikke samme
fremkaldermaskiner.. hmm

Mvh Anders

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-11-09 16:41

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev :

>Bingo foto har jo flere butikker, men hvilken har lavet
>printene til testen? Alle Bingo butikker har jo ikke samme
>fremkaldermaskiner.. hmm

Det er lige med, at kunne læse, der står at det er i Valby.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Langgaard

Dato : 23-11-09 03:32

On 20 Nov., 14:22, "Stig Holmberg" <no...@nowhwere.com> wrote:
> Måske dette kan have gruppens interesse:
>
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article840155.ece
>
> http://24.dk/article.jsp?articleId=7466

Hej

Godt nok, men kan man være sikker på at diverse "laboratorier" ikke
skifter materialer efter hvad de får tilbudt/faldbudt af diverse
leverandører af råvarer?

Fremgår det af testen hvilke materialer der er brugt til de
forskellige billeder, hvis ikke, kan der måske været ændret på det
flere gange!

Jeg er sikker på fotohandleren ved hvad der holder, bestil det og
betal hvad det koster

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 23-11-09 03:38

On 20 Nov., 19:29, Soeren Friberg <hushovmeste...@msn.com> wrote:

> Så foreslår de i øvrigt, at opbevare ens billeder i fryseren, så jeg er
> glad for at eje 3. Her har de ikke beregnet CO2-udslippet!

3 frysere, ja, så kan der jo også komme gæster med ned og se
billeder

Må jeg så anbefale at opbevare billederne i plastposer, således at
kondens forbliver på ydersiden af disse, og at poserne _ikke_ åbnes
før de har opnået rumtemperatur!

--
Langgaard

Fra : "børge T. andersen"

Dato : 23-11-09 17:03

Stig Holmberg skrev:
> Måske dette kan have gruppens interesse:
>
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article840155.ece
>
> http://24.dk/article.jsp?articleId=7466
>
> Mvh. Stig

Her er en anden test, hvor nogle af Politikens
fotografer har medvirket, som udelukkende går på
billedkvalitet. Rangfølgen er noget anderledes her ...
Hilsen, ...børge

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-11-09 17:08

børge T. andersen wrote:

> Her er en anden test,

Hvis flere skal have glæde af dit indlæg er "her" ikke tilstrækkelig
henvisning

Bo //

Fra : "børge T. andersen"

Dato : 23-11-09 19:02

Bo Bjerre skrev:

> Hvis flere skal have glæde af dit indlæg er "her" ikke tilstrækkelig
> henvisning
>
> Bo //

AAhhh ... så her da:

http://politiken.dk/tjek/digitalt/testdigitalt/testbillede/article780240.ece