/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Dækstørrelser
Fra : hound


Dato : 08-11-09 13:19

Hej,

Vi har kig på en cv som har 205/70-14 monteret på en 5½Jx14 H2 fælg..
Dækkene er af mærket Matatdor og skal skiftes..

Jeg ville umiddelbart gerne have en lidt lavere profil på, således at
cv vil ligge lidt lavere og mere stabilt på langtur.

Hvilke andre 14" størrelser vil vi kunne anvende?

Pft.


 
 
Jørgen L. (09-11-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 09-11-09 00:22

>Hej,
>
>Vi har kig på en cv som har 205/70-14 monteret på en 5½Jx14 H2 fælg.
>Dækkene er af mærket Matatdor og skal skiftes..

>Jeg ville umiddelbart gerne have en lidt lavere profil på, således at
>cv vil ligge lidt lavere og mere stabilt på langtur.
>
>Hvilke andre 14" størrelser vil vi kunne anvende?
>
>Pft.

Hej.

Jeg ville nok gå den modsatte vej, da du får et meget stivere dæk hvis du
vælger et varevogns dæk med 8 lag, og dertil hørende højere tryk, eks. kører
jeg med 65 psi/4,5 bar.
Fordelen for cven er at jo højere dæksiden er jo mere fjedre den over
ujævnheder, og mindre slidtage på det indvendige i vognen.

Så jeg ville kigge på eks et 195/70-14 eller 185/80-14 hhv. 2,2 % mindre og
1,4% større.
med belastnings kode på 100 eller mere.

Bare tænk på hvor hård en bil bliver af at få lavprofiler på, og der er ikke
nogen voldsom god affjedring på en cv, så det meste af de små slag bliver
sendt op i vognen.


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk


Jørgen L. (09-11-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 09-11-09 00:23

Jeg glemte lige at her er der en god side og lege med dæk størelser
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk


hound (10-11-2009)
Kommentar
Fra : hound


Dato : 10-11-09 01:44

Jeg var også gået i retningen af et højere dæk. Jvf. DCU's hjemmeside
er kun 185/80-14 mulig og denne størrelse fås også i Michelin Agilis
serien.

Tak iøvrigt for den fine anvisning på lys i gaskasse/servicelem på lmc-
kubbens hjemmeside!

Hilsen Jesper

> Jeg ville nok gå den modsatte vej,  da du får et meget stivere dæk hvis du
> vælger et varevogns dæk med 8 lag, og dertil hørende højere tryk, eks. kører
> jeg med 65 psi/4,5 bar.
> Fordelen for cven er at jo højere dæksiden er jo mere fjedre den over
> ujævnheder, og mindre slidtage på det indvendige i vognen.
>
> Så jeg ville kigge på eks et 195/70-14 eller 185/80-14 hhv. 2,2 % mindre og
> 1,4% større.
> med belastnings kode på 100 eller mere.
>
> Bare tænk på hvor hård en bil bliver af at få lavprofiler på, og der er ikke
> nogen voldsom god affjedring på en cv, så det meste af de små slag bliver
> sendt op i vognen.
>
> --
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D  & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salgwww.lmc-klub.dk


Jørgen L. (10-11-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 10-11-09 17:30

Tak iøvrigt for den fine anvisning på lys i gaskasse/servicelem på lmc-
kubbens hjemmeside!

Hej Jesper

Selv tak.


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste