Ny trend tilbage: Tysk hit oversat til dan~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-09 21:41

Tysk slager bliver som bekendt mere og mere populær her i landet. Nu er der
igen blevet oversat en tysk slager til dansk.

Det er igen et D.J. Ützi-hit der nu skal gå sin sejrsgang over den ganske
danske land. Det drejer sig om Ûtziens megahit "Hotel Engel". Skal vi ikke
lige sammenligne de to versioner?

På tysk (Hotel Engel): http://www.youtube.com/watch?v=RkyuApjQ3wc
På dansk (Hotel himmel):
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=78009996&wmencpid=125&artistid=3247849

Sidste år skete det også. Da blev igen et D.J.Ützi-hit oversat. Dengang var
det "Enin stern". Den blev til "Dit navn". Vi sammenligner lige igen.

På tysk (Eien stern): http://www.youtube.com/watch?v=N9kKhciBUAU
På dansk (Dit navn):
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=68105152&wmencpid=125&artistid=3247849

Hvilken udgave er bedst ?

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 16-11-09 22:04

> Hvilken udgave er bedst ?

Jeg synes de originale tyske udgaver er de bedste, men jeg synes det er fedt
at Kandis har taget nogle tyske hits og oversat til dansk.

Det gør at sangene i højere grad bliver kendt herhjemme!

"Det' Det Navn" med Kandis er blevet stort hit for dem, og jeg tror det
samme vil gøre sig gældende med "Hotel Himmel".

Det kunne være sjovt hvis nogen en dag oversatte et Helene Fischer-nummer
til Dansk. Her er det dog sikkert, at det IKKE kan blive bedre en
originalen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-09 22:32

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det kunne være sjovt hvis nogen en dag oversatte et Helene Fischer-nummer
> til Dansk.

Det er egentlig rigtigt. "Mitten in paradis" kunne jeg godt forestille mig
Birthe Kjær oversætte

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-09 16:24

meddelelsen news:4b01b8f8$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tysk slager bliver som bekendt mere og mere populær her i landet. Nu er
> der igen blevet oversat en tysk slager til dansk.

Den her må de gerne prøve at oversætte. Den er egentlig rigtig sjov.

Jordbær-sangen
http://www.youtube.com/watch?v=uQQciqeIwHg&feature=PlayList&p=AC0E32C9AFCB2108&playnext=1&playnext_from=PL&index=24

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-09 16:42

meddelelsen news:4b02bff4$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4b01b8f8$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Den her må de gerne prøve at oversætte. Den er egentlig rigtig sjov.

Der er egentlig også et par andre gode jordbærsange. Her er den Tyskland
kårede som Årets sommerhit:
http://www.youtube.com/watch?v=dSCZGA3GEm4

Her ser vi da den bliver kåret:
http://www.youtube.com/watch?v=eg3zL1kYu_g&feature=related

Og så er der den her jordbær-sang.
http://www.youtube.com/watch?v=z0frZID9u8U

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-09 16:43

meddelelsen news:4b02c430$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Her ser vi da den bliver kåret:
> http://www.youtube.com/watch?v=eg3zL1kYu_g&feature=related

Vel gør vi ej. det var jo Geiwaidler der vandt. Ups. Sorry.