Plastik yderdør
Fra : Menabra

Dato : 17-11-09 11:01

Hej

Nogen der kender til ovennævnte og vil dele ud af erfaringer ?

mvh
Menabra

Fra : Martin Bak

Dato : 17-11-09 17:45

"Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der kender til ovennævnte og vil dele ud af erfaringer ?

Hvad vil du vide?
Korrekt monteret og justeret fungerer de glimrende. Lukker tæt og virker som
om at de holder ganske godt på varmen.
Vedligeholdelsen er jo meget begrænset. De holder sig meget længe nogenlunde
som nye.
Fornemmelsen når man åbner og lukker sådan en dør er betydeligt anderledes
end ved en traditionel dør. Den kan føles sådan lidt gummi-agtigt at
betjene, noget mange nok vil have lidt svært at vænne sig til.
Udseenet er jo et kapitel for sig. De bryder markant med det klassiske
udseende af en traditionel træ-dør. Ikke mindst hjørnerne der er synligt
samlet i smig, vil støde en æstetikers øjne. Det samme vil den brede kant,
som plastic-døre har at lukke an mod.
Man kan vel opsummere til, at funktionaliteten er i orden, men udseenet skal
man kunne acceptere. Det ville jeg selv have svært ved, især hvis det er en
klassisk bygning de monteres i.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Menabra

Dato : 17-11-09 18:10

Martin Bak wrote:
> [...]
> udseenet skal man kunne acceptere. Det ville jeg selv have svært ved,
> især hvis det er en klassisk bygning de monteres i.

Tak for svar.
Den skulle i givet fald monteres som kælderdør, et sted hvor kommunen
har svært ved at håndtere store mængder regnvand.
Den gamle dør er 50 år gammel og utæt.
Et par firmaer anbefaler så en plastikdør, der åbner udad.
Når vandet stiger i kælderhalsen, plejer det at forsvinde på en times tid.
Enhver snedker kan jo rep. en trædør, men hvad med plastik ?

mvh
Menabra

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-11-09 16:53

Den 17.11.2009 18:10, skrev Menabra bl.a.:

> Enhver snedker kan jo rep. en trædør, men hvad med plastik ?

En plastikkirurg?

--
Niels

Fra : Menabra

Dato : 18-11-09 18:07

Niels P Sønderskov wrote:

> En plastikkirurg?

Hej

Og du prøvede og prøvede, men du kunne altså ikke nære dig )

mvh
Menabra