Problemer med tankning Mercedes C250
Fra : no-one

Dato : 17-11-09 09:31

Hej,

Jeg har en ældre Mercedes C250 TD fra 96.

Der er lidt problemer når jeg tanker, allerede efter 10-20 liter slår
'den fra', og efter et øjeblik kan jeg tanke lidt igen, men kun en liter
ad gangen.

Går ud fra det er et 'ånderør' der skal renses, men hvor skal jeg lede
efter det henne ?

/H

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-11-09 10:55

On Tue, 17 Nov 2009 09:30:54 +0100, no-one <noone@none.none> wrote:

> [...]
>ad gangen.
>
>Går ud fra det er et 'ånderør' der skal renses, men hvor skal jeg lede

Prøv at dreje tankstudsen lidt. I vores Carina E skulle den drejes
mindst 90 grader for ikke hele tiden at slå fra.

Fly

Fra : no-one

Dato : 17-11-09 11:00

Fly Christensen skrev:

> Prøv at dreje tankstudsen lidt. I vores Carina E skulle den drejes
> mindst 90 grader for ikke hele tiden at slå fra.

Hej,

Har forsøgt uden held...

Jeg kunne fint tanke den 'alm' i 3 mdr, så gik det ned af bakke.

Fra : Brian Lund

Dato : 17-11-09 18:43

no-one wrote:
> [...]
> liter ad gangen.
>
> Går ud fra det er et 'ånderør' der skal renses, men hvor skal jeg lede

Har samme problem med min spritnye Mazda 2 diesel..! Det sjove er at på
nogle tankstationer kan jeg fylde den helt op minus måske 5 liter inden den
klikker første gang, på andre stationer kan jeg ikke engang fylde den halvt
op...
(Baseret på 7 tankninger)

Brian

Fra : no-one

Dato : 18-11-09 08:54

Brian Lund skrev:

> [...]
> klikker første gang, på andre stationer kan jeg ikke engang fylde den halvt

Ja, NOGLE gange kan jeg også tanke næsten helt op....

Måske det også har noget at gøre med hvor meget dieslen skummer.

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-11-09 09:26

On 2009-11-18 08:53:33 +0100, no-one <noone@none.none> said:

> Ja, NOGLE gange kan jeg også tanke næsten helt op....
>
> Måske det også har noget at gøre med hvor meget dieslen skummer.

For mig lyder det mere som et spørgsmål om hvor hurtigt brandstoffet
bliver pumpet over i tanken. Det virker som om tanken ikke kan tage
imod hurtigt nok. Jeg ville forsøge mig med at løfte pistolen lidt
længere op og se om det ikke hjælper.