Bus / personbil eller ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 20:04

Jeg går og kigger lidt efter en minibus til familien men det er ikke bare
lige noget man gør - tror jeg.

Kan nogen forklare mig reglerne for hvornår jeg kan købe en gulpladebus som
jeg vil bruge til privatkørsel ?
Eller skal den være på hvide plader ?

Kiggede lidt på denne her :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61295729
Men kan ikke se om det er en bus eller personbil. Altså sæderne kræver
buskørekort - det har jeg.
Men hvis jeg vil købe den og betale afgiften er det så afgift for en bus
eller en personbil ?

Nogen der kender til hvor man kan læse mere om dette ?

Mvh. Allan

Fra : 2rb1

Dato : 23-11-09 01:40

"Allan Rath Møller" <amatfjernallanmdotdk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller en personbil ?
>
> Nogen der kender til hvor man kan læse mere om dette ?

En bus med gule plader, skal køre i fast rutefart og må ikke bevæge sig uden
for rute. Dog må den køre af en fastlagt ruste, fra garage til rutestart og
hjem igen.