Hvilket anlæg har du Åge ?
Fra : Per

Dato : 16-11-09 09:03

Hej Åge !

Det lader til at du er ekstremt glad for musik (schlager) og hører det
konstant og uafladeligt

Men hvilket anlæg har du egentlig - er det High-End eller hvad ?

Jeg tænker du må have noget ret godt, når du hører så meget musik.

Mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 09:28

http://web.me.com/hepcreative/GarageSaleImages/GarageSale_1256062196_1473.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 09:30

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> http://web.me.com/hepcreative/GarageSaleImages/GarageSale_1256062196_1473.jpg

Det var faktisk virkelig tæt på:
http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=1872384&op=2&o=global&view=global&subj=93109295097&id=825838119

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-11-09 09:50

Alex Linaa wrote:
> "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> Det var faktisk virkelig tæt på:
> http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=1872384&op=2&o=global&view=global&subj=93109295097&id=825838119

Det er alligevel ret godt fundet

Fra : Sv-e

Dato : 16-11-09 09:57

Esben von Buchwald skrev:
> Det er alligevel ret godt fundet
Så kunne det jo bare være sjovt om dette macher Alex's anlæg:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=7339834

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 10:02

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i en meddelelse

> Så kunne det jo bare være sjovt om dette macher Alex's anlæg:
>
> http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=7339834

Haha, nej dog ikke. Tror ikke min Hyundai har støm nok til det der

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-09 15:34

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i meddelelsen
> Så kunne det jo bare være sjovt om dette macher Alex's anlæg:
>
> http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=7339834

Det første ord passer godt nok, hehe

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 16-11-09 11:07

Hej Alex

> Det var faktisk virkelig tæt på:
> http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=1872384&op=2&o=global&view=global&subj=93109295097&id=825838119

Den link duer ikke rigtig til noget.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 16-11-09 11:13

Max skrev:
> Hej Alex

> Den link duer ikke rigtig til noget.

Hvordan dur det ikke ? Her kommer der da et billede op.

Fra : Max

Dato : 16-11-09 11:26

Hej Sv-e

> Hvordan dur det ikke ? Her kommer der da et billede op.

Her dukker der bare noget Facebook login op.

--
Mvh Max

Fra : Kert Rats

Dato : 16-11-09 14:29

> Hej Sv-e

> Her dukker der bare noget Facebook login op.

Jeps - samme her. Kun en login-side.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 15:12

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Jeps - samme her. Kun en login-side.

Allllllaaaaannnnnn!! Gå lige ind og gør det album offentligt!

Fra : Kert Rats

Dato : 16-11-09 15:18

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Allllllaaaaannnnnn!! Gå lige ind og gør det album offentligt!

Ikke forstået.
Hvad mener du?
Jeg hedder ikke Allan.

Venligst

Kert Rats

Fra : Sv-e

Dato : 16-11-09 15:22

Kert Rats skrev:
> Ikke forstået.
> Hvad mener du?
> Jeg hedder ikke Allan.
>

> Venligst
>
> Kert Rats

Men du reagere alligevel ? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 15:31

> Ikke forstået.
> Hvad mener du?
> Jeg hedder ikke Allan.

Det er Allan Krautwald der er administrator for gruppen "Havnegrillen" på
Facebook, hvor det pågældende billede ligger i et album.
Jeg håbede bare at kunne råbe ham op her, og få ham til at gøre det album
offentligt tilgængeligt, så man ikke skal logge på Facebook for at se
billedet.

Beklager, det var jo ikke nelt for dig at vide :)

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 16-11-09 15:37

Alex Linaa skrev:
> "Havnegrillen" på Facebook,

Lyder som et lækkert sted. Omend lidt virtuelt.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 16:27

> Lyder som et lækkert sted. Omend lidt virtuelt.

Det er langt fra virtuelt, det er en fanklub for den meget reelle havnegrill
på Fur, som hedder "Skuret" + "lidt" mere :)

Fra : Jensen

Dato : 17-11-09 15:47

On Mon, 16 Nov 2009 16:26:30 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

>"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

>Det er langt fra virtuelt, det er en fanklub for den meget reelle havnegrill
>på Fur, som hedder "Skuret" + "lidt" mere :)

Den er én skam også medlem af...

--
Thomas

Fra : Kert Rats

Dato : 16-11-09 16:10

> [...]
> billedet.
>
> Beklager, det var jo ikke nelt for dig at vide :)

Alt i orden

Venligst

Kert Rat

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-11-09 18:24

> [...]
> Jeg håbede bare at kunne råbe ham op her, og få ham til at gøre det album
> offentligt tilgængeligt, så man ikke skal logge på Facebook for at se

Ja ja rolig nu....har været en tur i Tyskland
Kikker på det senere.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-11-09 16:29

Max wrote:
> Hej Alex

> Den link duer ikke rigtig til noget.

http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs112.snc1/5117_91400133119_825838119_1872384_5252419_n.jpg

Her er billedet - han formoder nok bare at folk har adgang til facebook...

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 17:48

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse

> http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs112.snc1/5117_91400133119_825838119_1872384_5252419_n.jpg
>
> Her er billedet - han formoder nok bare at folk har adgang til facebook...

Jeg formodede blot at albummet var offentligt på Facebook, men tog fejl. Så
tak for linket.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-11-09 18:04

Alex Linaa wrote:
> "Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse

> Jeg formodede blot at albummet var offentligt på Facebook, men tog fejl. Så
> tak for linket.

Det ÉR offentligt, men kan kun ses af folk der er logget ind på FB - og
nogle mennesker tror at man giver afkald på menneskerettigheder ved at
have en konto på FB, og derfor nægter de at bruge det... Og kan derfor
ikke se de ting man linker til...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-09 19:01

Esben von Buchwald skrev:

> Det ÉR offentligt, men kan kun ses af folk der er logget ind på FB

Jeg kunne sagtens se det fjæsbogsbillede som Alex linkede til, og jeg er
ikke logget ind på det, for jeg bruger ikke fjæsbog.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-09 11:01

> http://web.me.com/hepcreative/GarageSaleImages/GarageSale_1256062196_1473.jpg

Sådan en har jeg haft
Og den var faktisk slet ikke så dårlig.

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 17-11-09 15:42

On Mon, 16 Nov 2009 09:28:00 +0100, "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote:

>"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>http://web.me.com/hepcreative/GarageSaleImages/GarageSale_1256062196_1473.jpg

Lige præcis sådan én havde jeg som 3-4 årig, der var faktisk en OK lyd i
den, så vidt jeg husker.
Men den var sgu lidt tung, syntes jeg.

--
Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-09 15:47

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Lige præcis sådan én havde jeg som 3-4 årig, der var faktisk en OK lyd i
> den, så vidt jeg husker.
> Men den var sgu lidt tung, syntes jeg.

Hr. Jensen, Grundig er / var verdenskendt for deres extremt perfekte lyd, i
alle deres produkter. Både de små og store produkter. Produkterne skulle dog
flyttes med en kran, hvis man syntes at de skulle skifte plads.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 17-11-09 17:05

Hej Åge

> Hr. Jensen, Grundig er / var verdenskendt for deres extremt perfekte
> lyd, i alle deres produkter. Både de små og store produkter.

Grundig er kendt for at lave gode radioer, lyd har de
ikke beskæftiget sig ret meget med.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-09 17:32

> Grundig er kendt for at lave gode radioer, lyd har de
> ikke beskæftiget sig ret meget med.

Jeg synes nu ellers altid det har været særdeles tydeligt at høre, at den
der radio er en Grundig og den der er ikke en Grundig. De har altid været
kendt for den specielle lyd i alle deres højttalere. En meget god, blød og
behagelig lyd.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-11-09 15:08

meddelelse news:4b02d00a$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> kendt for den specielle lyd i alle deres højttalere. En meget god, blød og

Tja, det skal jeg ikke kunne sige, hvad Grundig står for....
Det er vist mange år siden, jeg har haft min Grundig Party boy.
Før den, var det vist en anden Grundig, lidt større og lidt tungere.
De havde en god ting... Man stillede dem der, hvor man ville
have den stående, og så tændte man den, og den spillede...
Som regel uden at hive antennen op....
Derfor købte man Grundig's transistor radioer...

Ud over dette, så køber folk enten det, som de syntes dækker
deres behov, eller det deres økonomi tillader....

Selv det billigste og dårligste anlæg, spiller både rock og schlager
lige godt eller dårligt.... Den eneste forskel, er at et billigt anlæg
ikke behøver at lyde nær så godt, som et dyrt...

Alle folk, kaldte alle Philips konfirmand anlæg for noget lort...
Okay, de fleste af dem var det også... Men så på den anden
side... Man fik fuld valuta for pengene... For de var alle...
IKKE så lidt bedre, end de fik skyld for at være.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-09 16:07

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Man stillede dem der, hvor man ville
> have den stående, og så tændte man den, og den spillede...
> Som regel uden at hive antennen op....
> Derfor købte man Grundig's transistor radioer...

Også det, ja. Nogle gange har jeg tænk på om mine Grundig radioer har et
indbygget atomkraftværk. De er enormt stærke til at tage svage stationer
ind.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-09 07:19

meddelelse news:4b040d84$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Også det, ja. Nogle gange har jeg tænk på om mine Grundig radioer har et
> indbygget atomkraftværk. De er enormt stærke til at tage svage stationer

Hej Åge

He He... Jamen sådan var det vel dengang.... Man købte radio'en efter,
hvad den skulle bruges til...

B&O's var rigtigt gode, når de skulle trilles til at modtage Politiet som
hovedopgave.... De kunne justeres så godt, at vognene også kunne
modtages, og de kunne stadig holde DR ude... Så man kunne høre
på Politiet hele døgnet, og ikke først efter Kl 02:00 )

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 20-11-09 10:16

On Fri, 20 Nov 2009 07:18:47 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv>
wrote:

> [...]
>modtages, og de kunne stadig holde DR ude... Så man kunne høre
>på Politiet hele døgnet, og ikke først efter Kl 02:00 )

Ah, så det er derfor, at Knald & Luffe er så dyre....der er jo indbygget
politi-scanner.

--
Thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-09 12:22

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ah, så det er derfor, at Knald & Luffe er så dyre....der er jo indbygget
> politi-scanner.
>
> --
> Thomas

Nej sikkert ikke... I dag er det jo ingen kunst, og det er desuden i dag
helt lovligt, at være den ulykkelige ejer af en Politiscanner....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-09 18:37

> at være den ulykkelige ejer af en Politiscanner....
>
> M.V.H....Benny..

Ja, det må være træls at lytte til det samme hele tiden. At dag ud og dag
ind høre på at:

Nej vi har ikke tid til at komme. Kan du ikke selv løbe efter
voldtægtsforbryderen. Vi sidder lige midt i en god film og en kop god kaffe
med citronmåne til
Nej, vi har ikke tid til at komme bare fordi der er nogen der skyder efter
dig. Du kan ringe når du ER blevet skudt. Desuden er vi ved at spise
citronmåne
Nej vi har ikke tid til at komme, bare fordi du har set nogle kravle ind ad
naboens vindue. Vi spiser citronmåner i øjeblikket. Kan du ikke ringe i
morgen?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-11-09 11:31

meddelelse news:4b082542$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> ad naboens vindue. Vi spiser citronmåner i øjeblikket. Kan du ikke ringe i

Hej Åge

Nej det meste af kommunikationen er vist elektronisk i dag....
Det gør det kedeligt.... Man skal jo ikke glemme, at dengang
havde selv rigtigt mange betjente, sans for humor )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 12:56

> [...]
> Det gør det kedeligt.... Man skal jo ikke glemme, at dengang
> havde selv rigtigt mange betjente, sans for humor )

Men idag fungerer politistationerne faktisk bare som kageindustriens
forlængede arm, i for, af cintronmåne-spisnings-institutter.

Hilsen Åge

Fra : Jensen

Dato : 22-11-09 14:07

On Sun, 22 Nov 2009 12:55:58 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>Men idag fungerer politistationerne faktisk bare som kageindustriens
>forlængede arm, i for, af cintronmåne-spisnings-institutter.

Tjah, her på Sjælland kalder vi politistationen for den Jyske Ambassade...

--
Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-09 15:15

> Tjah, her på Sjælland kalder vi politistationen for den Jyske Ambassade...

Har de åbent hver 4. mandag kl. 3-4 ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-11-09 12:25

meddelelse news:4b09477f$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Har de åbent hver 4. mandag kl. 3-4 ?
>
> Hilsen Åge

Nej, de står da aldrig tidligt op ))

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-11-09 12:25

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjah, her på Sjælland kalder vi politistationen for den Jyske Ambassade...
>
> --
> Thomas

Jo man det passer vel også meget godt, ovre hos jer halvsvenskere )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-11-09 12:24

meddelelse news:4b0926ca$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men idag fungerer politistationerne faktisk bare som kageindustriens
> forlængede arm, i for, af cintronmåne-spisnings-institutter.

Hej Åge

Tja, jeg har egentligt ofte undret mig...
Gennem de senere år, har de fleste Politifolk jeg har mødt,
været nogle ubehøvlede bæster, som man bestemt ikke ville
antage, var politifolk, hvis ikke lige, det var fordi de var i
uniform.... Og dem uden uniform, var langt værre....

Og hvad der så er endnu mere sørgeligt er, at det egentligt
viser sig, at de har mere brug for vores hjælp, end de selv
er villige til at yde den assistance, som de egentligt får deres
løn for at yde os... Ja ofte vælger de, slet ikke at komme.

Førhen, var en betjent, en mand man så op til... Og det var
helt normalt, at der også stod Politibetjent på hans dørplade.
Han forlod hjemmet i uniform, og kom hjem i samme.

I dag, forlader de hjemmet i civilt tøj, og tager hjem i civilt
tøj, og der står ikke Politibetjent på dørpladen....
Det forklarer vel stort set det hele....

Jeg er af en generation, med en enorm tiltro til autoriteterne.

En tiltro, som autoriteterne efterhånden, selv har aflivet....
Ikke engang onde tunger, men helt og holdent, dem selv.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-09 16:24

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-11-09 16:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> En tiltro, som autoriteterne efterhånden, selv har aflivet....
> Ikke engang onde tunger, men helt og holdent, dem selv.
>
> M.V.H....Benny..

Helt klart. Dansk politi er en skandale. De opfatter det som en belastning
at hjælpe folk som kalder på deres assistance. De vil hellere spise deres
citronmåner. Man undrer sig bare over at de kan få løn for ikke at rykke ud
når der er brug for det.
Jeg husker da vandaler hærgede en gade i København, væltede biler og
smadrede ruder, mens politifolk stod ved siden af og grinede. De turde ikke
gribe ind. Men spille fodbold med utilpassede indvandrer-unge er de helt
vilde med. De har de sagtens tid til. Og så hjem og spise citronmåner på
stationen.
Jeg kender også en der blev forfulgt af nogle ballademagere. Mens han
løb gennem Skive lykkedes det ham at få mobillos op af lommen og få kontakt
til politistationen. Mens han løb, bad dem om at hjælpe ham. Politiet sagde
sådan set bare, at de ikke sådan kunne komme at hjælpe, når han ikke vidste
om dem der løb efter ham, havde til hensigt at gøre ham noget. De løb jo
bare efter ham. Det var ikke nok til at de kunne rykke ud. Politiet satte
sig derefter til rette i lænestolene på politistationen og hævede deres
hyre, for at nægte at hjælpe folk.
Jeg kender også en der blev antastet i en gågade en sen nattetime. Det
var nogle fulde unge som virkede glade og muntre og klappede ham på
skuldrene og gjorde ved. Da de så var gået igen opdagede han at de havde
neglet hans nøgler i lommen. Det var en slags tricktyveri. Han var derfor
klar over at det nu var et spørgsmål om at komme hjem i en aller hulans
fart, inden de nåede at lave indbrud og hugge hans bil. Han løb derfor hen
på politistationen. Her fortalte han hvad der var sket og om politiet ikke
ville hjælpe ham hjem inden tricktyvene nåede frem og lave indbrud og hugge
bilen.
Hvad sagde politiet så? - tro det eller ej. Det er helt absurd. De
sagde, at de ikke bare kunne køre folk hjem og desuden sagde de, at at han
jo slet ikke vidste om de havde til hensigt at lave indbrud og hugge hans
bil. Han fortalte politiet at det jo nok var derfor de havde hugget hans
nøgler og at det var med at komme først hen på adressen og forhindre
kriminaliteten. Man burde kunne gætte sig til at der var et indbrud igang.
Men det gad politiet ikke høre mere om. Farvel.
Hvad blev resultatet så? - Johh, resultatet blev at der var indbrud i
hans hus da han kom hjem og bilen var væk. Det KUNNE politiet have
forhindret, men de gad ikke.
Politiet var dog så "flinke" at ringe til han dagen efter, for at fortælle
at hans bil var punkteret og holdt lige foran Rema1000 så folk ikke kunne
komme ind. Og at han måtte flytte den.
Politiet er en farce.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-09 09:46

meddelelse news:4b0bff7e$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> at hans bil var punkteret og holdt lige foran Rema1000 så folk ikke kunne

Tja, man kan jo kun sige, at de forstår virkeligt at gøre sig afholdt....

Jeg savner også fortidens betjente... Der var der somme tider en
brovtende idiot imellem, men de var undtagelser... De fleste var
helt ok... Jeg husker receptionisten på Hirtshals hotel....
Hun kunne ikke få hjælp... Betjentene kunne ikke forlade stationen.
De kunne IKKE finde nøglerne.... )))))))))))))))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-09 15:47

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det lader til at du er ekstremt glad for musik (schlager) og hører det
> konstant og uafladeligt

Jeg hører det langt fra konstant, men jeg hørert det stort set KUN.

> Men hvilket anlæg har du egentlig - er det High-End eller hvad ?

Lyden skal jo være ordentlig, så jeg bruger kun Grundig-radioer. Fra før de
gik fallit og blev opkøbt.

> Jeg tænker du må have noget ret godt, når du hører så meget musik.

Njaejjjjj, det er ikke stort, men i forhold til størelsen er det noget af de
bedste der kan fås lydmæssigt, altså af almindelige radio-mærker.

Grundig stereo hifi-radio i stuen
Pris 5.500 kr. for ca. 20år siden
http://www.rigpix.com/grundig/satellit400.htm

Grundig transportabel radio i køkken
Pris (hold nu fast) 4.500 kr. for ca. 20 år siden
Jo, man læste rigtigt "firetusinde femhundrede kroner" - Jeg har dog købt
den brugt for 800 kr. for ca. 10 år siden
Den går for at være en af verdens bedste transportable radioer. Enorm
fantastisk lydkvalitet og extrem atærk til at fange svage fm-stationer.
PS: Selv dengang var prisen uhørt høj. Men det var kvaliteten også.
http://www.rigpix.com/grundig/satellit400.htm

.................og hvad kører Per så med?

Hilsen Åge

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-11-09 16:32

Åge Halldorsson wrote:
> Grundig stereo hifi-radio i stuen
> Pris 5.500 kr. for ca. 20år siden
> http://www.rigpix.com/grundig/satellit400.htm

Du har sendt forkert link... ?

> [...]
> fantastisk lydkvalitet og extrem atærk til at fange svage fm-stationer.
> PS: Selv dengang var prisen uhørt høj. Men det var kvaliteten også.

DAMN der er dømt 80er med den radio Selv det analoge VU-meter har
"digitale" 7-segment tal stående på skalaen...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-09 17:00

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i meddelelsen

> Du har sendt forkert link... ?

ups

http://eshop-manuals.com/preview/Grundig/CCD_650_small_1.png

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-11-09 18:04

Åge Halldorsson wrote:

> "Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i meddelelsen

> ups
>
> http://eshop-manuals.com/preview/Grundig/CCD_650_small_1.png

Hvad med højttalere? Det er trods alt dem der laver lyden

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 19:15

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse

> DAMN der er dømt 80er med den radio Selv det analoge VU-meter har
> "digitale" 7-segment tal stående på skalaen...

Så tror pokker. På den støjsender kan man sgu da ikke høre forskel på
Rammstein og det seneste polka-hit fra Wuppertal :)

Fra : Max

Dato : 16-11-09 17:09

Hej Åge

> Lyden skal jo være ordentlig, så jeg bruger kun Grundig-radioer. Fra
> før de gik fallit og blev opkøbt.

Fallit er de nu aldrig gået, men Grundig blev stille og rolig overtaget
af Philips i årene fra 1979 til 1984, så dine radioer er lavet af
Philips med Grundig navn på. Satelitten er forøvrigt lavet i portugal.

--
Mvh Max

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-11-09 18:10

Max wrote:

> Fallit er de nu aldrig gået, men Grundig blev stille og rolig overtaget
> af Philips i årene fra 1979 til 1984, så dine radioer er lavet af
> Philips med Grundig navn på. Satelitten er forøvrigt lavet i portugal.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grundig

Grundig AG declared bankruptcy in 2003, selling its satellite equipment
division to Thomson.

Fra : Max

Dato : 16-11-09 18:19

Hej Esben

> http://en.wikipedia.org/wiki/Grundig
>
> Grundig AG declared bankruptcy in 2003, selling its satellite
> equipment division to Thomson.

På det tidspunkt sad Philips på 100% af aktierne.

--
Mvh Max