Syn og skøn efter renovering
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-11-09 02:02

Hejsa

Jeg har fået lavet nyt tag/tagrender etc
I den forbindelse er der en del mangler - selvfølgelig skulle man
næsten sige

Jeg har blandt andet en tagrende hvor faldet er forkert
Man har så monteret et ekstra nedløbsrør og det bevirker at jeg får
vand fra en tagflade på ca 25-30kvm ned på en tilbygning hvor der er
fladt tag - det er jeg ikke så forfærdelig interesseret i da der
kommer til at stå en del ekstra vand på det flade tag under kraftigt
regnvejr - der er kun et afløb derfra

Håndværkeren er af den overbevisning at rendejernene er bukket korrekt
i forhold til huset og det er huset der er skævt - måske rigtigt da
huset er fra sidst i '40erne
Tagrenden til den anden har rigtigt fald og huset sådan set udefra
virker ikke skævt og der er heller ikke noget der tyder på game
sætningskader etc såehh - ja jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige :(

Anyways hvordan er fremgangsmåden nu hvor det lissom er påstand mod
påstand

Det er uomtvisteligt at vandet løber den forkerte vej - jeg har været
deropppe med en haveslange og kan se at der 2-3 cm vand i den
"forkerte" ende og der er stadig tørt hvor det skulle rende ud

- Peter

Fra : Menabra

Dato : 16-11-09 10:47

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> deropppe med en haveslange og kan se at der 2-3 cm vand i den
> "forkerte" ende og der er stadig tørt hvor det skulle rende ud

Hej

Tagenden skal naturligvis have fald mod nedløbsrøret, uanset hvor skævt
huset end måtte være.
Du kan læse her på side 3 :
http://www.lindab.dk/dokumenter/TR_Montage_Rainline.pdf
Du skal naturligvis forlange arbejdet udført korrekt.
Kan I ikke blive enige om det og er han med i Byg Garanti
Vejledning her :
http://www.byggaranti.dk/til+forbrugere/byggeriets+anken%c3%a6vn

mvh
Menabra

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-11-09 03:07

Menabra skrev

> Tagenden skal naturligvis have fald mod nedløbsrøret, uanset hvor skævt
> huset end måtte være.

Jo det mener jeg jo også :)

En tanke kan man komme til at ændre faldet i forbindelse montering af
nedløbsrør?
Det rigtige nedløbsrør er monteret i en y-forgrening - dvs to
forskellige nedløbsrør (fra tag samt udhus) bliver samlet til eet rør

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-11-09 03:14

Menabra skrev

> Kan I ikke blive enige om det og er han med i Byg Garanti

Jow jow han er med i Byg Garanti samt DTS

- Peter