Dørlås Passat
Fra : ABJ

Dato : 15-11-09 15:23

Førersidedøren på min Passat 2006 kan pludselig ikke åbnes udefra, det føles
som om låsemekanismen ikke fungerer, men man kan tydeligt høre at
centrallåsen klikker i døren.

Man kan heller ikke låse op med nøgle.

Indefra fungerer det OK.

Jeg har en gang tidligere haft samme problem, men da holdt det op ved at jeg
låste op og i med kontakterne i døren.

Er der nogen af jer der har et godt råd, eller skal jeg til at skille døren
ad?

Hilsen Aksel

Fra : P

Dato : 15-11-09 15:56

On Sun, 15 Nov 2009 15:22:52 +0100, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

> [...]
>låste op og i med kontakterne i døren.
>
>Er der nogen af jer der har et godt råd, eller skal jeg til at skille døren

Har du prøvet at åbne den med fjernbetjeningen?

/P

Fra : ABJ

Dato : 15-11-09 16:53

"P" <noone@dk.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at åbne den med fjernbetjeningen?
>
> /P

Ja, det har jeg.

Fra : Armand

Dato : 15-11-09 18:31

P skrev:

> Har du prøvet at åbne den med fjernbetjeningen?

Når der skrives: 'Man kan HELLER ikke låse op med nøgle', hvad tror du
så der er forsøgt af metoder?

--
Armand.

Fra : P

Dato : 15-11-09 20:20

KLIP
>Når der skrives: 'Man kan HELLER ikke låse op med nøgle', hvad tror du
>så der er forsøgt af metoder?

Gør det ondt at gå i så små sko

/P

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 17:58

ABJ skriver:

> Er der nogen af jer der har et godt råd, eller skal jeg til at skille døren
> ad?

Har du smurt dørlåsen

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 15-11-09 18:08

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> ABJ skriver:

> Har du smurt dørlåsen
>
> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Nej, jeg det har jeg ikke, skal man det? og hvordan?
Jeg bruger normalt kun fjernbetjeningen, Passaten har kun en nødnøgle.

Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 19:21

ABJ skriver:

> Nej, jeg det har jeg ikke, skal man det? og hvordan?

Det er ikke selve cylinderen, men lukke/låsebeslag der skal smøres.

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 15-11-09 22:03

> ABJ skriver:

> Det er ikke selve cylinderen, men lukke/låsebeslag der skal smøres.

Som jeg skrev i første indlæg fungerer det fint indefra, det udvendige
håndtag fløes ligesom når der er låst.

Det startede pludselig i går.

Hilsen Aksel

Fra : Allan F

Dato : 16-11-09 13:00

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg låste op og i med kontakterne i døren.
>
> Er der nogen af jer der har et godt råd, eller skal jeg til at skille

Jeg har en magen til, og da jeg havde haft den i mindre end et år, faldt
batteriet sammen. Så virkede fjernbetjeningen ikke, og sjovt nok virkede
nødnøglen heller ikke, til stor forundring for værkføreren hos SMC. Efter de
havde brudt døren op, og skiftet batteriet, fik jeg at vide, at det
udvendige dørhåndtag ikke virkede, og de havde ikke reservedele til den før
ugen efter. Jeg måtte rulle vinduet ned med fjernbetjeningen, når jeg skulle
ind af døren, og ellers huske at rulle vinduet ned inden jeg steg ud, hvis
jeg efterlod nøglen i tændingen.

Men de fik det fikset. På garantien. Det var en lille dims, de havde
ødelagt, og det tog omkring 20 minutter at lave.

Allan F

Fra : ABJ

Dato : 16-11-09 21:48

> [...]
>
> Men de fik det fikset. På garantien. Det var en lille dims, de havde
> ødelagt, og det tog omkring 20 minutter at lave.

Jeg kan låse de andre døre op med fjernbetjeningen, så det er tilsyneladende
ikke samme problem, anyway, af en eller anden grund fungerer låsene i dag,
så jeg må se hvor længe det holder.

Tak til dig og andre for jeres forsøg.

Hilsen Aksel

Fra : Mogens

Dato : 16-11-09 22:02

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen news:4b01ba69$0$56782

> Jeg kan låse de andre døre op med fjernbetjeningen, så det er
> tilsyneladende ikke samme problem, anyway, af en eller anden grund
> fungerer låsene i dag, så jeg må se hvor længe det holder.

Sådan er det at eje en VAG. Her til morgen var min bil igen åben, da jeg
skulle afsted - og jeg ved 100%, at den blev låst om aftenen. Jeg skal
åbenbart leve med et ustabilt låsesystem :-/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-11-09 01:08

Mogens wrote:
> [...]
> jeg skulle afsted - og jeg ved 100%, at den blev låst om aftenen. Jeg
> skal åbenbart leve med et ustabilt låsesystem :-/

Har du fået kodet system sådan at hvis du utilsigtet kommer til at låse den
op via remote, låser den igen inden for et minuts penge, hvis ingen døre
åbnes?

For det lyder da unægtelig som noget i den retning.

Sikker på du ikke går og trykker på fjernbetjingsknappen`?

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 17-11-09 06:22

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Har du fået kodet system sådan at hvis du utilsigtet kommer til at låse
> den op via remote, låser den igen inden for et minuts penge, hvis ingen
> døre åbnes?

Ja

> Sikker på du ikke går og trykker på fjernbetjingsknappen`?

Jeg er helt oppe på dupperne, når jeg låser bilen.
Alle forhold bliver taget - uden undtagelse,

Fra : T. Hartung

Dato : 22-11-09 11:41

> [...]
> Førersidedøren på min Passat 2006 kan pludselig ikke åbnes udefra, det
> føles som om låsemekanismen ikke fungerer, men man kan tydeligt høre at

Det der er sket er - at du trak i dørhåndtaget samtidig med at du låste op
via fjernbetjeningen - du havde lidt for travlt - og så sker der "et eller
andet" inde i låsemekanismen. - jeg har selv prøvet det et par gange.

Ved ikke om du nu har fået det løst - men ellers skal du trække dørgrebet ud
("lukke op") mens du via fjernbetjeningen lås op/låser døren - slip så
dørgrebet igen og lås bilen op.

Nogle gange skal det gøres et par gange før det virker og nogen gange i
"omvendt rækkefølge" sådan har jeg klaret problemet hos mig.

Nu venter jer lige et ekstra 1 sek. inden jeg trækker i dørhåndtaget mens
bilen låser "færdigt" op. Det er ikke bilen der fejler noget det er desværre
os bruger der er lidt for utålmodige )

--
mvh.
T. Hartung

Fra : ABJ

Dato : 22-11-09 12:18

"T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bilen låser "færdigt" op. Det er ikke bilen der fejler noget det er
> desværre os bruger der er lidt for utålmodige )

Tak for tippet, problemet havde løst sig, men kom igen, anden gang skete det
ved at jeg tog i håndtaget lige efter at jeg havde trykket "lås".

Jeg prøver dit råd hvis det sker igen.

Hilsen Aksel