Opbevaring/overvintring af liljeløg
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-11-09 10:35

Jeg har fået en del liljeløg foræringe af en som har tømt nogle
terassekrukker. Løgene har jeg således i opgravet stand.

Skal jeg sætte dem i køkkenhaven og vente med at flytte dem til blivende
sted til foråret, da jeg p.t. ingen ledige bede har, eller kan jeg blot
opbevare dem som de er, mørkt og køligt?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter

Dato : 24-11-09 11:49

Jeg ville skynde mig at grave dem ned i jorden, så de ikke ligger for varmt
og enten tørrer ud eller begynder at spire.
Se f.eks her:

http://www.havenyt.dk/forum/prydhaven/723.html

Forskellige liljer skal helst ned i forskellige dybder, så det er bedst hvis
du ved hvilken slags
der er tale om.

mvh.
- Peter, minhavekalender.dk