Fornuftig diesel familiebil
Fra : tiper

Dato : 14-11-09 13:09

Hej NG. Er kommet til den konklusion, at diesel er vejen frem for mit
vedkommende. Kører + 20.000km om året, så der er en del økonomi i det
også.
Kravet er en rummelig bil, hvor der er plads til barnevogn, og af
nyere dato (2006 og frem).

Har kig på en Berlingo/Partner 1,6 HDI. Sådan set en ganske fin vogn,
men føles dog ganske skabet og plastic belagt når man sidder i den.
Pladsen og udsynet er det største plus, men tror jeg med tiden vil
mangle køreglæde i den.

C5 med samme motor, i enten st.car eller hatcback er også med i
overvejelserne. Det er en stor bil, og byder på køreglade og komfort i
en overlegen grad. Men kan den blive et dyrt bekendtskab?

Megane Scenic II 1,5dci er også med på holdet. Har endnu ikke fundet
en i nærheden jeg kunne se nærmere på, så ved ikke andet om den, end
det er en ganske pæn bil og med ganske fornuftigt udstyr. Tror også
den byder på mere køreglæde end Berlingo/Partner. Men hvordan er
pladsen i den?

Alle fre biler er opgivet til +18km/l. Kan det holdes med
hverdagskørsel?

En Focus 1,6TDCI er også i spil. Plusset ved den er god omtale, og
generelt meget få fejl. Den har plads nok, og ganske godt udstyr.
Minusset er, at svigerfar har sådan en, og så føles den faktisk
billig. Finishen synes jeg ikke er god, og samlingerne i paneler mv.
er skæve og gaber. På det punkt er min nuværende Chevrolet Nubira
bedre bygget.
Ved så af svigerfars erfaring, at 20km/l er en mulighed. Han har over
1,5år ligget på 21km/l.

Mit budget hedder 140.000,- så bilerne har kørt 80-150.000km. Det
skræmmer mig sådan set ikke, da en bilmotor idag burde holde
+500.000km uden store problemer.

Men er der nogen af dem jeg skal holde mig fra, og hvilke har jeg
glemt??

Mvh
Jesper

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-09 21:19

On Sat, 14 Nov 2009 12:08:46 -0800 (PST), tiper
<tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

<...>

Du har åbenbart kigget dig godt omkring. Hvis du kan indskrænke
pladsbehovet en anelse, har jeg set en 2007 Grande Punto 1.3 JTD til
75000. Den havde ikke kørt skræmmende langt (årsagen til manglende tal
er at det er noget jeg svagt husker som 120000 - uden ansvar)
Jeg har set et par Grande Punto JTD 2007 til 100K. Og hvis du vil give
50 K for min 2002 Punto JTD med 230k på klokken så har vi en handel
)

Fra : tiper

Dato : 14-11-09 13:56

On 14 Nov., 21:18, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Jeg har set et par Grande Punto JTD 2007 til 100K. Og hvis du vil give
> 50 K for min 2002 Punto JTD med 230k på klokken så har vi en handel

Pak du en 3 årig og dennes klapvogn ned i den, derefter et mindre barn
og barnevogn. Tasker og udstyr til en forlænget weekend. Kan det være
i en Punto snupper jeg den gerne.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-09 22:04

On Sat, 14 Nov 2009 12:55:55 -0800 (PST), tiper
<tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

>Pak du en 3 årig og dennes klapvogn ned i den, derefter et mindre barn
>og barnevogn. Tasker og udstyr til en forlænget weekend. Kan det være
>i en Punto snupper jeg den gerne.

Jamen, bare kom med virkeligheden - jeg er alene i bilen til hverdag,
og har i værste fald fruen med )

Fra : Ralph Køster

Dato : 14-11-09 22:57

Jeg har en Citroen C4 og den har jeg kørt i siden 1 Maj.
Den har kørt 25.000 siden jeg fik den uden nogle problemer.
Gennemsnitsforbruget ligger på ca. 18,5 km/l men jeg kører også primært
motorvej.
Har 73 km hver vej til arbejde og de 63 km er motorvej.
Farten er mellem 110 og 140 kmt.
Motoren er 110 HK Hdi 1,6
Ud over at den har et godt centralt speedometer, så er der et fantastisk lys
på bilen.
Min er uden Xenon skal jeg lige pointere og det imponerer mig stadig.

SÅ jeg kan godt anbefale en C3-C4 eller den lidt dyrere og pisse flotte C5.

Ralph.

Fra : AS

Dato : 15-11-09 11:05

"Ralph Køster" <Get@grip.now> wrote in message

> SÅ jeg kan godt anbefale en C3-C4 eller den lidt dyrere og pisse flotte
> C5.

I hvert fald C3 vil jeg ikke anbefalle. Jeg kender 2 biller i kredsen, hvor
komputer skulle skiftes, fordi den var død. Heldigvis, det var under garanti
perioden, ellers skulle koste mellem 20 og 30kDKK. Desværre, i en af dem
skulle skiftes 2 gange. Det siger vel noget om pålidelighed...

Fra : PMH

Dato : 15-11-09 10:06

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Pak du en 3 årig og dennes klapvogn ned i den, derefter et mindre barn
>og barnevogn. Tasker og udstyr til en forlænget weekend.

Har hørt lidt om, at DSB sælger ud af deres udtjente turistbusser..
Med lidt snilde har du let den ombygget til dine behov..

PMH

Fra : N/A

Dato : 15-11-09 18:04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-09 23:29

tiper skriver:

> Pak du en 3 årig og dennes klapvogn ned i den, derefter et mindre barn
> og barnevogn. Tasker og udstyr til en forlænget weekend. Kan det være
> i en Punto snupper jeg den gerne.

Hov hov, det var ikek kravene i første indlæg.

Ellers havde jeg skrevet en Golf V.

Klaus

Fra : tiper

Dato : 15-11-09 01:50

On 14 Nov., 22:57, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> [...]
> Min er uden Xenon skal jeg lige pointere og det imponerer mig stadig.
>
> SÅ jeg kan godt anbefale en C3-C4 eller den lidt dyrere og pisse flotte C5.

C3 & 4 er for små til "en rummelig familiebil". Vi har en Nubira
st.car nu, og skal ikke ned i størrelse. Men den C5 vi har kigget på
er jo med samme motor, så kommer nok også op på de 18km/l

Fra : tiper

Dato : 15-11-09 01:50

On 14 Nov., 23:28, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> tiper skriver:

> Hov hov, det var ikek kravene i første indlæg.

Nej, men der står en rummelig familiebil med plads til barnevogn...

Fra : N/A

Dato : 17-11-09 21:25

Fra : TDN

Dato : 15-11-09 13:17

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Køb en Octavia Diesel, der er plads, 20 km/l og kvalitet.

Så slipper du også for prædikatet "Berlingomand" = Tabermand, hvis du ser
DR2 "Hjælp min kone er skidesur" så ved du hvad jeg mener.

Mvh
Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-09 14:01

> Har kig på en Berlingo/Partner 1,6 HDI. Sådan set en ganske fin vogn,
> men føles dog ganske skabet og plastic belagt når man sidder i den.

Den 1,6HDI er også en perle. Fornuftig trækkraft og rimligt lavt forbrug.

> C5 med samme motor, i enten st.car eller hatcback er også med i
> overvejelserne. Det er en stor bil, og byder på køreglade og komfort i
> en overlegen grad. Men kan den blive et dyrt bekendtskab?

Vi har en 2007'er og kan se at værditabet for os vil være meget stort hvis
vi skulel sælge nu ... Men det betyder jo så omvendt at du nok vil kunne
finde en til en god pris. Vi kører mange korte ture og vores snit er således
kun 16,5km/l over 60000km.

Vi kiggede også på:

Peugeot 307 SW (med samme motor). Det er en lidt mindre bil end c5'en og
knap så komfortabel. Men den flexible indretning og glastaget opvejer det
tildels ... (Men væsenligt bedre at køre i end berlingo/partner)
På papiret kører en 307'er lidt længere literen end en c5 og det skal nok
også passe i praksis da den er lettere

Opel new astra er meget lig 307'eren i størrelse. Måske en lidt overset bil
hvor prisen kunne være god ?

Mazda 5 - Også en praktisk bil, og skydedørene er vi andre glade for (færre
buler fra bagsæde børn ...)

Fra : Mogens

Dato : 15-11-09 15:13

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> tildels ... (Men væsenligt bedre at køre i end berlingo/partner)
> På papiret kører en 307'er lidt længere literen end en c5 og det skal nok

Jeg har haft sån en 307 1.6 HDI st car - kanonbil, hvor man motoren passer
perfekt til bilens størrelse (jeg havde også en 407 SW med samme motor, men
407'eren er for stor/tung til motoren). Nu hvor jeg kører TDI 16V (og ikke
8V), mærker jeg tydeligt forskellen i motorkultur (HDI/TDI). En HDI er
_langt_ blødere end en TDI !

Fra : tiper

Dato : 15-11-09 06:22

> Køb en Octavia Diesel, der er plads, 20 km/l og kvalitet.
>
> Så slipper du også for prædikatet "Berlingomand" = Tabermand, hvis du ser
> DR2 "Hjælp min kone er skidesur" så ved du hvad jeg mener.

En octavia i den prisklasse overskrider alderskravet. Desuden synes
jeg ikke om 1,9tdi motoren. Den er rå og ukultiveret sammenlignet med
en moderne common-rail.
Og prædikat er jeg ganske ligeglad med. Bruger ikke en bil som et
manifest. I så fald ville jeg heller ikke have den bil jeg har nu.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-09 15:02

> Og prædikat er jeg ganske ligeglad med. Bruger ikke en bil som et
> manifest. I så fald ville jeg heller ikke have den bil jeg har nu.

Så er der ingen tvivl om at du får mest plads i en berlingo ...

> men tror jeg med tiden vil mangle køreglæde i den.

Tror du kommer meget hurtigt dertil. Bare det at du omtaler køreglæde gør
nok at det ikke er det rette valg alligevel ...

/A

Fra : TDN

Dato : 16-11-09 17:26

> [...]

Og prædikat er jeg ganske ligeglad med. Bruger ikke en bil som et
manifest. I så fald ville jeg heller ikke have den bil jeg har nu.

Husk så lige at HDI med 109 hk ikke kan tåle korte ture. Har bilen kun kørt
korte ture, kan ventilstammerne sode til og hele topstykket skal af for at
renovere ventilstyrerne, det er dyrt. HDI motorernes partikelfilter kan også
kokse til ved småture. Derudover har HDi'er fået nedsat serviceintervallet
til 20.000 km/en gang årligt da motoren sviner olien så meget til at
smøreevnen er utilstrækkelig ved de oprindelige km. 30.000 hvilket har
forårsaget afbrændte turboladere. Så HDi træerne vokser ikke ind i himlen

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 17:54

tiper skriver:

> Nej, men der står en rummelig familiebil med plads til barnevogn...

Som fint kan være en VW Golf.

Sådan har vi da klaret os - og barnevognen er altså intet problem:
http://moppe.dk/bvg.html

Klaus

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-11-09 18:04

> tiper skriver:

> Som fint kan være en VW Golf.
>
> Sådan har vi da klaret os - og barnevognen er altså intet problem:
> http://moppe.dk/bvg.html
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

hej
nej ingen problem vis man vil skille det hele af hver gang

mvh om jensen

Fra : Mogens

Dato : 15-11-09 18:07

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> nej ingen problem vis man vil skille det hele af hver gang...

Hér i huset kørte vi Volvo st car dengang. Så kunne man have barnevognens
understel i den ene side, "kassen" i den anden side og stadig hele familien
inkl. svigermor på bagsædet :)

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 18:17

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hér i huset kørte vi Volvo st car dengang. Så kunne man have barnevognens
> understel i den ene side, "kassen" i den anden side og stadig hele
> familien inkl. svigermor på bagsædet :)

Jep, Golf'en er nu engang for lille! Det vil i min verden være et KÆMPE
irritationsmoment, hver ENESTE gang at skulle skille hele skidtet ad.
Ligesom det er en umlighed at pakke BÅDE en barnevogn OG en klapvogn ned i
Golf'en...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-11-09 18:26

> [...]
> irritationsmoment, hver ENESTE gang at skulle skille hele skidtet ad.
> Ligesom det er en umlighed at pakke BÅDE en barnevogn OG en klapvogn ned i

Man kan jo også bare sætte tagbøgler på, og sådan en Golf har vidst også et
rummeligt handskerum - tror sagtens der kan være en pakke Libero uden
problemer...

Mvh
Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 18:43

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen

> Man kan jo også bare sætte tagbøgler på, og sådan en Golf har vidst også
> et rummeligt handskerum - tror sagtens der kan være en pakke Libero uden
> problemer...

Hvem helv*** gider rode med en tagboks???
Gider ikke når jeg kører på ferie, så da slet ikke i hverdagen. Derudover
ser det ud ad helv*** til, ligesom det koster en bunke brændstof. Og
hvorfor også, når der nu findes masser af biler, med udemærket plads,
hvorfor så lade sig begrænse...?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 19:20

"Henrik B." skriver:

> Jep, Golf'en er nu engang for lille!

Nej

> Det vil i min verden .....

Se det er noget helt andet, men nu findes der også andet end din verden.

Mine forældre kunne klare sig med en Simca 1100, svigermekanikken
transporterede sig rundt med 2 børn i en Mascot.

En kollega nappede 3 børn med udstyr i en 91'er Corolla, en anden havde
problemer emd 1 barn og en Passat stationcar (ikke den nyeste model, men
den med masser af bagagerum.

Det vil i min verden (for nu at blive ved talemåden) være et KÆMPE
irritationsmoment, hver ENESTE gang at skulle køre i en stationcar.

> Ligesom det er en umlighed at pakke BÅDE en barnevogn OG en klapvogn ned i
> Golf'en...

Nej. Det har vi såmænd også gjort.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 19:27

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Se det er noget helt andet, men nu findes der også andet end din verden.

Det er jo dét vi hver især taler ud fra - ik' Klaus? Det glemmer rigtig
mange debatører ofte...

> Mine forældre kunne klare sig med en Simca 1100, svigermekanikken
> transporterede sig rundt med 2 børn i en Mascot.

Og? Relevans? Vi lever ikke i 70'erne, hvorfor sammenligningen er
ligegyldig. Desuden er jeg jo ligeglad med at nogle kramper 5 mennesker
sammen i en Ford Ka. Det er IKKE hvad jeg vil byde min familie - specielt
med så mange alternativer.

> En kollega nappede 3 børn med udstyr i en 91'er Corolla,

Dér er jeg også - dog mod min vilje...

> Det vil i min verden (for nu at blive ved talemåden) være et KÆMPE
> irritationsmoment, hver ENESTE gang at skulle køre i en stationcar.

Så køb en Superb! )

> Nej. Det har vi såmænd også gjort.

Ikke uden at slippet skidtet ad...
Og nej, jeg køber ikke klapvogn efter at den SKAL kunne pakkes i bilen. Jeg
køber min bil stor nok til at kunne have det hele med - uden at skulle skele
til, hvor meget barnevognen evt. kan komprimeres..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 19:43

"Henrik B." skriver:

> Det er jo dét vi hver især taler ud fra - ik' Klaus? Det glemmer rigtig
> mange debatører ofte...

Ja, det gør både du og jeg....

> Så køb en Superb! )

Til hvad?

Jeg har fået en bil der og passer til mit behov.
Desuden finder jeg den langt pænere end en Superb.

> Ikke uden at slippet skidtet ad...

Slippet?

> Og nej, jeg køber ikke klapvogn efter at den SKAL kunne pakkes i bilen. Jeg
> køber min bil stor nok til at kunne have det hele med - uden at skulle skele
> til, hvor meget barnevognen evt. kan komprimeres..

Jeg gjorde det modsatte. Jeg vil ikke have en stationcar.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 19:46

> Slippet?

Skille...

> Jeg gjorde det modsatte. Jeg vil ikke have en stationcar.

Som jeg har det med små biler...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 15-11-09 18:04

Fra : tiper

Dato : 15-11-09 13:23

On 15 Nov., 17:54, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> tiper skriver:

> Som fint kan være en VW Golf.
>
> Sådan har vi da klaret os - og barnevognen er altså intet problem:http://moppe.dk/bvg.html

Hvis du læste mine indlæg igennem kunne du komme med noget
konstruktivt.
Som skrevet har vi en Nubira nu, og vi skal ikke ned i størrelse.
Jeg bryder mig som tidligere nævnt heller ikke om TDI motorne, da de
IMO er gammeldags og ukultiveret, især sammenlignet med en moderne
commonrail. Og når (ikke hvis) de går istykker, er de dyre.
Men hvis du vil have mig over i en golf, så find lige en fra 2006
eller nyere, der ører på diesel, men ikke tdi motoren, og den skal som
min. være af samme størrelse som min nuværende.
Hvis ikke, så drop golfsnakken, for når nu en berlingo er på tale, så
vil en Golf jo aldrig kunne tilbyde noget i nærheden deraf.

/
Jesper

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 22:07

> Hvis ikke, så drop golfsnakken, for når nu en berlingo er på tale, så
> vil en Golf jo aldrig kunne tilbyde noget i nærheden deraf.

Jeg er generelt enig i dine betragtninger, men at du overhovedet kan
overveje en "Bingo" bil, undrer ligeledes mig...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 17-11-09 21:25

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 23:42

tiper skriver:

> Hvis du læste mine indlæg igennem kunne du komme med noget
> konstruktivt.

Du lagde ud med et sæt parametre som du konstant ændrer......

> Jeg bryder mig som tidligere nævnt heller ikke om TDI motorne,

Hvilket du heller ikke lagde ud med.

> Og når (ikke hvis) de går istykker, er de dyre.

Og når månen er lavet af grøn ost, så er den også dyr.

> Hvis ikke, så drop golfsnakken, for når nu en berlingo er på tale, så
> vil en Golf jo aldrig kunne tilbyde noget i nærheden deraf.

Korrekt, der skal du over i en Caddy.....
http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Caddy
Men så længe du vægter lyden af motoren større end en pæn bil og
sikkerhed i tilfælde af uheld, så nup du bare en "flutecontainer".

Klaus

Fra : tiper

Dato : 16-11-09 01:41

On 15 Nov., 23:41, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> tiper skriver:

> Du lagde ud med et sæt parametre som du konstant ændrer......

Ja, men de var klarlagt inden dit sidste golf-indlæg.

> Hvilket du heller ikke lagde ud med.

Nej, men igen var det sagt inden dit golfindlæg.

> Og når månen er lavet af grøn ost, så er den også dyr.

Ja sandheden er ilde hørt...

> Korrekt, der skal du over i en Caddy.....http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Caddy
> Men så længe du vægter lyden af motoren større end en pæn bil og
> sikkerhed i tilfælde af uheld, så nup du bare en "flutecontainer".

Og endnu et bevis på du ikke læser indlæg. Som skrevet tidligere
hedder det senest årgang 2006 og maks 140.000,-
Find lige den caddy til mig der.
Og jeg tillægger en god motor langt større værdi end designet.

/
Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-09 14:20

tiper skriver:

> Nej, men igen var det sagt inden dit golfindlæg.

Hvilket var det jeg kommenterede på.

> Ja sandheden er ilde hørt...

Hvilken sandhed?

> Og endnu et bevis på du ikke læser indlæg. Som skrevet tidligere
> hedder det senest årgang 2006 og maks 140.000,-
> Find lige den caddy til mig der.

Jeg vil ikke engang anbefale nogen at købe en Caddy, magen til
"skodkøretøj" skal man kigge længe efter.

> Og jeg tillægger en god motor langt større værdi end designet.

Så kan du netop købe dig en VW med TDI motor, frem for en "bovlam" HDI.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 17-11-09 21:25

> Jeg vil ikke engang anbefale nogen at købe en Caddy, magen til
> "skodkøretøj" skal man kigge længe efter.

Hey, min medarbejder fik sin ny Caddy idag, og han siger, den er super og
går rigtig godt - 180 km/t er ingen problem

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-09 21:36

> Hey, min medarbejder fik sin ny Caddy idag, og han siger, den er super og
> går rigtig godt

Vi mennesker er nu engang sådan indstillet, at vi sjældent indrømmer det,
hvis vi har truffet en beslutning, som måske ikke liiiige er den bedste...
)
Jeg må give Klaus ret - Caddy kører ringe. Og det bliver specielt klart, når
man har prøvet en Touran.

> - 180 km/t er ingen problem

Hvilket jo ikke siger en skid. Jeg kender masser af møgbunker, som kan rende
180 km/t.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 17-11-09 21:41

> [...]
> når man har prøvet en Touran.
> Hvilket jo ikke siger en skid. Jeg kender masser af møgbunker, som kan

Rolig nu :)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-09 22:05

> Rolig nu :)

Er skam heeeelt rolig.....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-11-09 21:52

Isang tao pinangalanan, Mogens nagsulat:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

>Hey, min medarbejder fik sin ny Caddy idag, og han siger, den er super og
>går rigtig godt - 180 km/t er ingen problem

Hvor stærk kører den så, når han skifter op til tredie gear?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-11-09 22:26

Mogens skriver:

> Hey, min medarbejder fik sin ny Caddy idag, og han siger, den er super og
> går rigtig godt - 180 km/t er ingen problem

Der er jo nogle der er tilfredse med lidt

Så er der andre der bliver nødt til at købe sig en "Pårse"

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 17-11-09 22:44

> Hey, min medarbejder fik sin ny Caddy idag, og han siger, den er super og
> går rigtig godt - 180 km/t er ingen problem

Håber den er med sideruder bagi i højre side ...

/A - der for et par år siden ramlede sammen med en mobilsnakkende svensker
der lavede højresving over en spærreflade i netop en caddy. Og det var ikke
første gang hans højreside skulle udbedre, for da jeg "mødte" ham var højre
side hvis mens den på hans hjemmeside havde firmareklamer på begge sider ...
Åbenbart meget dårligt udsyn som lille kassevogn ...

Fra : tiper

Dato : 16-11-09 12:23

> Jeg vil ikke engang anbefale nogen at købe en Caddy, magen til
> "skodkøretøj" skal man kigge længe efter.

Det er så dine ord. Jeg har ikke nævnt noget om dens egenskaber, bare
at den ikke lever op til alder og priskravet.
Men hvis det er et "skodkøretøj" kan jeg da godt undre mig over du
foreslog den før.

> Så kan du netop købe dig en VW med TDI motor, frem for en "bovlam" HDI.

Ja der tager du så fejl igen.

Fra : tiper

Dato : 16-11-09 12:24

> [...]
> smøreevnen er utilstrækkelig ved de oprindelige km. 30.000 hvilket har
> forårsaget afbrændte turboladere. Så HDi træerne vokser ikke ind i himlen

Se det vidste jeg ikke. Så tak.
Er gælder det samme for Focus, der jo også kører med PSA motoren?

Fra : TDN

Dato : 16-11-09 21:09

> [...]

Se det vidste jeg ikke. Så tak.
Er gælder det samme for Focus, der jo også kører med PSA motoren?

Det nævnte er fra brugtbilstest og primært fra Peugeot, men mon ikke Ford
har de samme problemer med HDI'en. På Ford Focus omtales primært skift af
EGR ventilen på 1.6 TCDI.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-09 23:51

tiper skriver:

> Det er så dine ord. Jeg har ikke nævnt noget om dens egenskaber, bare
> at den ikke lever op til alder og priskravet.
> Men hvis det er et "skodkøretøj" kan jeg da godt undre mig over du
> foreslog den før.

Jeg foreslog den ikke til dig, jeg fortalte at VW har en lignende bil
kaldet Caddy.

> Ja der tager du så fejl igen.

Nope.

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-09 23:52

tiper skriver:

> Er gælder det samme for Focus, der jo også kører med PSA motoren?

Focus er markant anderledes. HDI'en har eksempelvis bundtræk. Samme
motor med Ford motorstyirng larmer og har intet under 2000 rpm.

Klaus