Kia picanto sikringsboksen hvor?
Fra : Dak

Dato : 14-11-09 18:34

Hvor sidder sikringsboksen på en picanto? Skal have fat i
cigaretstik-sikringen. Og hvad bruger den sikring i amp? ved hellere
ikke om den har to eller en boks. Får den ind i løbet af natten, så vil
helst ikke rode i for lang tid i mørket.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-09 20:14

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> om den har to eller en boks. Får den ind i løbet af natten, så vil helst

Iflg. instruktionsbogen sidder sikringen til cigarettænder, bag en lille
klap/lem i det lille rum over der hvor man åbner motorhjelmen.
Det er i øvrigt en 15a sikring.

Mvh

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-09 23:27

Dak skriver:

> Hvor sidder sikringsboksen på en picanto? Skal have fat i
> cigaretstik-sikringen.

Står det ikek i instruktionsbogen?

> Og hvad bruger den sikring i amp?

Forhåbentligt ingenting. Strømmen løber igennem den.....

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-09 00:19

> Klaus

Jeg tror at hvis spørgeren havde adgang til instruktionsbogen - så var det
tjekket.
Som skrevet "kommer" bilen ind i nat så der er nok ikke adgang til bogen.
Strømmen løber igennem sikringen ..... Ja det gør den - men tror du ikke
spørger er ville vide hvilken størrelse der skulle sættes i evt ?

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du svarer på sådanne indlæg.
Der er overhovedet intet af det du svarer som spørger kan bruge til noget
som helst.

Hvis det så bare var denne ene gang du ikke bidrog med noget men det sker jo
ret ofte og i flere grupper.
Nå men så fik jeg afløb og så fik jeg lavet et indlæg som slet ikke hører
til i denne gruppe.

Egentligt ville jeg bare høre dig om du ikke kan se at dit indlæg ikke er
til nogen hjælp her ?

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 00:35

"Allan Rath Møller" skriver:

> [...]
> Strømmen løber igennem sikringen ..... Ja det gør den - men tror du ikke
> spørger er ville vide hvilken størrelse der skulle sættes i evt ?

Spørger kunne måske få bilens ejer til at tjekke instruktionbogen.....

> Hvis det så bare var denne ene gang du ikke bidrog med noget men det sker jo
> ret ofte og i flere grupper.

Ja, helt klart. Nu har jeg indtil videre smidt 67 indlæg i denne gruppe
i denne måned, altså var de 35 af dem nogle der "ikke bidrog til noget"?

> Nå men så fik jeg afløb og så fik jeg lavet et indlæg som slet ikke hører
> til i denne gruppe.

Altså har du lavet 50 % indlæg i denne gruppe i denne måned som ikke
bidrog med noget. Det er satme godt klaret. Ikke engang jeg kan lave så
højt et procenttal!

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-09 00:57

> Ja, helt klart. Nu har jeg indtil videre smidt 67 indlæg i denne gruppe
> i denne måned, altså var de 35 af dem nogle der "ikke bidrog til noget"?

Regne regne regne .... Hvordan kommer du frem til 35 ?
Men det er godt nok mange indlæg som ikke rigtigt er til nogen nytte - ikk ?

> Altså har du lavet 50 % indlæg i denne gruppe i denne måned som ikke
> bidrog med noget. Det er satme godt klaret. Ikke engang jeg kan lave så
> højt et procenttal!

Regner lige lidt videre med dine tal.
67 indlæg og af dem mener du at 35 "ikke bidrog til noget" det er lige lidt
over 50 % - nærmere de 56 %

Jo Klaus du kunne godt lave et så højt procenttal - med dine egne tal.

Jeg vil mene at ca. 1/3 del af dine indlæg ikke bidrager men noget nyt.
Ofte - som i denne tråd - er der jo svaret på det som du kommenterer og de
bidrager jo heller ikke med noget.

Men sjovt nok svarer du ikke på spørgsmålet om hvorvidt dit indlæg er til
nogen hjælp ?

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 08:05

"Allan Rath Møller" skriver:

> Regne regne regne .... Hvordan kommer du frem til 35 ?

Det var dig selv der skrev at det er ret ofte at jeg ikke bidrager med
noget. Ret ofte må jo være mere end halvdelen af mine indlæg.

> Men det er godt nok mange indlæg som ikke rigtigt er til nogen nytte - ikk ?

Jeg beder dig om at finde 35 indlæg i denne gruppe fra denne måned.

> 67 indlæg og af dem mener du at 35 "ikke bidrog til noget" det er lige lidt
> over 50 % - nærmere de 56 %

Jeg mener neotop at de indlæg hvor jeg bidrager med noget har en lagt
højere procentsats, men du gør ikke.

> Jeg vil mene at ca. 1/3 del af dine indlæg ikke bidrager men noget nyt.
> Ofte - som i denne tråd - er der jo svaret på det som du kommenterer og de
> bidrager jo heller ikke med noget.

Husk på at du er i dk.fritid.* hierakiet!

> Men sjovt nok svarer du ikke på spørgsmålet om hvorvidt dit indlæg er til
> nogen hjælp ?

Det er det.

For det første kunne han lære at sikringen ikek tager noget strøm, for
det andet, kunne han måske hjælpe sig selv ved at kigge i
instruktionsbogen, eller lade bilens ejer gøre det.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-09 09:46

> Det var dig selv der skrev at det er ret ofte at jeg ikke bidrager med
> noget. Ret ofte må jo være mere end halvdelen af mine indlæg.

Det ved jeg ikke hvordan du kommer frem til - "ret ofte" kan for mig være 5
indlæg om måneden.
I 2 grupper bliver det jo ikke til særligt meget i %.

Men det er sådan set ligemeget - min holdning til dine indlæg er uændret når
det gælder dem hvor du ikke bidrager med noget nyt.

Derudover skylder jeg dig nok også at fortælle at du har mange indlæg med
gode og interessante svar - bare du kunne holde dig til det.

Nok om det - jeg har startet en diskussion et sted hvor den nok ikke rigtigt
hører hjemme - selv om det er i dk.fritid.* - og det var nok ikke så
gennemtænkt.

Allan

Fra : Dak

Dato : 15-11-09 11:12

Kan så fortælle jer at ejer er bortrejst og bogen har vi ikke i bilen og
det er et barnebarn som har lånt bilen imens. Så ville gerne hvade
tjekke bogen selv eller bedt ejer om at gøre det men det kunne ikke lade
sig gøre.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 17:52

Dak skriver:

> Kan så fortælle jer at ejer er bortrejst og bogen har vi ikke i bilen og
> det er et barnebarn som har lånt bilen imens.

Okay

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 17:53

"Allan Rath Møller" skriver:

> Men det er sådan set ligemeget - min holdning til dine indlæg er uændret når
> det gælder dem hvor du ikke bidrager med noget nyt.

Det er jo tilladt at smide mig i dit filter, hvis du mener at det er så
slemt.

> Derudover skylder jeg dig nok også at fortælle at du har mange indlæg med
> gode og interessante svar - bare du kunne holde dig til det.

Tjah - jeg gør mit bedste

Klaus