"Vinterbil" - køreglæde, pålidelig/simp
Fra : Simon

Dato : 14-11-09 11:59

Hej

Leger af og til m tanken om at finde mig en firehjulet, primært til
vinterperioden. Vil køre under 10.000 km/år.

Svinger mellem noget som bare er praktisk; og så "noget
særligt/anderledes". - Men lille og kvik er fint m. mig! Skal være
nogenlunde accetabel til et par timers motorvejs-transport. Simpel service
og "fortovs-rep." kan jeg selv klare; ingen rust-fælder, tak.

Evt. noget som ligefrem kan kaldes "klassisk"?

Så fra en Colt Ralliart (150 hk! :), men vil foretrække billigere i
indkøb) til ældre Alfa (dér måske sammenstød med 'pålidelig'??) til ..??

Lad mig høre lidt inspiration - p.f.t.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mitsubishi-Colt-1,5-Turbo-Ralliart-Coolpack-5d_ID264005800.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Honda-Prelude-2,0-2d_ID264600987.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Alfa-Junior-1,6-GT-Coup%C3%A9-2d_ID854400056.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Triumph-TR4-2,2-2d_ID206600339.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-2000-CS-2,0-Coup%C3%A9-2d_ID500600801.htm
:)

XFUT: dk.fritid.bil

--
Simon, Århus
Kawasaki ER-6n '07

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-09 12:11

Simon wrote:
> [...]
>
> Så fra en Colt Ralliart (150 hk! :), men vil foretrække billigere i
> indkøb) til ældre Alfa (dér måske sammenstød med 'pålidelig'??) til

Vi kan jo ikke fortælle dig hvad du kan lide.

En billig temmelig vedligeholdelsesnem bil, er en velholdt importeret Golf
2. Koster ikke mange basører og fåes i utallige varianter.

--
- Frank

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-11-09 13:43

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogenlunde accetabel til et par timers motorvejs-transport. Simpel service
> og "fortovs-rep." kan jeg selv klare; ingen rust-fælder, tak.

Her :
http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=88069
Billig, billig vogn.... og masser af plads
:0)
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : /HB

Dato : 14-11-09 06:43

On 14 Nov., 11:59, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com> wrote:
> Hej
>
> Leger af og til m tanken om at finde mig en firehjulet, primært til
> vinterperioden. Vil køre under 10.000 km/år.
>
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mitsubishi-Colt-1,5-Turbo...http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Honda-Prelude-2,0-2d_ID26...http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Alfa-Junior-1,6-GT-Coup%C...http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Triumph-TR4-2,2-2d_ID2066...http://www..bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-2000-CS-2,0-Coup%C3%A...
> :)

Det er blasfemi!!
Hvis du smider den Alfa, eller for den sags skyld de to sidste også,
på gaden til vinterkørsel så burde du have en røvfuld med i handlen

--
/HB

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-11-09 15:02

On Sat, 14 Nov 2009 05:42:59 -0800, /HB wrote:

> [...]
> Hvis du smider den Alfa, eller for den sags skyld de to sidste også, på
> gaden til vinterkørsel så burde du have en røvfuld med i handlen

Triumph'en uden tag bærer vist straffen i sig selv hvis man kører ud i den
i -10 grader og snevejr. Det kan ligefrem være ønskeligt at få varmet
rygstykkerne.

(OK, der er nok en kalesche til, men alligevel!)

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-11-09 09:10

> [...]
>
> Så fra en Colt Ralliart (150 hk! :), men vil foretrække billigere i
> indkøb) til ældre Alfa (dér måske sammenstød med 'pålidelig'??) til ..??

Ikke den nemmeste opgave. De biler du selv har i kikkerten er ikke
ligefrem berømte for driftsikkerhed og at være rustsvage. I hvert fald
ikke begge dele...
Lille og kvik dømmer jo en Jaguar fra først i 90'erne ude. Jeg har
selv en, som har kørt året rundt i 4 år og jeg er positivt overrasket
over alt andet end benzinforbrug, men lille er den ikke...
Landrover og Landcruiser er vel også ude på samme konto.
Hvad med en japansk pickup af en slags på gule plader ?? Det er nogle
superstærke biler, som man kan behandle grimt uden folk kigger efter
en. Grimt kunne i din situation være at køre vinterkørsel, der er nok
mange der mener at klassikere ikke må bruges i saltbad.
En nyere BMW 1 eller 3-serie kunne være et temmelig godt bud, men så
ryger den parameter der hedder speciel og klassisk.

MVH Leo

Fra : Simon

Dato : 15-11-09 00:01

> Hvad med en japansk pickup af en slags på gule plader ??

Joooh, måske ik så dum ide?
Man skal så til før ´97 for at undgå de ekstra kr 5000 afgift, ikke?
<checker bilbasen> hmm; ikke lige noget bid på dét; men sån en som denne
er da i hvert fald billig og praktisk! (men sgu ikke sjov! :) )
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Golf-1,8-GL-van-5d_ID175600115.htm

> En nyere BMW 1 eller 3-serie kunne være et temmelig godt bud, men så
> ryger den parameter der hedder speciel og klassisk.

Og prisen gevaldigt i vejret!!?

[Og nej, ved 2. kig vil jeg nok hverken have hjerte eller driftsbudget til
at kalde Alfa'en vinterbil.... :) ]

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-11-09 22:07

> [...]
>
> Så fra en Colt Ralliart (150 hk! :), men vil foretrække billigere i
> indkøb) til ældre Alfa (dér måske sammenstød med 'pålidelig'??) til ..??

Lol, lad mig gætte på det er en MC-ist der bare vil skabe lidt sjov i
gruppen og se hvor ophidsede nogle kan blive.

MVh Niels

Fra : Simon

Dato : 15-11-09 00:22

> bare vil skabe lidt sjov i gruppen og se hvor ophidsede nogle kan blive.

*beeeep*
"Desværre ... - har vi en ny lytter igennem?"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-09 23:26

Simon skriver:

> Evt. noget som ligefrem kan kaldes "klassisk"?

LADA Niva du selv holder rusten fra dørene i?

Klaus

Fra : Simon

Dato : 15-11-09 00:24

> LADA Niva du selv holder rusten fra dørene i?

Ha - dén har jeg faktisk altid synes var ret cool! .. men kan ikke lave
rust. :(
Synes også jeg kan huske at ha læst deres el-system er det værste l**t?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 00:26

Simon skriver:

> Ha - dén har jeg faktisk altid synes var ret cool! .. men kan ikke lave
> rust. :(

Find en uden og så få den givet "snask".

> Synes også jeg kan huske at ha læst deres el-system er det værste l**t?

De 5 ledninger kan ikke være særligt svære at finde rundt i.

Klaus

Fra : AS

Dato : 15-11-09 10:59

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> wrote in message

> Ha - dén har jeg faktisk altid synes var ret cool! .. men kan ikke lave
> rust. :(
> Synes også jeg kan huske at ha læst deres el-system er det værste l**t?

IMHO er lige enkelt, som i alle Lada'er.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-11-09 12:06

Simon wrote:
> [...]
> nogenlunde accetabel til et par timers motorvejs-transport. Simpel
> service og "fortovs-rep." kan jeg selv klare; ingen rust-fælder, tak.

Audi 80/90 Type 89. Skal den være kvik, særlig og anderledes finder du
20v udgaven - helst quattro.

--
vh
Torben