Brintbiler - Bondam har penge nok!
Fra : KT

Dato : 14-11-09 11:40

Denne historie tyder på at Bondams kasse i hvert fald ikke fattes penge!
http://jp.dk/jptv/indland/?id=20834

Betaler 750.000 pr. styk for et køretøjer af en standard som kan indkøbes på
det fire marked (til benzin) for ca. 100.000 kroner.

Det kan vist kaldes promovering på skatteydernes bekostning. Det er vel et
transportbehov som skal dækkes og ikke muligheden for overfor
klimakonferencen at sige 'Se hvad vi kan!!'

Knud

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 14-11-09 12:34

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev

> Betaler 750.000 pr. styk for et køretøjer af en standard som kan indkøbes
> på det fire marked (til benzin) for ca. 100.000 kroner.
>
> Det kan vist kaldes promovering på skatteydernes bekostning.

De fiser i forvejen en milliard af på det møde, der med sikkerhed intet som
helst bringer med sig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-11-09 14:33

On Sat, 14 Nov 2009 12:34:25 +0100, Preben R. Sørensen wrote:

> "KT" <knut.t@privat.dk> skrev

> De fiser i forvejen en milliard af på det møde, der med sikkerhed intet
> som helst bringer med sig.

Der tror jeg nu godt nok at du undervurderer omkostningerne ved _ikke_ at
holde den slags møder....

Fra : Brian Lund

Dato : 15-11-09 02:51

KT wrote:
> [...]
> vel et transportbehov som skal dækkes og ikke muligheden for overfor
> klimakonferencen at sige 'Se hvad vi kan!!'

Var der ikke noget med at BMW (eller hvem var det?) lavede en bil med
brint-forbrændingsmotor? Er den serieproduceret?

Uden afgift må den da være i nærheden af at være køb-bar for de fleste, gad
vide hvad den ville koste på DK plader?

Brian