Forlænget frist til at få monteret
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 14-11-09 10:15

kritikken fra FDM og andre, som omtalt i tråden "FDM ude med riven" er
åbenbart blevet taget ad notam.

/Lars

Fra : Jens

Dato : 14-11-09 10:46

Lars Peter Larsen skrev:
> kritikken fra FDM og andre, som omtalt i tråden "FDM ude med riven" er
> åbenbart blevet taget ad notam.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/11/13/163705.htm
> /Lars

Fantastisk :)

Så mangler vi bare at filteret
1. Har en positiv miljøpåvirkning som står mål med de miljømæssige
udgifter ved manøvren.
2. At det kan betale sig at montere filteret for os der købte diselbiler
før statskassen blev "grøn".
Gætter på de fleste undlader at montere filteret pba. af rentabiliteten
herved.

Det er og bliver en kamufleret punktafgift/skattestigning, som er pakket
ind i grøn cellofan af hensyn til de naive.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-09 11:24

Jens wrote:

> [...]
>
> Det er og bliver en kamufleret punktafgift/skattestigning, som er
> pakket ind i grøn cellofan af hensyn til de naive

Hvad jeg finder mere interessant er hvorvidt dem der nu ikke får monteret
filteret så slipper for at betale den kvartals afgift.

Jeg er lidt tilbøjelig til at montere det, selvom det realistisk set nok
ikke er særligt rentabelt.

--
- Frank

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-11-09 13:24

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> filteret så slipper for at betale den kvartals afgift.
>
> Jeg er lidt tilbøjelig til at montere det, selvom det realistisk set nok

Ja! Og hvad med os der kører rundt i en bil hvortil der hverken laves
originalt eller uoriginalt partikelfilter til?
Jeg føler mig da lidt "dum" ved at skulle betale en "strafafgift" for IKKE
at montere noget som jeg IKKE kan få til min bil........
Og for dem som vil spørge; Det er en Kia Carnival 2.9 CRDI fra 2007.

Lars Hansen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-09 17:07

On Sat, 14 Nov 2009 13:24:14 +0100, "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark>
wrote:

> [...]
>at montere noget som jeg IKKE kan få til min bil........
>Og for dem som vil spørge; Det er en Kia Carnival 2.9 CRDI fra 2007.

Jeg tror alle de mennesker der jublende købte de billige dieselbiler i
foråret 2007 føler sig temmelig analt voldtaget (for langt de
fleste havde ikke partikelfilter)
Først sætter man reg. afgiften meget ned for at få mere miljøvenlige
biler - og folk køber dem og nu får de så en regning.
Mine to dieselbiler er noget ældre og jeg må bare betale ved kasse 1.
Surt show, men jeg må bare køre på fyringsolie så ,-))) (nååh, nej det
er de også begyndt at kontrollere)

Fra : oz3bto

Dato : 14-11-09 17:36

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mine to dieselbiler er noget ældre og jeg må bare betale ved kasse 1.
> Surt show, men jeg må bare køre på fyringsolie så ,-))) (nååh, nej det

Og ios med gulplade bviler fra før 2006 (mener det er 4 mdr 2006) slipper
for den extra dummebøde selvom vi ikke har filter

Så steg bilen lidt i værdi igen den har ellers været langt nede

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-09 18:31

On Sat, 14 Nov 2009 17:36:26 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

<...>
>Og ios med gulplade bviler fra før 2006 (mener det er 4 mdr 2006) slipper
>for den extra dummebøde selvom vi ikke har filter
>
>Så steg bilen lidt i værdi igen den har ellers været langt nede

Hmmm..........fortæl lige Kristian det, så ændrer han det nok !
Nåh, nej - det er hans kernevælgergruppe ))))

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-11-09 19:32

> [...]
> Mine to dieselbiler er noget ældre og jeg må bare betale ved kasse 1.
> Surt show, men jeg må bare køre på fyringsolie så ,-))) (nååh, nej det

Svineri er det, det kan jeg godt se princippet i, love med tilbagevirkende
kraft er altid urimelige.
Men for fan, 1000 kr om året, det sgu ikke noget at lave så stor ståhej for,
det kan man da nærmest ikke se i et bilbudget alligevel.
Når jeg kigger på min forskudsopgørelse skal jeg næste år betale over 10.000
kr mindre i skat, så skattelettelserne er da meget større. Lav bare nogle
flere 1000 kr afgifter, hvis de hver giver mig 10.000 kr mere i lommen.

Mvh Niels

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-09 19:36

On Sat, 14 Nov 2009 19:32:15 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

<...>

> [...]
>kr mindre i skat, så skattelettelserne er da meget større. Lav bare nogle
>flere 1000 kr afgifter, hvis de hver giver mig 10.000 kr mere i lommen.

Nu småbrokker jeg mig bare - der er vist ikke tale om stor ståhej. (så
skulle du høre om ham med tåbeforlygterne i mit bakspejl i fredags
)))
Nej - jeg synes naturligvis det er pisseirriterende, men de kunne lige
så godt have sat prisen op på mine danskvand eller mine bajere.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-11-09 21:40

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> kr mindre i skat, så skattelettelserne er da meget større. Lav bare nogle
> flere 1000 kr afgifter, hvis de hver giver mig 10.000 kr mere i lommen.

Hej Niels,

Bedre sent end aldrig - har jeg også lige fået kigget vores
forskudsregistreringer for 2010 efter i sømmene, og det ser ud til at
både min og min kones "skattelettelser" bliver stort set spist op af en
multimedie-skat og dieselpartikelfilter-skat på to biler.

Vi tjener åbenbart ikke helt så meget som dig, vi betaler begge
fagforening og betaler begge nogle renter af lånene i et hus i den
billige ende vi købte for tre år side. - Vi får i hvertfald begge
"kompensation" fordi vores fradrag er blevet mindre værd end selve
skattelettelsen. - Så meget for dit argument med skattelettelser.

Jeg er stadig møgsur over at blive brandskattet fordi jeg valgte en
lille miljøvenlig dieselbil til at pendle i for nogle år siden, og som
der ikke laves filter til fordi "Den er ren nok til at køre uden filter".

/Lars

Fra : Armand

Dato : 15-11-09 14:30

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> Først sætter man reg. afgiften meget ned for at få mere miljøvenlige
> biler - og folk køber dem og nu får de så en regning.

Jo tak!
Der er også dem der valgte at købe diesel i.f.m. bilskifte eftersom
omlægningen til grøn afgift havde favoriseret de sparsomste
oliebrændere. For mit vedkommende var det så blot ca. ½år inden satte
reg.afgiften ned

--
Armand.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-11-09 19:44

> [...]
> at montere noget som jeg IKKE kan få til min bil........
> Og for dem som vil spørge; Det er en Kia Carnival 2.9 CRDI fra 2007.

Ikke kan få? Jeg tillader mig at hjælpe, fandt lige en del af din model i
Tyskland med partikelfilter.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxFirstRegistrationDate=2007-12-31&minMileage=&maxMileage=&ambitCountry=&zipcode=&export=NO_EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=13200&makeModelVariant1.modelId=4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&siteId=GERMANY&features=PARTICULATE_FILTER_DIESEL&negativeFeatures=EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de

Mvh Niels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-11-09 21:53

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> "Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> Det hjælper jo ikke noget, når det er et filter til eftermontering manden
> søger...

Hvorfor hjælper det ikke, han spurgte jo:
Ja! Og hvad med os der kører rundt i en bil hvortil der hverken laves
originalt eller uoriginalt partikelfilter til?

Der laves originalt er min konklusion. Hvorfor skulle man ikke kunne montere
det, det er vel bare et spørgsmål om man vil betale hvad det koster.

Mvh Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-11-09 11:35

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Der laves originalt er min konklusion. Hvorfor skulle man ikke kunne
> montere det, det er vel bare et spørgsmål om man vil betale hvad det

Et eftermonteret dieselfilter er ikke nær så effektivt som et originalt. Det
hele er bygget sammen med motorens styresystem. Det hele er bare et spil
for galleriets grønne farve for at få nogle penge i statskassen.

Og pas især på at købe dieselbiler når dit daglige kørselsbehov er til små
korte ture. Så kommer der en værkstedsregning på regelmæssigt til rensning
af filter.

--
Per

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-11-09 13:55

> [...]
> korte ture. Så kommer der en værkstedsregning på regelmæssigt til rensning

Jeg foreslår eftermonteret originalt, det vil for mig at se være det samme
som hvis det kom fra fabrikken.

Mvh Niels

Fra : Brian Lund

Dato : 15-11-09 03:04

> Det hjælper jo ikke noget, når det er et filter til eftermontering
> manden søger...

Så burde man jo også kunne få det som "reservedel" i Tyskland!
Så er det måske også muligt at få det eftermonteret, hvis man er villig til
at køre til Tyskland...

Brian

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-11-09 12:55

Hej

> Så burde man jo også kunne få det som "reservedel" i Tyskland!
> Så er det måske også muligt at få det eftermonteret, hvis man er villig
> til at køre til Tyskland...

Læste på Kiaforum, at Kia Fredericia har oplyst til en kunde, at det ikke er
muligt at eftermontere org. filtersystem, og et uorg. vil påvirke Kia's fine
garanti - her tænker jeg op Cee'd.

Mvh
Hans