last-child pseudoklassen
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-11-09 18:07

p:last-child matcher fint det sidste p-element i en div,
mens
h4 p:last-child ikke matcher det sidste p-element
der har h4 som parent.

Siden der ikke virker er her:
http://webdesign101.dk/x/usenet/lastchild.html
(Stylesheet indlejret på siden)

Jeg må ha' misforstået noget, men hvad?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-11-09 18:40

Jørgen Farum Jensen skrev:
> p:last-child matcher fint det sidste p-element i en div,
> mens
> h4 p:last-child ikke matcher det sidste p-element
> der har h4 som parent.

Det kan ske at jeg misforstår dig, men kan en <p> overhovedet have en
<h4> som forælder?

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-09 19:00

Philip Nunnegaard skrev:

> Det kan ske at jeg misforstår dig, men kan en <p> overhovedet have en
> <h4> som forælder?

Niks. Det er forbudt.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-11-09 19:09

Philip Nunnegaard skrev:

> Det kan ske at jeg misforstår dig, men kan en <p> overhovedet have en
> <h4> som forælder?

Nej, det kan det ikke. Jeg ved ikke hvad der gik af mig
Jeg trækker spørgsmålet tilbage. (Jeg har siddet og tænkt
descendant selectors, men det her er jo en anden kop te.)

Jørgen Farum Jensen
..