Varsling af huslejestigning
Fra : fk2001

Dato : 12-11-09 11:52

Jeg har et spørgsmål om lejelovens §47 stk 2, Krav om lejeforhøjelse
kan varsles een gang årligt. Gælder dette også ved start på lejemål.
Vi er netop flyttet ind i en lejlighed (1/11/2009), og blev dagen før
indflytningdagen præsenteret med en lejeforhøjelse pr 1/1/2010.

Varslingen på tre måneder er selvfølgelig ikke overholdt men kan
udlejer varsle inden for det første år jf. §47 stk 2 ?

På forhånd tak.

Fra : Peter W.

Dato : 13-11-09 04:34

On 12 Nov., 19:51, fk2001 <fk2...@yahoo.com> wrote:
> [...]
>
> Varslingen på tre måneder er selvfølgelig ikke overholdt men kan
> udlejer varsle inden for det første år jf. §47 stk 2 ?

LL § 47, stk. 3:

Krav om lejeforhøjelse kan tidligst få virkning 2 år efter
lejeforholdets begyndelse eller 2 år efter, at der sidst er trådt en
lejeforhøjelse i kraft som følge af, at lejen var væsentlig lavere end
det lejedes værdi.