Hvem er i virkeligheden "Din Gud?"
Fra : Lyrik

Dato : 13-11-09 03:45

Før du lirer en remse af, som svar, så påtænk følgende:
Hvordan ser du dig selv?
Som en der holder sabatten hellig, ifølge Jehovas 10 bud, eller som en
synder der overtræder sabatten, ja slet ikke regner sabatten for noget
der skal overholdes!?

Holder du sabatten og de andre 9 bud hellig?
Stoler du på at du kan overholde en masse bud?
I så fald ser du hen til det gamle testamentes Gud. Så er hans love
dit forbillede.

Tror du at du er et fjumrehoved der ikke kan meget selv?
Så er Jesus din Gud,-fjumrehovedets redningsmand.
Så er han dit forbillede.

Disse to Guder står langt fra hinanden i opfattelse af frelsen for
mennesket! Kan du rumme dem begge?

Hilsen
Jens

Fra : Lars

Dato : 13-11-09 20:53

In article <99357e9f-e7f0-44a6-9931-50b5da9f7728@d5g2000yqm.googlegroups.com>,
jenserikbech@gmail.com says...
> Hvordan ser du dig selv?

Som rationel tænkende ateist!

> Stoler du på at du kan overholde en masse bud?

Jeg overholder landets love og bekymrer mig ikke om et gammelt eventyr fra "bablen"

> Tror du at du er et fjumrehoved der ikke kan meget selv?

Omvendt! Jeg er selv ansvarlig for mine handlinger og succes!

> Så er Jesus din Gud,-fjumrehovedets redningsmand.

Ren overtroisk idioti, som vi bør dæmme op for!

RichardDawkins. A clear thinking oasis:
http://richarddawkins.net/

Richard Dawkins movie: "Root of All Evil" ("Den religiøse virus"):
http://www.youtube.com/watch?v=X2epvSAGuLc&feature=related
Den er opdelt i 5 afsnit a ca 10 min.

The Rational Response Squad
A place for activist atheists to unite
http://www.rationalresponders.com/richard_dawkins_videos_includes_root_of_evil

Rationaltube:
http://video.rationalresponders.com/playlist/Richard-Dawkins

ZOMGitsCriss's Channel, video blogger (ung kvindelig "Richard Dawkins"):
http://www.youtube.com/user/ZOMGitsCriss
Vælg menu til højre, tryk "see all" under "uploads"

--
Best regards

Lars
science is 10% new data and 90% confirmation!!
religion is 100% superstition and 0% confirmation!!

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-11-09 15:05

Lyrik skrev i

> [...]
> Så er han dit forbillede.
>
> Disse to Guder står langt fra hinanden i opfattelse af frelsen for

Her kan vi se at Lyrik (Jens Erik Bevh) fornægter den Gud Jesus, hans
disciple og apostle samt de første kristne troede på.

Han er mere end tæt på at falde i den gnostiske forvildelse, hvor græsk
gudetænkning betød mere end hvad Jesus og apostlene lærte og forkyndte.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Lyrik

Dato : 15-11-09 15:17

On 13 Nov., 20:52, Lars <nom...@none.com> wrote:
> In article <99357e9f-e7f0-44a6-9931-50b5da9f7...@d5g2000yqm.googlegroups.com>,
> jenserikb...@gmail.com says...

> Som rationel tænkende ateist!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Er det rationelt at snakke ateisme i en gruppe for folk med et
kristent livssyn?

> Jeg overholder landets love og bekymrer mig ikke om et gammelt eventyr fra "bablen"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så du har aldrig kørt for stærkt eller downloadet piratsoftware/musik?

> Omvendt! Jeg er selv ansvarlig for mine handlinger og succes!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvem er ansvarlig for dine fiaskoer?

> Ren overtroisk idioti, som vi bør dæmme op for!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ligesom at alting har lavet sig selv af ingenting? Ligesom øjne og
ører har konstrueret sig selv ud af et tomrum? Ligesom at de ikke
engang er konstrueret, men er resulatat af ingentings leg med
ingenting?
Mon ikke snarere det er det idioti vi bør dæmme op for?!

> RichardDawkins. A clear thinking oasis:http://richarddawkins.net/...klip
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kun 1 profet? Når dine fiaskoer har lagt dig dyngvåd i en rendesten,
rystende af feber fra din lungebetændelse, er det så hans navn du vil
kalde på?

jens

Fra : Lars

Dato : 16-11-09 22:32

In article <4763f314-13c0-435a-a53c-3c2c435aa9a7@p8g2000yqb.googlegroups.com>,
jenserikbech@gmail.com says...
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvem er ansvarlig for dine fiaskoer?

Jeg selv selvfølgelig

> Ligesom at alting har lavet sig selv af ingenting?

Er ikke tilfældet

> Ligesom øjne og
> ører har konstrueret sig selv ud af et tomrum?

Hvem har bildt dig det ind?

> Ligesom at de ikke
> engang er konstrueret, men er resulatat af ingentings leg med
> ingenting?
> Mon ikke snarere det er det idioti vi bør dæmme op for?!

"resulatat af ingentings leg med ingenting?", er nonsens og idioti

> Kun 1 profet? Når dine fiaskoer har lagt dig dyngvåd i en rendesten,
> rystende af feber fra din lungebetændelse, er det så hans navn du vil
> kalde på?

Jeg vil nok hellere få nogen til at ringe til en læge!
Sikke en gang nonsens, du har fyret af i denne tråd