Lysdiodelygte med 95 LED's
Fra : Ole Pagh

Dato : 12-11-09 21:01

Er der nogen der har erfaring med dette monster af en LED lygte med 95
lysdioder til ca. EUR 25 fra Seamarknunn?

http://www.seamarknunn.com/acatalog/info_MCLEDT.html

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 12-11-09 23:37

On 12 Nov., 21:01, Ole Pagh <o...@xjyllingesydx.xdk> wrote:
> Er der nogen der har erfaring med dette monster af en LED lygte med 95
> lysdioder til ca. EUR 25 fra Seamarknunn?

> [...]

Jeg har en LED-lygte med 32 LED, der ligner den ovenfor annoncerede.
Den købte jeg på et marked i Shanghai for nogle år siden. Lygten har
en "industry quality" tænd-sluk kontakt, der fungerer mindst 50000
gange og ligner den der er på ovenfor nævnte. Den holdt til mindst 200
tænd/slukninger, så faldt gummibeskyttelsen af, men den tænder og
slukker stadig, men ikke vandtæt. Den bruger ikke meget strøm. Lyset
er meget hvidt og udsendes i en bred stråle, som ikke kan fokuseres.
Til en pris af 35 kr er jeg alt i alt tilfreds med den og overvejer at
monter en lap fra et cykellappesæt over kontakten.

Fra : Søren

Dato : 13-11-09 20:47

"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen der har erfaring med dette monster af en LED lygte med 95
> lysdioder til ca. EUR 25 fra Seamarknunn?
>
> http://www.seamarknunn.com/acatalog/info_MCLEDT.html

SMD dioder vil give mere lys.

Jeg har selv ultrafire p6 og p9 lygter med led cree dioder 120-140 lumen, de
er kraftige nok til mig, købt på ebay 100-150kr stk.

Her er noget snak om lygter med link til en "test"
http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?t=23337

Fra : HH

Dato : 13-11-09 13:13

Man kunne også købe den her:

41-led til USD 11.51 med gratis forsendelse

eller denne er med 109 led's til USD 20.44 - den er dog pt. udsolgt.

Hans-Henrik

Fra : Ole Pagh

Dato : 14-11-09 16:44

Ole Pagh sendte dette med sin computer:
> Er der nogen der har erfaring med dette monster af en LED lygte med 95
> lysdioder til ca. EUR 25 fra Seamarknunn?
>
> http://www.seamarknunn.com/acatalog/info_MCLEDT.html

Tak for svarene.

For at starte et sted, valgte jeg en 3 W LED lygte fra
lysdiodekilder.dk:
http://www.diodelyskilder.dk/pi/3_Watt_Diode_Stavlygte_TR_3W_3D_1737_7.aspx

Og en 41 LED fra DealExtreme til $ 11,50:
De sender "gratis", og for et så lille beløb skulle der skulle være en
fair chance for at det ikke bliver moms belagt.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)