/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Leasing af båd
Fra : Ukendt


Dato : 12-11-09 16:56

Sejlerliv.dk kører i øjeblikket en kampagne med bådleasing.

f.eks. en båd til 850.000 kr. kontant.

Der erlægges en startbetaling på 242.000 kr., resten betales over 12 år, ca.
5.600 pr. måned. Det vil sige at der totalt bliver betalt 1020.000 kr. Altså
en ekstra finansieringsudgift på ca.170.000 kr.
Båden leases i Tyskland så derfor skal ikke betales den 1% statsafgift i 12
år, ca 100.000. Resultatet skulle så blive en reel finansieringsudgift på
170.000-100.000= 70.000.
Efter 12 år bliver man så automatisk ejer af båden. Man kan dog vælge at
stoppe leasingaftalen f.eks. efter 5 år, men det koster efter sigende de
resterende leasingrater + 8% af disse.

Lyder det rigtigt?
Kan denne løsning anbefales?

mvh

Henning A


 
 
clausbp. (12-11-2009)
Kommentar
Fra : clausbp.


Dato : 12-11-09 17:38

Henning A skrev:
> Sejlerliv.dk kører i øjeblikket en kampagne med bådleasing.
>
> f.eks. en båd til 850.000 kr. kontant.
>
> Der erlægges en startbetaling på 242.000 kr., resten betales over 12 år,
> ca. 5.600 pr. måned. Det vil sige at der totalt bliver betalt 1020.000
> kr. Altså en ekstra finansieringsudgift på ca.170.000 kr.
> Båden leases i Tyskland så derfor skal ikke betales den 1% statsafgift i
> 12 år, ca 100.000. Resultatet skulle så blive en reel
> finansieringsudgift på 170.000-100.000= 70.000.
> Efter 12 år bliver man så automatisk ejer af båden. Man kan dog vælge at
> stoppe leasingaftalen f.eks. efter 5 år, men det koster efter sigende de
> resterende leasingrater + 8% af disse.
>
> Lyder det rigtigt?
> Kan denne løsning anbefales?
>
Om den kan anbefales afhænger af mange ting. Ikke mindst hvilke
lånemuligheder du råder over, fx. friværdi i bolig? Dernæst selvfølgelig
om forsikringen er konkurrencedygtig i øvrigt, i forhold til danske
alternativer. At man skulle betale resterende rater + 8% for at komme ud
af den i utide lyder ihvertfald som rent bondefangeri. Den kontrakt skal
vist granskes nøje, inden der kommer blæk på. Nogle af de ting der
gør autoleasing attraktivt i øjeblikket er muligheden for at regulere
ifh.t. afgifterne. Denne mulighed findes jo ikke på en båd.

Mvh. Claus

Ukendt (14-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-09 06:51


"clausbp." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4afc3a02$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> Henning A skrev:
>> Sejlerliv.dk kører i øjeblikket en kampagne med bådleasing.
>>
--Klip
?
>>
> Om den kan anbefales afhænger af mange ting. Ikke mindst hvilke
> lånemuligheder du råder over, fx. friværdi i bolig? Dernæst selvfølgelig
> om forsikringen er konkurrencedygtig i øvrigt, i forhold til danske
> alternativer. At man skulle betale resterende rater + 8% for at komme ud
> af den i utide lyder ihvertfald som rent bondefangeri. Den kontrakt skal
> vist granskes nøje, inden der kommer blæk på. Nogle af de ting der gør
> autoleasing attraktivt i øjeblikket er muligheden for at regulere ifh.t.
> afgifterne. Denne mulighed findes jo ikke på en båd.
>
> Mvh. Claus

Lån i friværde med 12 års løbetid og 4% giver næsten samme ydelse, 5654 kr.
inkl alle omkostninger, Her så spares ikke de 100.000 i statsafgift.
Men 12 år er gang tid at være mere eller mindre bundet af en båd.
Den første sømil i en ny båd er som regel meget dyr og der er gode priser på
brugte både i øjeblikket så det er nok at foretrække.

mvh
Henning A



claus b.p. (18-11-2009)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 18-11-09 22:36

Henning A wrote:
> "clausbp." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4afc3a02$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>> Henning A skrev:
>>> Sejlerliv.dk kører i øjeblikket en kampagne med bådleasing.
>>>
> --Klip
> ?
>>>
>> Om den kan anbefales afhænger af mange ting. Ikke mindst hvilke
>> lånemuligheder du råder over, fx. friværdi i bolig? Dernæst
>> selvfølgelig om forsikringen er konkurrencedygtig i øvrigt, i
>> forhold til danske alternativer. At man skulle betale resterende
>> rater + 8% for at komme ud af den i utide lyder ihvertfald som rent
>> bondefangeri. Den kontrakt skal vist granskes nøje, inden der kommer
>> blæk på. Nogle af de ting der gør autoleasing attraktivt i
>> øjeblikket er muligheden for at regulere ifh.t. afgifterne. Denne
>> mulighed findes jo ikke på en båd. Mvh. Claus
>
> Lån i friværde med 12 års løbetid og 4% giver næsten samme ydelse,
> 5654 kr. inkl alle omkostninger, Her så spares ikke de 100.000 i
> statsafgift. Men 12 år er gang tid at være mere eller mindre bundet af en
> båd.
> Den første sømil i en ny båd er som regel meget dyr og der er gode
> priser på brugte både i øjeblikket så det er nok at foretrække.
>
Nu er renten på F1 lån godt nok nede omkring 2 %, men det er selvfølgelig
værd at tage med i overvejelserne at opsparingen (afdragene) på sådan et lån
er mindst i starten, mens afskrivningen (værditabet) er størst på båden i
starten. Man kan altså risikere at skylde flere penge væk end man kan få for
båden, hvis man fx. vælger at sælge efter 5 år.

FlexLån® - beløb til udbetaling 1.000.000 DKK
Lån Obliga- tions valuta Kontant rente- procent Kurs 1. års ydelse
Effektiv rente Samlet afdrag efter 5 år
før skat efter skat * før skat efter skat *

FlexLån® F1K 30 år DKK 3,26 99,984 52.684 43.605 2,59 1,72 135.481
EUR 1,81 103,890 48.185 41.624 1,92 1,28 147.871


Men det er nok kontraktbindingen i leasingaftalen jeg ville være mest urolig
for. Hvis man skifter mening undervejs, og vil ud af kontrakten, skal man
være helt klar over hvad man kan risikere.

Mvh. Claus



Harding E. Larsen (14-11-2009)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 14-11-09 07:13

Sejler du 100 timer om året så bliver det 678,48 i timen.
Prøv også at regne på hvor mange kg du får for en krone, det er et
bedre regnestykke når man skal vælge båd.

Skal man have en båd er det sejloplevelserne der er i højsædet ikke
lommesmerter over hvert minut man er i båden.

Mvh/Harding


On 14 Nov., 06:50, "Henning A" <[fornavn].iogh.dk> wrote:
> "clausbp." <cb...@hotmail.com> skrev i meddelelsennews:4afc3a02$0$277$14726298@news.sunsite.dk...> Henning A skrev:
> >> Sejlerliv.dk kører i øjeblikket en kampagne med bådleasing.
>
> --Klip
> ?
>
>
>
> > Om den kan anbefales afhænger af mange ting. Ikke mindst hvilke
> > lånemuligheder du råder over, fx. friværdi i bolig? Dernæst selvfølgelig
> > om forsikringen er konkurrencedygtig i øvrigt, i forhold til danske
> > alternativer. At man skulle betale resterende rater + 8% for at komme ud
> > af den i utide lyder ihvertfald som rent bondefangeri. Den kontrakt skal
> > vist granskes nøje, inden der kommer blæk på. Nogle af de ting der gør
> > autoleasing attraktivt i øjeblikket er muligheden for at regulere ifh..t.
> > afgifterne. Denne mulighed findes jo ikke på en båd.
>
> > Mvh. Claus
>
> Lån i friværde med 12 års løbetid og 4% giver næsten samme ydelse, 5654 kr.
> inkl alle omkostninger, Her så spares ikke de 100.000 i statsafgift.
> Men 12 år er gang tid at være mere eller mindre bundet af en båd.
> Den første sømil i en ny båd er som regel meget dyr og der er gode priser på
> brugte både i øjeblikket så det er nok at foretrække.
>
> mvh
> Henning A


Ukendt (14-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-09 16:45


Harding, du har fuldstændig ret. Dog er der vel også væsentligt at vælge en
båd som man forventer er relativt let at gensælge og nogenlunde holder
prisen.
For voers vedkommende bliver det også til langt mere end 100 timer. De
sidste 8 års sommerferier plus det løse.. (24*26*8)= 4992 timer, ca.
Indtil videre beholder jeg min gamle Mermaid 315, som forøvrigt forrige år
fik nyt teakdæk. Dog savner vi en agterhahyt nu hvor børn og svigerbørn
gerne vil med på ture.

mvh
Henning A




>"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>news:131cd0b6-10b7-4225-b99c-ed9402699a95@d21g2000yqn.googlegroups.com...
>Sejler du 100 timer om året så bliver det 678,48 i timen.
>Prøv også at regne på hvor mange kg du får for en krone, det er et
>bedre regnestykke når man skal vælge båd.

>Skal man have en båd er det sejloplevelserne der er i højsædet ikke
l>ommesmerter over hvert minut man er i båden.

>Mvh/Harding


On 14 Nov., 06:50, "Henning A" <[fornavn].iogh.dk> wrote:
> "clausbp." <cb...@hotmail.com> skrev i
> meddelelsennews:4afc3a02$0$277$14726298@news.sunsite.dk...> Henning A
> skrev:
> >> Sejlerliv.dk kører i øjeblikket en kampagne med bådleasing.
>
> --Klip
> ?
>
>
>
> > Om den kan anbefales afhænger af mange ting. Ikke mindst hvilke
> > lånemuligheder du råder over, fx. friværdi i bolig? Dernæst selvfølgelig
> > om forsikringen er konkurrencedygtig i øvrigt, i forhold til danske
> > alternativer. At man skulle betale resterende rater + 8% for at komme ud
> > af den i utide lyder ihvertfald som rent bondefangeri. Den kontrakt skal
> > vist granskes nøje, inden der kommer blæk på. Nogle af de ting der gør
> > autoleasing attraktivt i øjeblikket er muligheden for at regulere ifh.t.
> > afgifterne. Denne mulighed findes jo ikke på en båd.
>
> > Mvh. Claus
>
> Lån i friværde med 12 års løbetid og 4% giver næsten samme ydelse, 5654
> kr.
> inkl alle omkostninger, Her så spares ikke de 100.000 i statsafgift.
> Men 12 år er gang tid at være mere eller mindre bundet af en båd.
> Den første sømil i en ny båd er som regel meget dyr og der er gode priser
> på
> brugte både i øjeblikket så det er nok at foretrække.
>
> mvh
> Henning A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408181
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste