Redde grillrist?
Fra : Lars Hansen

Dato : 13-11-09 08:14

Hejsa Allesammen

Min grillrist igennem en del år overlevede vist desværre ikke årets sidste
rengøring med 3-dobbelt salmiak.......
Det er godt nok en billig-grill, men nu har den tjent mig i nogle år og
grillen fejler absolut intet, lige bortset fra at grillristen nu ikke har
det så godt.

Chrom´en er mange steder faldet af og falder nu af i flager.
Kan man på nogen måde redde den??
Eventuelt med en sandblæsning (gratis) og efterfølgende behandle den på en
eller anden måde der ikke gør at bøfferne fremover er giftige som var de
stegt over et atomkraftværk...???

På forhånd tak for altid kvalificerede svar.

Lars Hansen

Fra : Renè

Dato : 13-11-09 08:31

> [...]
> stegt over et atomkraftværk...???
>
> På forhånd tak for altid kvalificerede svar.

Hej Lars.

Gi` den en ordenlig omgang brun sæbe, og pak den omhyggelig ind i cellofon
og derefter i en plastikpose ( så det næsten er lufttæt ) og lad den ligge
mindst 48 timer, så kan du se hvor meget den er værd når du pakker den ud
igen, da den nu er ren, og om det kan betale sig at gøre mere ved den.

Renè

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-11-09 09:03

"Renè" <rene@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den ligge mindst 48 timer, så kan du se hvor meget den er værd når du
> pakker den ud igen, da den nu er ren, og om det kan betale sig at gøre

Hej René

Den er pinligt ren allerede, men det er bare det med at chrom´en skalder
af......Og om der så kan gøres noget?

Lars Hansen

Fra : Max

Dato : 13-11-09 09:25

Hej Lars

> Den er pinligt ren allerede, men det er bare det med at chrom´en
> skalder af......Og om der så kan gøres noget?

Få den sandblæst så den er helt fri for den overfladebehandling.

--
Mvh Max

Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-11-09 09:58

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> "Renè" <rene@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej René
>
> Den er pinligt ren allerede, men det er bare det med at chrom´en skalder
> af......Og om der så kan gøres noget?

Send den til forkromning igen.

Har ingen ide om hvad det kan koste, men en opringing til en forkromnings
anstalt, kan vel opklare det.

Elmer

Fra : John V.

Dato : 13-11-09 15:40

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Send den til forkromning igen.
>
> Har ingen ide om hvad det kan koste, men en opringing til en forkromnings

Det er halvdyrt, en helt ny rist vil sikkert være billigere. En forkromning
der skal kunne tåle den varme kræver flere forskellige behandlinger. Det er
bedre med en ren jernrist, så kan forkromningen jo heller ikke skalle af.

John

Fra : Armand

Dato : 13-11-09 17:02

John V. skrev:
> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Det er halvdyrt, en helt ny rist vil sikkert være billigere.

Jup!
Hvis ikke ligefrem en billig 150kr's grill i samme dimensioner, som man
så kan vælge at bruge eller tage risten fra!

--
Armand.

Fra : Gamle

Dato : 13-11-09 17:46

> [...]
> Det er godt nok en billig-grill, men nu har den tjent mig i nogle år og
> grillen fejler absolut intet, lige bortset fra at grillristen nu ikke har

Hej.

Nyforkromning koster kassen.
Men måske kan du finde en ny rist som passer, her
http://www.landmann.dk/tillb/riste/

Mvh.
Torben

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-11-09 18:46

Lars Hansen udtrykte præcist:
> [...]
> stegt over et atomkraftværk...???
>
> På forhånd tak for altid kvalificerede svar.

Jeg købte i sommer en noname rist til min Weber, da min rist også var
temmelig medtaget. Den kostede vist i omegnen af 50-70 kr.
Til den pris tænkte jeg at så gad man dårligt stå i timer og rense
den forp..... rist hvert efterår. Iøvrigt var det i Metro jeg købte
den.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark