Reparation af dør - dørlås
Fra : Dal

Dato : 11-11-09 22:04

Hej med Jer.

Jeg har for ca 1 år siden fået monteret en ny yderdør, En af de nye hvor man
løfter håndtaget, for at kune låse døren, der er paler som går ind i karmen
i midten samt foroven og i bunden. Låsecylinderen sidder for sig og
dørhåndtag for sig.

Nu er mit dørgreb blevet "voldtaget", det sidder løs, er træls af løfte op
for at kunne låse. En flok unger har prøvet at holdehåndtaget mens en flok
fra den anden side ville ud. Jeg tror cylinderen er vredet skæv eller noget
!

Jeg er nu i tvivl hvem som kan hjælpe, er dette en opgave for tømmeren (som
sadte døren i) eller er det låsesmed opgaver, at lave mit dørgreb/cylinder ?

/Henrik

Fra : S.B.

Dato : 11-11-09 22:31

"Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er nu i tvivl hvem som kan hjælpe, er dette en opgave for tømmeren
> (som sadte døren i) eller er det låsesmed opgaver, at lave mit

De plejer begge at kan gøre det.

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 12-11-09 22:57

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i en meddelelse

> De plejer begge at kan gøre det.

Selvfølgelig kan de det. Men det er nu en opgave for låsesmeden. Han har
stumperne i sin bil, det har tømreren typisk ikke. Han skal først hente dem
hos låsesmeden, og måske lige afsted igen for at bytte dem til de rigtige.
Så spørgsmålet er relevant nok, og svaret er: Låsesmeden.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : S.B.

Dato : 11-11-09 22:32

> [...]
>
> Jeg er nu i tvivl hvem som kan hjælpe, er dette en opgave for tømmeren
> (som sadte døren i) eller er det låsesmed opgaver, at lave mit

Men plejer ikke være sværer end man også selv kan

Søren

Fra : Dal

Dato : 12-11-09 17:43

Har desværre 10 tommelfingre, når det gælder "nye" opgaver.

/Henrik