Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon objektiver test
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 22:20

Er der nogen her i gruppen som ejer både kit-objektivet Nikkor 18-55mm VR
samt 35mm 1,8 (eller 50mm 1,8D) som vil prøve at fotografere samme motov
(gerne portræt eller genstand inde/ude) så man kan sammenligne?
Hvis vi også kan lægge et Nikkor 18-200mm VR II dertil, ville det være helt
perfekt.

På forhånd tak.

Mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 08:41

"Peter Sørensen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> (gerne portræt eller genstand inde/ude) så man kan sammenligne?
> Hvis vi også kan lægge et Nikkor 18-200mm VR II dertil, ville det være

Der er flere tests online, der belyser de objektiver. - Også delvist
sammenlineligt...
www.photozone.de
og
http://www.naturfotograf.com/lens_surv.html

Er et par gode bud - Især naturfotograf er meget troværdig i sine
bedømmelser!

Med venlig hilsen
Tonni

Fra :    ab©

Dato : 13-11-09 12:41

Jeg orker det ikke, men ranglisten vil (som du sikkert ikke er i tvivl om)
være - øverst bedst:

50mm 1,8D
35mm 1,8
18-200mm VR II
18-55mm VR

- men forskellene er minimale og i forhold til billedindholdet, skulle
forskellen ved f.eks. bl. 8 gerne være ligegyldigt. Ud over at det, er en
dårlig idé at stå med 18-200 mm objektivet, hvis det er meget småt med lys.

ab©

Fra : PA

Dato : 13-11-09 14:56

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellen ved f.eks. bl. 8 gerne være ligegyldigt. Ud over at det, er en
> dårlig idé at stå med 18-200 mm objektivet, hvis det er meget småt med

Men et 18-200 mm er et fantastisk objektiv til ferier m.m. når man ikke
gider slæbe flere kilo fotoudstyr med rundt på sine ferier.

MVH Per

Fra : Soeren Friberg

Dato : 13-11-09 15:44

On 13-11-2009 14:55, PA wrote:
> " ab©"<huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Men et 18-200 mm er et fantastisk objektiv til ferier m.m. når man ikke
> gider slæbe flere kilo fotoudstyr med rundt på sine ferier.
>
> MVH Per

Ja, det er et suverent ojektiv i nabge situationer. Vrii er vist dobb så
godt som vri

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens G

Dato : 13-11-09 14:47

On Thu, 12 Nov 2009 22:20:25 +0100, "Peter Sørensen" <-> wrote:

www.slrgear.com er der review af nogle af dem, også med testskud af
samme motiv, samt grafisk visning af skarphed ved forskellige blænder
og brændvidder.

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1154/cat/all

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1243/cat/all

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/97/cat/all

>som vil prøve at fotografere samme motov
>(gerne portræt eller genstand inde/ude) så man kan sammenligne?
>Hvis vi også kan lægge et Nikkor 18-200mm VR II dertil, ville det være helt
>perfekt.

Er der ikke, men det uden II er der, dog uden testskud:
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/250/cat/all

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.