så fik man en v70
Fra : søren brix

Dato : 12-11-09 19:32

Wiihiii

så fik man endelig en nyere brugt større bil i indkørselen
nemlig en volvo v70 2,4t årgang 2001 med 181000km på klokken..

føj for den hvor den kører godt sådan en de 200hk kan da godtnok flytte de
1,5tons bil..

så må man se om den holder snittet på de opgivne 10,8 pr.l

mvh

Søren Brix Hviid

nu med en godt brugt volvo 460 billigt tilsalg....

Fra : Mogens

Dato : 12-11-09 21:58

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i meddelelsen

> så fik man endelig en nyere brugt større bil i indkørselen
> nemlig en volvo v70 2,4t årgang 2001 med 181000km på klokken..

Tillykke med bilen :)

> føj for den hvor den kører godt sådan en de 200hk kan da godtnok flytte de
> 1,5tons bil..

Jep - den motor passer bare så godt til bilen.
Ogbremserne er heller ikke at kimse af !

> så må man se om den holder snittet på de opgivne 10,8 pr.l

Nope - den er mere tørstig, IMO...

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-11-09 23:58

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Wiihiii
>
> så fik man endelig en nyere brugt større bil i indkørselen
> nemlig en volvo v70 2,4t årgang 2001 med 181000km på klokken..

Te'løk' mæ'et....
..

> føj for den hvor den kører godt sådan en de 200hk kan da godtnok flytte de
> 1,5tons bil..

Jouw-jouw, det går lige an...

> så må man se om den holder snittet på de opgivne 10,8 pr.l

Det er ikke utænkeligt, men kommer meget an på kørselsmønster og kørestil.
Vores 98ér 2,5t Aut. ligger omkring 9 - 9,5 i snit når konen futter 15km
frem og tilbage på arbejde + hun henter og bringer vores arvinger, den er
opgivet til 8,9.
På vores Københavnertur i sidste uge gik den 10.5Km/l ved motorvejskørsel
med 120-140Km/t, det var med 4 voksne ombord.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-11-09 16:45

On 12 Nov., 23:58, Brian Sørup <camaropower...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> På vores Københavnertur i sidste uge gik den 10.5Km/l ved motorvejskørsel
> med 120-140Km/t, det var med 4 voksne ombord.

Uff, de er tørstige, sammenlignet med Saab'er med samme ydelse...

--
http:/www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-11-09 01:34

Henrik B. wrote:

> Uff, de er tørstige, sammenlignet med Saab'er med samme ydelse...

Hvilket jo er ganske normalt for en sugemotor vs en trykladet.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 13-11-09 16:26

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket jo er ganske normalt for en sugemotor vs en trykladet.

Hvad tror du det lille "t" efter modelbetegnelsen betyder? Hint: Prøv med
"Turbo"...

--
http://www.saabklub.dk/
Elsparefonden er dybt useriøs:

Fra : Peter C:

Dato : 13-11-09 12:08

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> 1998 Volvo V70 2,5t Aut.
> 1986 Oldsmobile Custom Cruiser

>Uff, de er tørstige, sammenlignet med Saab'er med samme ydelse...

Det koster at fyre med mahogni

Bemærk det er med automatgear ... det er helt utroligt så meget ekstra det
sluger hvis der er "bykørsel" (mange start/stop og hastighedsændringer)
Hvis man kører motorvej og Lock-Up´en er i indgreb er den praktisk talt lige
så nøjsom som en manuel.

Men i øvrigt er jeg enig med Mogens og Brian ... den 10,8 pr. liter er nok
lidt optimistisk i den virkelige verden.
Jeg plejer at sige at alt over 10 på literen er uventet bonus

MVH Peter C:
1997 S70 2,5 Aut

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-11-09 13:15

søren brix skrev:
> [...]
> nemlig en volvo v70 2,4t årgang 2001 med 181000km på klokken..
>
> føj for den hvor den kører godt sådan en de 200hk kan da godtnok flytte

Tillykke! Den er med 5-cylindret rækkemotor, ikke?

Jeg lurer på om en S60 kan være en afløser for vores 5-benede Audi 80
2,3 20V når den engang skal pensioneres. Audi har først lige genoptaget
R5'eren efter at den har været ude siden 1995 stykker, så det kan være
at jeg er nød til at skifte mærke for at få den fede lyd og motorgang
fra sådan en.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 13-11-09 17:42

søren brix skrev:
> [...]
> de 1,5tons bil..
>
> så må man se om den holder snittet på de opgivne 10,8 pr.l

På spritmonitor.de kører indberetterne med gennemsnit på mellem 7,6 og
12 km/l - Total-gennemsnittet er 8,9km/l

Hvilken bil havde du tidligere og hvor langt kørte du literen i dén?

--
Armand.

Fra : søren brix

Dato : 13-11-09 21:08

> På spritmonitor.de kører indberetterne med gennemsnit på mellem 7,6 og 12
> km/l - Total-gennemsnittet er 8,9km/l
>
> Hvilken bil havde du tidligere og hvor langt kørte du literen i dén?
>
> --

Hej Armand.

JEg havde en 16 år gammel volvo 460 med 340000km og en 1,8 motor med ca 90
heste når de ellers var hjemme og den gik omkring 13 km/pr.L

mvh

Søren

Fra : Armand

Dato : 14-11-09 01:20

søren brix skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> JEg havde en 16 år gammel volvo 460 med 340000km og en 1,8 motor med ca
> 90 heste når de ellers var hjemme og den gik omkring 13 km/pr.L

Den var værre: Der er kun et par af dém at sammenligne med på
spritmonitor; men dit forbrug matcher den længstkørende af dé to, så mon
ikke at du efter den første ejerglædes tunge højrefod kan holde dig højt
i spritmonitors statistik for 2,4T'en, á ovenfor hvorved at 10,8km/l
måske ikke er så naivt et håb :-/
Time will show!

--
Armand.