Brother 1270 og netværk med Mac?
Fra : Jesper

Dato : 02-08-01 15:53

Hej

Jeg har købt mig en Brother 1270N der har netkor tinstalleret.
Jeg ønsker at printe til den gennem netkortet hvilket jeg tror er helt
umuligt.

Der er drivere til USB og Parallel til mac men ikke til decideret
netværksprinting.

Er der nogen der kan hjælpe ?

VH Jesper

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-08-01 16:00

Jesper <jesper_xp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> umuligt.
>
> Der er drivere til USB og Parallel til mac men ikke til decideret

Du skal bare installere en PPD-fil i din Systemmappe og så bruge
LaserWriter 8 til se printeren med.

--
René

Fra : Jesper

Dato : 02-08-01 16:29

> Du skal bare installere en PPD-fil i din Systemmappe og så bruge
> LaserWriter 8 til se printeren med.

TAK!

Det virkede.
Jeg havde kun LaserWriter 8 at vælge imellem og tænkte ikke over at LPR var
en laserprinter.
Det virker nu

Jeg takker - Jesper

Fra : macsteen

Dato : 02-08-01 21:49

Så vidt jeg husker er der indbygget AppleTalk-service i 1270N så LPR skulle
ikke være nødvendigt.

in article 9kbrm4$m3o$1@news.net.uni-c.dk, Jesper at jesper_xp@hotmail.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-08-01 16:00

> Jeg har købt mig en Brother 1270N der har netkor tinstalleret.
> Jeg ønsker at printe til den gennem netkortet hvilket jeg tror er helt
> umuligt.

Har du givet den en adresse ?? fx. en ip ??

> Der er drivere til USB og Parallel til mac men ikke til decideret
> netværksprinting.
>
> Er der nogen der kan hjælpe ?

Det er vel bare at opsætte en netværks printer, og så vælge
den rigtige driver ??

ion++
ps: jeg aner ikke meget om mac.

--

A picture always lies...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-01 17:34

Jesper <jesper_xp@hotmail.com> wrote:

> Der er drivere til USB og Parallel til mac men ikke til decideret
> netværksprinting.

Jeg mener det er en postscript printer, brug Apples egen fortræffelige
LaserWriter 8 driver, den kan håndtere på USB, Appletalk
(ethernet+localtalk) samt LPR.

(der følger formegenlig en PDD til Laserwriter med din printer, ellers
find den hos brother eller brug den generic PPD som er præinstaleret med
Mac OS)

Opret printeren med "Desktop Printer Utility" og vælg den i "Chooser"

NB. det lyder besynderligt at der skulle følge en mac-parallel driver
med... Mac'en har ikke parallel port.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed